[Bild: Abney Park Cemetery, London]
 
Hej där! Dag ett av min telefonlösa existens blev även min sista, eftersom jag imorse fick tillbaka min gamla trotjänare från Daniel. Fick sätta i mitt gamla svenska simkort sålänge tills jag ska till 3 och skaffa mitt nya imorrn (eftersom det ju är Bank Holiday Monday idag och allt har konstiga öppettider), men it'll do for now. Den är något av en livsfara what with allt krossat glas, men men. Den fungerar åtminstone fortfarande, och allt jag hade på den gamla telefonen finns fortfarande sparat på mitt iCloud, tack gode gud. Det blir nog ordning på även den här skiten så småningom, antar jag, oavsett hur mycket det FUCKING SUGER för tillfället.
 
Anyhow. Idag vaknade jag framemot ettsnåret på eftermiddagen någon gång (det faktum att jag ändå var den första i huset som steg upp säger ju en hel del om hur bra det här hushållet passar mig rent allmänt). Nat och Josh vaknade snart därefter, och jag och Nat startade dagen med att se på det senaste avsnittet av Buzzfeed: Unsolved medan Josh hade Beatles-karaoke i duschen. Därefter bestämde vi oss för att vi ville ha hamburgare till brunch, och vi promenerade ner till Tesco's medan Nat, Daniel, jag och Josh alla fyra höll varandras händer allmänt wholesomely (Daniel var asbakfull och sa att det var det enda som hjälpte så vi fick ju ställa upp helt enkelt) (det hela backfired när Josh försökte få mig att göra en vacker piruett och typ genast tappade min hand men det var fint medan det varade i alla fall).
 
Handlade allt vi skulle, gick hem och lagade hamburgare och lyssnade på svenska versioner av Disneylåtar, och därefter skulle Daniel ut och Nat till jobbet, så jag och Josh blev kvar och spenderade en timme eller två med att faktiskt få lite hushållssysslor gjorda - jag diskade undan all disk medan Josh at last rensade ut allt som blivit för gammalt i kylen (den var nästan full med grejer innan och allt som blev kvar var typ 3 saker we are such a mess jösses), och därefter såg vi på en youtubevideo om myror (som vi gör emellanåt eftersom vi blivit emotionellt fästa vid den kanadensiska killen som driver kanalen), och bara hängde rent allmänt ett tag innan Josh skulle spela D&D och jag gick in på mitt rum och renskrev lite mer av The Fantastic Story of the Downstairs Pizza Party och smsade med Juni om livet.
 
När Josh var klar framemot niosnåret dök han upp i mitt rum och undrade om jag ville ha kvällsmat och spela Portal, och det tyckte jag lät som en allmänt optimal plan, så det gjorde vi. Josh lagade asgod pesto pasta med massa ost på, och så spenderade vi resten av kvällen med att spela ut hela Portal genom förstklassigt teamwork (det vill säga jag spelade någon gång emellanåt och gav kontrollen till Josh så fort jag inte pallade lista ut något mer basically).
 
Har bara spelat Portal 2 innan, så det var najs att få se hur första Portal-spelet var, och dessutom få lite mer kontext för storylinen när man ändå höll på. Allmänt najs. Spelade så himla mycket olika datorspel med kompisar typ var och varannan dag när jag bodde hemma men gör knappt aldrig det sedan jag flyttade hit och har saknat det ändå. Så himla good times. Ska se om jag kan övertala Josh att vi ska spela ut Portal 2 tillsammans nästa gång. Har det installerat på min dator men har aldrig lyckats komma förbi typ åttonde nivån så hade ju varit skoj att få se hur det hela slutade at some point haha.
 
Vi var klara med spelet lagom tills det var toothbrush time, och jag och Josh satt i badkaret och diskuterade det faktum att vi båda tror att råttor antingen redan kan läsa eller i alla fall besitter förmågan att lära sig (ingen av oss hade någon egentlig motivering eller bevis för den här föreställningen men det KÄNNS bara som om råttor borde kunna läsa y'know det känns RÄTT), och därefter stod jag, Josh och Daniel i en cirkel i badrummet och klappade händerna i otakt medan Nat åt blåbärslakrits sittande på toalettlocket. As you do.
Vi gav alla Josh hans godnattpussar, och eftersom han är den enda som behöver gå till jobbet imorrn bitti (HAHA), så gick han och la sig och jag, Nat och Daniel spenderade ytterligare någon timme med att se på Rupaul's Drag Race All Stars innan vi alla var ganska färdiga och jag pallrade mig i säng.
 
Så, ja. Har inte varit någon väldigt actionpackad dag, men en väldigt mysig sådan likväl. Imorrn är jag återigen ledig, och ska kila ner till 3 och köpa det där jäkla nya simkortet, och därefter ska Mats komma hem till mig och vi ska spendera kvällen med att dricka tequila, äta choklad och se på Eddie Izzard's Circle-show. Känner stora förhoppningar att det kommer bli en allmän succékombination.
Nu, däremot, är jag återigen astrött, så jag tror jag ska ta och krypa till kojs tror jag.
Hörs imorrn!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress