HOWDY. Min helg är nu över, och jag vet inte riktigt varför, men det har känts som om den pågått hur länge som helst. Känns som om jag verkligen vilat ut mig på ett sätt jag inte gjort på evigheter. Very nice indeed. Har haft en standardmässig domestic måndag som vanligt idag. Låg i sängen till eftermiddagen och drog mig. Josh kom in vid typ ettsnåret och mejlade agencyn om vår deposit (som vi tydligen äntligen ska få tillbaka på fredag HALLELUJAH jag måste inte leva på £100 resten av månaden), och drog sedan iväg till jobbet at last (ingen har haft ett jobb så perfekt catered till deras personlighet som Josh alltså JÖSSES), och jag pallrade mig upp till sist och åt frukost framför Youtube innan jag satte igång med dagens storstädning.
 
Lyssnade på ABBA och lyckades få bort all limescale från kranarna och slängde in en tvätt och ristade mattorna (älskar att ha en balkong att rista mattor från känner mig som en äkta vuxen), och därefter åt jag pizza från igår, såg en dokumentär om Marsha P. Johnson (och blev upprörd över hur folk slagits och dött för LGBTQ-rättigheter i decennier och de FORTFARANDE mördas av homofober och transfober i tusental), och fortsatt mitt Red Dwarf-maraton. Josh kom hem framemot kvällen, och vi fortsatte vara allmänt wholesome och spenderade några timmar med att lyssna på Joshs nyinköpta King Gizzard and the Lizard Wizard-vinyl medan jag läste en bok och Josh skissade upp mitt character sheet till D&D. Mysig co-existing medan man lyssnar på vinyler och håller på med något på varsitt håll är en av de bästa nya vanorna vi börjat i det här huset, definitivt.
 
Därefter såg vi det nya avsnittet av Dirk Gently's Holistic Detective Agency (allt börjar så smått come together nu och ÅH det är så bra älskar den här serien så mycket) och lite för många Youtubevideor innan vi called it a day och gick och borstade tänderna, bestämde att det finns en poltergeist i lägenheten (eller, well, JAG bestämde att det fanns en poltergeist) och efter en sedvanlig godnattpuss och lite allmänt tjabb gick vi och la oss till sist.
 
Imorrn är det tisdag, och Mats ska komma hem på sleepover och se på dåliga filmer hela kvällen, är planen. Väldigt taggad på hela det här konceptet. Låt det wholesome temat fortsätta, pretty much.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress