Hej där! Veckan fortsätter. This is what you missed on Glee, osv.
Hade en allmänt lugn och wholesome dag på jobbet i torsdags - gjorde om fönsterdisplayen till lämpligt julpynt, packade upp leveranser och bara gick runt och pysslade i allmänhet. Åkte inom STAUN (aka Oxford Street) på vägen hem och köpte julklappspapper (och en ny tändare som hon i affären bad om leg för medan hon såg jättemisstänksam ut och jag bara ??? ska literally anväda denna endast för att tända doftljus att ha medan jag badar how dare you accuse me of un-wholesomeness), innan jag åkte hem och spenderade en stund med att slå in julklappar och se på Star Trek, tills Josh kom hem i sällskap av sin storasyster, som var i London på konferens och behövde någonstans att crasha över natten.
 
Vi gav henne en most excited rundtur i lägenheten (hon sa om och om igen bara "this place is AMAZING" och vi bara "I KNOW RIGHT"), såg på massa coola snorklingvideor från deras semester (och fick lära oss dykarspråk för en massa fiskar) och inspekterade Joshs systers förlovningsring (som hennes fästman designade själv alltså HUR COOLT), och när Maddi gick och la sig framemot kvällen stannade jag och Josh uppe och såg på videor om roliga robotar en stund innan vi också pallrade oss i säng.
 
Fredagen fortsatte på ungefär samma tema. Hade stängningsskiftet på jobbet och behövde inte komma in förrän vid 11, så jag kunde sova till nio och hann äta riktig frukost och dricka te till frukost (varenda gång jag har en sån morgon tänker jag att jag borde stiga upp tidigare på morgonen och make it happen oftare men det har inte hänt hittills i alla fall). Åt frukost och pratade lite med Maddi och gav tips om bästa tunnelbanelinjen att ta sig till hennes konferens, och gav mig sedan av till jobbet (jag bara "see you for Christmas then!" och hon bara "YES it's gonna be so lovely!!" alltså ÅH varför är hela Joshs familj SÅ himla mysiga hela bunten).
 
Jobbade med Sophie och gjorde inte mycket mer än att dekorera hela affären med glitter (det är MAXIMALT FESTIVE överallt nu och jag kan känna aningar av christmas cheer coming on till sist och all is well) och packa upp lite mer leveranser, innan jag till sist stängde vid sju och åkte hemåt. Skrev lite och såg på Red Dwarf tills Josh kom hem framemot elva, och så spenderade vi kvällen med att se en massa D&D-videor, mest. Josh gav mig till och med mitt första egna set av D&D-tärningar (de är grön-och-svartspräckliga och HUR fina som helst), och framemot morgontimmarna låg jag med huvudet i Joshs knä i soffan omringad av D&D-tärningar medan vi tittade på ledsamma Doctor Who-fanvideor. Väldigt wholesome, indeed. Tog mig till sist i säng framemot halvfyrasnåret (efter att ha skällt på Josh för att han återigen varit ett dåligt inflytande på min läggdags), och vaknade tre timmar senare för att gå till jobbet som ett allmänt vrak, as per usual.
 
Jobbade med Fernando hela dagen, och affären - som varit lite pre-Christmas-lugn ett tag nu, var HELT hysteriskt busy. Är det en jättebusy dag brukar vi ta kanske £2000 på en hel dag. Idag var vi förbi £2000 innan två på eftermiddagen. Så yeah. Lite smått intensivt, heh.
Åt kakor och drack en massa te och slutade till sist framemot eftermiddagen. Åkte hem, och har varit här sedan sist - sitter i soffan och äter klubbor och har precis börjat på sjunde säsongen av Red Dwarf (har bara en säsong kvar när jag är klar med denna vad ska jag ens GÖRA när jag inte har mer Red Dwarf). Planerna för kvällen är att Mats och Laura ska komma hit vid sjusnåret och så ska vi dricka vin och spela Settlers of Catan och se på trashig TV och äta massvis med pizza. Är så himla redo. Ah.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress