Alltså Geneva Jacuzzi är verkligen inte alls min vanliga musiksmak men efter jag såg henne live är jag fan helt besatt??? Älskar detta??? Förstår inte???
 
Hej igen! Onsdagen är över, och veckan fortsätter vara lugn och mysig och mest en nedräkning till fredag och mamma och Hampus och alla våra möblers ankomst. Jobbade ett öppningsskift tillsammans med Olga som var hur lugnt som helst - tror det är en ganska död period för tillfället, och efter att ha varit helt hysteriskt busy typ hela året är det askonstigt att vänja sig vid the way things used to be igen. Satt mest och fipplade med vår sociala media, bläddrade i kataloger, städade upp i barnavdelningen och försökte hitta den perfekta positionen att stå vid värmefläkten så att man inte frös och inte brände sig. Högst stressande, med andra ord. Slutade vid sexsnåret, och tog därefter tunnelbanan till Bermondsey och Marions hus för vår sedvanliga dålig-film-kväll (sån himla bra tradition ändå??? varför började vi inte med det här för länge sen).
 
Åt citrontårta, pratade om senaste nytt en stund, och därefter hade Karim snokat rätt på någon asdålig actionfilm från 80-talet som mest involverade en massa onda ninjor och coola amerikaner som kunde taekwondo. Var perfekt nivå av 80-talsfult, massa överdrivet skådespel och bara typ allting man kan kräva av en riktigt bra dålig film. Jag och Karim var mest investerade i det faktum att två av huvudkaraktärerna UPPENBARLIGEN borde bli ihop men aldrig blev det (en av dem dog dramatiskt i slutstriden och den andra höll honom i sina armar medan han dog och vi bara satt där och ropade "KISS HIM! KISS HIM! KISS HIM!" om och om igen), och Marion satt mest och störde sig på att all kampsport var fel.
 
Filmen var slut framemot tio, och jag kramade Marion hejdå och läste It Devours på tunnelbanan hem (är i ett sånt himla läsflyt för tillfället och älskar det så HIMLA mycket - är nästan klar med It Devours nu och det har bara tagit mig typ en och en halv vecka vilket är pretty good going när man har så få läsmöjligheter som jag). Kom hem till Josh, och spenderade därefter kvällen liggande i min sedvanliga hög halvvägs över både Krukan och Josh medan Josh kodade om sin twitterbot och vi lyssnade på The Cat Empire's Steal The Light-album som Josh fick hem på vinyl idag och sjöng med i alla texterna och fick Krukan att dansa med till höjdpunkterna. Väldigt wholesome, indeed.
 
Gick och borstade tänderna framemot halv ett, tjabbade en stund i hallen (min favoritgrej med att alltid tjabba med någon om massa dumma grejer är när det inevitably backfires och man råkar vara snäll istället - som exempelvis ikväll när jag bara "turn off the light" och Josh utan att tänka bara "YOU'RE the light....*paus*...... of my LIFE" med världens mest tjabbiga ton alltså bless), och pallrade oss därefter till sist i säng.
 
Imorrn är det torsdag, jag har stängningsskiftet och därmed en blissful sovmorgon, och därefter ska jag antingen hänga på puben med Mats en stund, eller stanna hemma och städa undan i lägenheten så att vi får plats med alla gäster och möbler som ska in här snart. Vet vilken av alternativen jag BORDE göra, men well. Vi får väl se hur det blir med den saken.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress