Alltså Amanda Palmer och hennes oändliga förmåga att slita hjärtat ur kroppen på en. Kommer fan gråta FLODER över den här när jag ska höra den live i en gosh darn KYRKA på torsdag.
 
Hej igen! Ledsen för en extensive frånvaro, men det har varit fullt ös sedan sist, och jag har spenderat typ all tid med massvis av mina bästa människor och varit allmänt caught up. Apologies. Anyway.
 
Hampus och mamma kom till London i fredags - jag, Hampus och Marion mötte mamma på King's Cross vid åttasnåret, och tog bussen hem till lägenheten, där vi möttes av världens hög av IKEA-lådor eftersom, god bless, alla våra möbler till sist anlänt. Från början tänkte jag att jag hellre hade velat att allt skulle vara byggt och inrett och klart när Hampus och mamma kom, men i efterhand var det så himla bra att ha lite extra hjälp. Det tog oss två dagar att bygga ihop allting allihop - vet inte hur länge det skulle tagit om det varit bara jag och Josh. Vi byggde möbler och lyssnade på ABBA hela fredagkvällen, och avslutade med att äta rostbröd och mysa i soffan.
Mitt rum saknar fortfarande lite smågrejer som ett nattduksbord (som Marion ska fkin BYGGA SJÄLV för mina kompisar är överambitiösa och too good for me) och några fler posters men titta!!!! Jag har ett rum!!! Och en säng!!!!
Vår lilla TV-hörna i vardagsrummet kan vara min nya favoritplats på jorden. Inget har någonsin varit en sån accurate representation av mig och Josh som personer. Var så nära på att säga att jag vill bo här men så mindes jag att jag fkin JU REDAN GÖR DET. Drömmen alltså guys.
 
På lördagen jobbade jag ett kortskift tillsammans med Sophie och Fernando. Mamma och Hampus svängde förbi och hälsade på på mitt jobb medan mamma gav Hampus hans första-gång-i-London-tour. Väldigt mys.
Jag slutade framemot eftermiddagen, och tog bussen hem till lägenheten, där jag och Josh fortsatte bygga möbler tills mamma kom hem efter att ha varit på middag på Marions jobb (alltså god bless mina kompisar och att ta hand om mina gäster varenda gång folk kommer hit och jag jobbar).
 
Gjorde det sista, och jag, mamma och Josh belönade oss för work well done med att gå ner till en pub på Camden Road (som ligger typ tio minuters gångväg från vår gamla lägenhet och som vi ALDRIG gick till när vi bodde i det förra huset men nu varit på flera gånger när vi bor mycket längre därifrån??? alltså varför är vi såhär). Jag och Josh provade massa goda ölsorter och mamma drack vin och vi hade massa mysiga diskussioner om våra familjer och uppväxter och jobb och personlighetsquirks och vad jag egentligen ska köpa till Joshs fastrar i julklapp (de är mina favoriter så jag vill köpa dem något fint men jag har också bara träffat dem en enda gång så VADFAN SKA MAN GE DEM EGENTLIGEN).
 
Strosade hemåt lite sådär bekvämt luddiga lagom tills Hampus kom hem, och vi stannade uppe en stund extra och såg på Buzzfeed Unsolved och drack jack and coke innan Hampus var närapå medvetslös av trötthet och jag och Josh gick och la oss för att låta honom ha bäddsoffan.
 
Söndagen fortsatte på helgens otroligt wholesome tema. Vi pallrade oss upp allihop vid tio-elva någon gång och tog en buss ut till ett litet café i Dalston, där Marion hade reserverat en jättestor marshmallowtårta åt oss att underhålla oss med medan hon var på jobbet (som sagt, mina kompisar är the absolute best). Vi insåg ganska snart att det inte fanns några sittplatser inne i caféet att äta tårtan på och det var cirka två miljoner minusgrader utomhus, men istället fick Josh och jag den briljanta idén att gå till The Victoria och äta tårtan och ta en brunchöl istället (The Victoria är Mats' lokala pub som ligger literally 3 minuters gångväg från hans hus och som jag vistas i flera gånger i veckan at this point och den ENDA gången jag hade vägarna förbi så var Mats hos sin mamma alltså VAFAAN).
 
Det var en högst framgångsrik idé. Drack varsin öl, kletade ner oss helt och fullständigt med kopiösa mängder marshmallowfluff och choklad, jag och Josh planerade till sist vår housewarmingfest till på lördag och jag, mamma och Hampus diskuterade Hampus och Marions framtidsplaner (mitt tal på deras bröllop kommer honestly bara innefatta ett you're WELCOME alltså jag kan inte fatta att i made this happen herrejösses jag får storhetsvansinne).
Rimlig brunch ändå.
 
Satt där och mös ett litet tag, innan Josh tog med sig tårtan tillbaka till lägenheten, och jag, mamma och Hampus fortsatte in till Oxford Street för en standardmässig Primark-tripp.
Köpte en massa braattha-saker till lägenheten (samt en ny långärmad tröja, en sminkspegel och en asfin klänning med bellsleeves som jag tror jag ska ha på jul och/eller nyår för jag älskar den), och när vi köat hundra år och kände oss allmänt färdiga åkte vi tillbaka till lägenheten igen. Hampus åkte iväg för att spendera kvällen med Marion, och jag, Josh och mamma hade en allmänt wholesome kväll där vi åt hamburgare, drack vin och spelade ett spel som hette Genital Jousting (som var precis så ridiculous som det låter) och hade allmänt roligt åt att se mamma absolutely lose it över Gang Beasts (alltså det spelet är en sån GÅVA jag älskar det).
 
Mamma gick och la sig tidigt since hon skulle med ett tidigt flyg tillbaka till Italien nästa morgon, och jag och Josh satt uppe och ugglade till sent som vanligt och försökte spela ett teamworkspel (jag skrattade så jag grät och vi insåg halvvägs igenom att en av kontrollerna inte ens fungerade ordentligt så YEAH det var en generell succé alltihop), satte upp vår bästa poster (aka vår Babies & Candles-poster som Juni designade baserat på ett av mina och Joshs internskämt och som jag därefter gav till honom i julklapp förra året och vann the hell out of Christmas med) på hedersplatsen i tv-hörnan, och tömde resten av vinet innan vi också called it a night.
 
Sa ett trött och halvförvirrat hejdå till mamma imorse när hon åkte till flygplatsen, sov tills Joshs duschkaraoke väckte mig framemot tio as per usual och låg kvar och drog mig i sängen tills jag kände mig emotionellt redo att ta mig upp (min nya madrass är SÅ BEKVÄM i never want to leave ever). Åt långsam frukost och drack chai i en gosig bundle under en filt i soffan, och spenderade därefter more or less hela dagen med att städa undan i lägenheten. Hade förmodligen kunnat gå lite snabbare, men jag hade ingen brådska, och det här är technically första gången jag kan städa lägenheten ordentligt nu när vi faktiskt har möbler, så yeah.
 
Städade undan i köket, vattnade blommorna (vår örtodling växer så det knakar och jag är en sån actual stolt förälder), körde en disk, började sätta upp mina konsertbiljetter på sidan av min garderob (för är det verkligen mitt rum utan en vägg helt täckt av gulnande gigbiljetter och gamla setlists och plektrum egentligen), satte upp my beloved Book Thief-poster, städade undan på mitt sminkbord, försökte styra upp mina klädlådor to no avail (jag har redan fullt i alla lådor pls help), tog ut allt skräp från vardagsrummet, sorterade bokhyllan i alfabetisk ordning (vi funderade på att sortera dem i storleksordning först men bokaffärsarbetaren i mig får lite ångest av att se en bokhylla som inte är organiserad i alfabetisk ordning nu så yeah) (also liten fin grej att jag och Joshs sammanslagna boksamling mest inkluderar varsin hel uppsättning av samma böcker - förutom att hans editions av Artemis Fowl är jättefina hardbacks och mina är sönderlästa paperbacks med de fula uppdaterade omslagen </3). Vi har också typ fyra upplagor av Frankenstein mellan oss, och jag har redan köpt två editions till som ligger och väntar på jobbet. Jag, besatt av Mary Shelley? I'VE NEVER HEARD OF SUCH A THING.
 
När jag städat klart allting gjorde jag chokladbollar, skypade pappa en stund och fick en tour i hans nya lägenhet (som är nästan på pricken lika stor som min lägenhet men kostar hälften så mycket </3) och catchade upp rent allmänt en stund tills Josh kom hem och vi åt kvällsmat, lyssnade på podcasts, såg på videor om myror (vi är jätteinne på myror för tillfället för sånt är livet ibland), Josh tog ut komposten och hade en näradödenupplevelse (den var överfull och alldeles för gammal to begin with och därutöver stod den dessutom vid elementet så...........yeah.......... not great), och så avslutade vi kvällen med att fortsätta se på Stranger Things (alltså precis ALLA har sagt att vi borde se på den eftersom den är "precis sånt som vi gillar" men varken jag eller Josh förstår hypen än??? vi är visserligen bara på typ tredje avsnittet än så länge men alltså ??? when does it become good ???? kanske bara är Dirk Gently som gett mig orimliga förväntningar på hur bra tv-serier kan vara men jag fattar verkligen inte varför alla raves on about Stranger Things så mycket). Baserat på Stranger Things grundade vi även en teori om att jag och Josh adopterat så många inanimate objects som våra barn för att vi hade förlorat vår son en gång för länge sen och blivit så galna av det att vi hade glömt bort det och nu adopterade pool floats och rådjursstatyer för att deala med det. Det skulle förklara en hel del, to be honest.
 
Därefter studerade vi hur många av våra sea monkeys som fortfarande lever (svar: en), gick och borstade tänderna och pallrade oss i säng till sist.
 
Så, ja. Väldigt wholesome helg, all in all. Kan verkligen KÄNNA hur mycket psykiskt bättre jag mår nuförtiden, i den här nya lägenheten och det nya livet som liksom följde med det. November var en superdeppmånad för mig hela min uppväxt pretty much, så att få ha en sån här november som omväxling är himla najs. På tiden, efter det här jävla helveteshalvåret som varit, alltså.
 
Anyhow. Imorrn är det tisdag, also known as den enda dagen den här veckan som jag inte har något planerat, så jag tror mest jag ska roa mig med att fippla runt på jobbet och åka hem och sätta upp planscher och diska något. Kanske rensa upp lite mer i hallen. Hänga upp lite mer fairylights. Känns stabilt.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress