Howdy! Veckan har börjat, och den har börjat precis så lugnt och wholesomely som jag håller tummarna för att den ska fortsätta. Jobbade öppningsskiftet med Olga, och förutom det faktum att min pendling (för ovanlighetens skull till dess försvar) var en allmänt prövande upplevelse (man märker ju hur ingrodd Londonbo man blivit när man kommer ner i tunnelbanan och blir helt ilsk av att nästa tåg inte går på ÅTTA HELA MINUTER alltså jösses brukade ju vänta på bussen hem från skolan i typ 40 minuter utan att blinka vem har man blivit), var det en rätt lugn och mysig jobbdag. Packade upp alla julkorten och gjorde lite leveranser och sådär (vi ska göra julfönsterdisplayen imorrn och julpynta affären och jag är SÅ taggad AAAAAAAAAAAA är så sugen på att komma i julstämning nu alltså), och kilade sedan hem framemot kvällen.
 
Kom hem, och skypade hem till familjen i ett par timmar om ditt och datt (måste ju passa på att ringa hem när 1. mitt liv inte är galet fullspäckat för en gångs skull, och 2. mamma inte är på tjänsteresa). Var himla mysigt att bara få babbla om högt och lågt och senaste nytt en stund. Måste verkligen bli bättre på att ringa hem, alltså.
Efter vi hade lagt på gick jag och lagade kvällsmat (köttbullar och spaghetti cannot go wrong alltså), såg ett avsnitt av Red Dwarf, och spenderade sedan resten av kvällen med att lyssna på St. Vincent och läsa böcker under en filt i soffan. Att inte ha planer gör mig så himla gott, alltså. Läste ut The Brief and Frightening Reign of Phil (av samma författare som skrev Lincoln In The Bardo, årets Man Booker Prize-vinnare som jag precis läste ut och ÄLSKADE), som var HELT galen och urspårad och asrolig och samtidigt helt perfekt satir av nuvarande världspolitik, somehow. Kommer definitivt försöka läsa mer George Saunders i framtiden. Älskar honom nu.
 
När jag var klar med den gick jag direkt över till UnLundun, som jag läste typ 150 sidor av i slutet av förra året någon gång och sedan pausade när jag blev distraherad av någon annan bok (eller förmodligen bara läste för många samtidigt om jag känner mig själv rätt), och innan jag köper nästa bok på min to-read-lista tänkte jag att jag ju faktiskt borde läsa klart böckerna jag redan börjat, mest för att de hänger över mig som ett dåligt samvete för evigt om jag måste se dem i bokhyllan konstant sen.
 
Gillar den mycket mer den här gången än jag minns den som - är väl förmodligen för att den precis började komma igång när jag gav upp den senast och jag inte behöver gå igenom den tråkiga uppbyggnadsbiten igen, men ändå. Är fortfarande inget direkt fan av sättet den är skriven på (har blivit bortskämd av hur eloquent och fiffig George Saunders är med språket att den här känns alldeles för rättfram och lite tråkig), men alla koncept och ploten och allting är så himla intressanta att det räcker bra till ändå. Får se hur den utvecklas, men är allmänt glad att jag kanske till sist kan få kryssa av den här boken på listan till sist innan jag fortsätter vidare till His Dark Materials (bad Olga beställa den absolut FINASTE utgåvan av hela serien i en jättefin hardback i rött tyg och jag är SÅ TAGGAD IT'S SO PRETTY).
 
Framemot elva var Josh klar med D&D, och kom och ramlade ner i soffan och uppdaterade mig om sina senaste äventyr (tydligen var han mest upprörd för att killen vars skinn han stulit hade sprungit bort så yEAH ville inte riktigt gräva mer i det). Såg på några Youtubevideor och pratade lite mer om min D&D-karaktär, innan det var sent och vi called it a day, gick och borstade tänderna, satt på varandra i badkaret och sjöng All Night Long innan vi gick vidare till att ha armbrytning och diskutera hur ormbrottning skulle gå till och vilka sorters arenor som hade passat bäst för sporten (inuti en större orm var vår generella favorit), innan vi till sist gick och la oss.
 
Så, ja. Väldigt lugnt och wholesome, rent allmänt. Var himla skönt att bara ha en kväll att ligga på soffan och läsa böcker, to be honest, även fast det förmodligen finns en massa viktigare saker jag skulle kunnat lägga en ledig kväll på. Introverten i mig, som blivit allmänt undanskuffad och ignorerad himla länge nu, måste väl få sitt också, I figure. Anyway. Imorrn ska jag jobba igen, och ska sedan direkt hem till Marion och Karim för vår veckliga dålig-film-kväll. Marion skulle laga en hel gourmetmiddag tills jag kommer dit. Älskar att vara kompis med före detta kockar. God bless.
På återseende!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress