Hade en allmän throwback hela dagen idag och lyssnade på Danger Days hela vägen hem, och alltså även fast mitt gamla emo self sakta men säkert lämnar mig så var det här ju ett jävla album ändå. Är ju alltid här för dystopiska party anthems, ju.
 
Hej igen! Det är onsdag, och sedan vi hördes senast har wholesomenessen fortsatt. Mats kom hit i tisdags, och vi lagade stir fry och drack vin och såg på en skräckfilm som hette The Descent (vars första halva var en genuint bra och ASLÄSKIG skräckfilm och den sista halvan var världens monster-blodbad med massa överdrivna fightscener och bara allmänt gore som to be fair också var världens guld). Därefter loggade jag in på Netflix och upptäckte att andra säsongen av Good Morning Call kommit till Netflix. Tjöt genuint rakt ut av excitement. (Ni med bra minne kan eventuellt minnas att det var den förra trashy japanska dramaserien vi följde närmast religiöst innan vi började titta på Boys Over Flowers. Ett bra mått för vårt commitment till Good Morning Call är det faktum att vi spenderade säkert en vecka med att bygga en perfekt kopia av huvudkaraktärernas lägenhet i The Sims för att THAT'S JUST THE KIND OF LIFE WE LIVE).
 
Mats var allmänt förvirrad över varför jag plötsligt börjat hoppa runt i soffan, så därför började vi genast se om första säsongen tills Josh var klar med D&D, och, när jag informerade honom om att säsong två kommit ut, blev precis lika exalterad han. Kvällen eskalerade därefter snabbt till att jag och Josh visade Mats avsnitt av typ alla våra gamla favoriter i trashy-asiatiskt-pojkbandsdrama-genren (vi har sett ALLDELES för många herrejösses), och skrek på varandra när vi mindes alla sjuka plottwists och roliga smeknamn vi gett alla karaktärer, medan Mats mest försökte bena ut vafan vi pratade om och skrattade åt allt kontextslöst svammel vi producerade. Är alltid så imponerad av människor som orkar vara vän med både mig och Josh samtidigt, alltså. När vi väl get going är vi verkligen the absolute worst.
 
Gick och la oss framemot tvåsnåret efter att ha blivit konstant distraherade från att gå och lägga oss, och jag sa hejdå till Mats nästa morgon framemot åttasnåret och pallrade mig iväg till jobbet medan han gjorde sig i ordning. Jobbade med Olga, och hade en allmänt lyckad jobbdag. Visar sig att since mitt jobb ska bli ett eget separat företag typ på fredag (för i det här företaget händer antingen ingenting alls eller precis ALLTING samtidigt), och eftersom det var stökigt att flytta över våra gamla semesterdagar mellan företag så frågade vår accountant om vi bara ville ha våra resterande timmar utbetalda istället, och det lät ju himla appealing. Vi ska få pengarna typ nästa vecka, och jag hade typ 60 timmars semester. Kommer få närapå £500 extra den här månaden ????? Precis lagom till att ha råd att köpa julklappar med ???? OCH treat myself till något najs???? IT'S A CHRISTMAS MIRACLE. Kommer dessutom tydligen få ny semestertid i det nya företaget direkt så att jag ändå kan ta typ en veckas ledigt och åka till Sverige i februari alltså HELL YEA H. Så himla taggad. Köpte tre julklappar på direkten av ren entusiasm, haha.
 
Åkte hem framemot kvällen efter att ha köat lite instagramposter till våra julpromotions. Åt nudlar och en massa vårrullar (de har vårrullar för typ ett pund på Tesco's så gissa vad jag ska leva på från och med nu för evigt) sittande på köksbänken medan Josh lagade pasta och vi lyssnade på Hello From The Magic Tavern (jag har lyssnat jättemycket på den på sistone since jag har börjat ha den på när jag gör mig i ordning på morgnarna så jag har tjatat på honom att komma ikapp igen så jag har någon att diskutera alla stora plottwists med igen för some SHIT has been going DOWN).
 
Därefter slog jag in lite julklappar (hittade en bok som jag, efter att Josh fått vara smakråd, ska ge till Joshs pappa i julklapp så nu har jag den svåraste julklappen avklarad i alla fall så det är ju en smärre lättnad ändå) medan vi såg på några avsnitt av Boys Over Flowers. Vi bestämde att vi inte får se den nya säsongen av Good Morning Call förrän vi är klara med Boys Over Flowers så vi tittar på de sista avsnitten med dubbelt så mycket engagemang nu. Vi skrek mest på allting som vanligt, och jag är mest himla intrigued vad de sista tre avsnitten ska handla om när typ allting var löst i avsnittet vi precis såg på. Herrejösses vad den serien varit en wild ride, alltså.
 
Försökte se på Twin Peaks därefter men kunde inte få Chromecasten att funka, så istället såg vi på när en av våra favorityoutubers brände in en LP-skiva i en gammal pizzakartong med en laser, och hur en annan gick igenom sitt kommentarsfält för att bestämma vilka som skulle få varsin ding ding (som är små prydnadssaker som är cartoon-looking dicks i något sorts mjukt material som är oresonligt söta och som jag och Josh numera har 10 stycken av runt om i lägenheten för det känns ju som en rimlig grej att bulk-buy från Amazon ändå). Standardkväll i det här hushållet, med andra ord. Gjorde upp planer att eventuellt hänga med Mats i helgen och att äntligen julpynta med Josh någon gång under helgen också (ska köpa gran och får äntligen åka till TGR och köpa massamassa julpynt och ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH I CAN FEEL THE MERRIMENT SOARING THROUGH MY VEINS ALREADY), och så gick vi till sist och la oss.
 
Imorrn är det torsdag, och jag har sovmorgon (hell ye), och därefter typ INGA planer??? Galet, I know. Ska eventuellt hänga med Marion beroende på om hon kommer från art class tidigt eller inte, men annars ska jag nog bara gå på jakt efter någonstans i den här stan att köpa saffran så att jag kan börja göra lussebullar någon jäkla gång (det var SLUTSÅLT på Sainsbury's när jag var där alltså vilken JÄVEL har köpt all saffran jag ska SLÅSS). Har så himla många sällskap att ge lussebullar till, så det är bäst att börja redan nu, to be honest.
Anyway. Ska sova nu. Stay tuned för mer överväldigande spännande uppdateringar.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress