Hej igen! Idag har jag haft min lediga måndag, och herrejösses så välbehövlig den var den här veckan. Att vara ledig söndag-måndagar har visat sig vara en gudagåva rent allmänt (en ledig helgdag så man kan festa på lördagar och sen ta sovmorgon/äta söndagsbrunch/kunna hänga med på grejer mina kompisar med normala jobb hittar på på helgerna, och en ledig dag på en vardag så att man kan ta det lugnt, få vara hemma ifred i lugn och ro och gå till affären och handla utan att bli överväldigad av rusningstrafik eller turister), men idag var den fan extra bra.
 
Var helt slut, och tog därmed lång lång sovmorgon (ställer alltid ett alarm till klockan tolv since det är min gräns för hur mycket av dagen jag kan sova bort innan jag måste börja överväga att stiga upp. Rätt länge nu har jag börjat vakna vid typ tiosnåret automatiskt när jag är ledig men i morse sov jag igenom alarmet för första gången på evigheter). Låg och drog mig en lång stund efter det och bara tog vara på det faktum att jag inte hade någonstans jag behövde vara, och gick sedan upp och åt frukost framför tv:n (älskar att ha ett vardagsrum att hänga i nuförtiden alltså i cannot stress this enough), innan jag till sist satte igång med dagens stora projekt: att städa upp the aftermath av housewarmingfesten.
 
Var faktiskt ganska enjoyable, måste jag ändå tillstå. Gillar ju att städa på något konstigt sätt till att börja med, men när jag steg upp och kunde ta på mig min största hemmatröja och fula omaka julstrumpor och såg att det var grått och halvregnigt ute och veta att jag kunde spendera hela dagen med att bara riktigt grovstäda upp all röra gav mig fan nästan gåshud. (Sidenote: VEM ÄR JAG. VEM VID SINA SINNES FULLA BRUK REAGERAR SÅHÄR PÅ STORSTÄDNING. VAD I HELVETE). Är något terapeutiskt över det, antar jag, att städa undan saker när det varit riktigt jävla stökigt någonstans.
 
Plockade ihop alla tomglas, hällde ut alla slattar och limebitar och fimpar och ställde in i diskmaskinen (tror den där diskmaskinen är mitt livs sanna kärlek helt ärligt den har förbättrat mitt liv med typ tvåtusen procent), ristade av alla mattor på balkongen (kan vädra mattor utomhus nu ÅH det här HUSET är så BRA), lyckades tvätta bort det där färgmärket från väggen (phew), moppade upp alla klistriga ölrester från golvet, fyllde tre kassar fulla med tomburkar och vinflaskor, torkade av allt vin från Spicy Boyfriend, dammsög allting, ristade av överdraget till soffan och städade resten av huset medan diskmaskinen blev färdig. Är så himla rent och fint här nu. Åh.
 
När jag var klar med det bänkade jag mig i soffan och såg på webcasten från Amanda Palmer-giget jag var på förra veckan, medan jag läste på lite i Joshs alla D&D-böcker tills han kom hem från jobbet. Såg på lite Youtubevideor och såg klart första säsongen av Stranger Things (som jag fortfarande inte riktigt förstår varför alla är så lyriska över men det var väl nice enough antar jag), men spenderade mesta tiden med att diskutera detaljer om min D&D-karaktär (alltså bless Josh hur excited han är över att jag äntligen ska börja spela D&D ordentligt - blir konstant överväldigad av information och tips och tricks och grejer haha).
 
Har nu bestämt att min karaktär ska vara en forest gnome druid, vars familj brukade ha en daisy chain business i skogen men därefter flyttade till en stad som heter Neverwinter (fast som Josh i gruppen han spelar med döpt om till Essex istället bc VARFÖR INTE ANTAR JAG), där de bara gör vanliga kedjor istället. Bestämde vilka favoritdjur min karaktär ska ha (since druider kan förvandla sig till djur). Min karaktär ska oftast förvandla sig till en jättestor grävling som är lika stark som en isbjörn. Är allmänt taggad.
 
Såg lite mer Youtubevideor som gick in lite mer i detalj om Neverwinter och druider och en massa obskyra mytologidetaljer (som jag sa, informationsbomben är konstant nuförtiden), och Josh blev allmänt frustrerad över hur han inte kan bolla idéer för uppkommande D&D-kampanjer med mig from now on eftersom jag ska vara med och spela ("I can't tell you everything anymore it's the WORST"), och därefter gick vi och borstade tänderna, diskuterade lite mer detaljer, och gick och la oss till sist. Ju fler fleshed out den här karaktären blir desto mer ser jag fram emot att börja spela. Är ju ett helt annat sätt att berätta en historia på än vad jag är van vid, och är så himla excited att lära mig mer om det, rent allmänt. Kanske till och med skulle kunna få mig att komma igång med mitt faktiska skrivande igen, vem vet.
 
Anyhow. Imorrn börjar min jobbvecka igen, och som det ser ut nu verkar det faktiskt, hör och häpna, bli en rätt lugn vecka! Shocking, I know. Tror jag bara ska försöka ta det lugnt, få lite ditt och datt gjort och kanske börja försöka pricka av lite julklappar så att jag inte behöver tänka mer på det sen när det börjar dra ihop sig (har redan köpt en hel massa men alla är till Josh för han är så lätt att köpa till och jag har fortfarande asmånga kvar rip in peace mitt bankkonto). Kanske till och med tar chansen och provar att baka något nytt, också. Vi får se vad som händer med all den här nyfunna friheten. Stay tuned.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress