Hej igen! Det har varit vår första riktiga dag i lägenheten, och jag spenderade hela dagen på jobbet med att tänka på hur excited jag var för att komma hem. Sa till Olga att det är precis som om jag precis börjat dejta någon och bara vill vara med dem hela tiden, fast om mitt hus. Känns som en mycket stabil och rimlig reaktion, men ändå.
 
Hade kortdag på jobbet idag since Olga var trött efter eventet vi hade på jobbet igår, så jag gjorde inte jättemycket mer än att packa upp lite leveranser och märka upp lite böcker i katalogerna som vi borde köpa in framemot jul nån gång. Slutade framemot eftermiddagen, gick och spenderade alldeles för mycket pengar på speciella klisterlappar och plastkrokar som man kan sätta upp posters och fairylights med utan att det blir märken på väggarna. Det står uttryckligen i vårt nya kontrakt att vi inte får använda blutack, men tbh var vi båda redan rätt trötta på det oavsett. Kommer gå åt en hel del innan vi har lyckats sätta upp alla de postrarna, dock, men men.
 
Därefter fick jag till sist åka hem till vår älskade lägenhet. Projektet för kvällen var att packa upp mitt rum och skapa någon sorts tillfällig ordning i det (hur mycket ordning man nu kan skapa när man har literally 0 möbler men ändå), så jag lyssnade på Joan Jett och skapade en makeshift garderob genom att mainly bara lägga alla kläder i högar ovanpå tomma kartonger. Att de bara kommer upp från golvet gör att det känns mycket mer som ett rum där någon bor mer än ett rum där någon bara slängt in en hög kläder, så det blev faktiskt himla lyckat, tycker jag nog. Ska bli himla skönt att få de där möblerna, också, dock, men men. I'll make do.
 
Lagom till jag satt och sminkade mig och var redo att ge mig av kom Josh hem och tjabbade lite tills det var dags för mig att ge mig av.
Åkte till Mornington Crescent och såg Dodie spela KOKO. Var lite ovant att vara i en så ung publik igen efter att typ bara varit på 18+-gig i flera månader, men utöver det så var det så himla fint alltihop. Dodie är så genuint astalangfull och de hade inrett scenen med fairylights som fick allt att se ut som världens mysigaste sagoscen, och jag fick en klump i halsen över alla de fina sångerna om och om igen (när de spelade She hade hennes strålkastare en rosa, lila och blå regnbågsfärg bakom henne - aka färgerna i bisexualitetsflaggan - och det var allmänt ikoniskt). Hon känns lite som om hon borde ha något att göra med Amanda Palmer, ändå. Dodie och Amanda Palmers grejer påverkar mig på ungefär samma sätt. Enkel med liksom ruthless och så ärlig i allt de skapar att man bara får ONT i SJÄLEN.
Så, ja. Fem av fem toasts till det, definitivt.
 
Kom hem vid elvasnåret, tjabbade lite mer med Josh inspekterade vår nya pumpa han köpte idag (som är vit för extra spöklikhet hell yeah), och spenderade därefter någon timme med att leta upp viktiga papper tills Josh dök upp igen efter att ha gjort lite artwork till sin senaste D&D-kampanj. Därefter spenderade vi resten av kvällen med domestic admin, vilket mest involverade att vi satte upp våra största fairylights i vardagsrummet (de hänger i crisscross över hela matsalsdelen och ser ut som världens stjärnhimmel och i am SO ABOUT IT den här lägenheten kommer vara så magisk när vi är klara med den. Därefter gick vi igenom vår IKEA-kundkorg så att allt stod rätt till (och hamnade i en intensiv debatt om hur många mattor vi egentligen BEHÖVDE). Mamma och pappa gav oss ett presentkort på frickin 5000 spänn att köpa möbler för, så vi är allmänt pepp nu (och har betydligt mindre dödsångest för hur vi ska lyckas betala allt det här). Så himla himla fint. Vad har man gjort för att förtjäna att få föräldrar som dessa, egentligen. God bless.
 
Så, ja. Det var dagen, more or less. Imorrn väntar more of the same, och på kvällen ska jag ge Mats en tour av lägenheten innan vi ska till Scala och se Dream Wife, vilket jag är allmänt taggad på. Lever ju för coola indierockband frontade av kvinnor, ju
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress