[Bild: Abney Park Cemetery, London]
  Love // Abney Park 
 
Howdy! Jag återkommer från andra sidan helgen, och det har all in all varit en himla wholesome upplevelse rent allmänt. Har varit ett bra litet andrum nu innan hela skiten sätter igång igen den här veckan. I lördags jobbade jag med Fernando och spenderade halva dagen med att fylla i referencing-pappersarbetet till vår nya lägenhet (also sidenote HERREGUD så mycket mindre stressigt det är att göra referencing när man bott i landet ett tag - har både proof of address och alla bankpapper och previous addresses och hela grejen och det var ungefär femton miljoner gånger enklare att göra det this time around jämfört med när jag var sprillans ny i landet för tre år sen).
 
Fernando var allmänt snäll mot min konstanta pappersarbetesrelaterade frånvaro (har jobbat asmycket med honom under hela den här cirkusen och det har varit världens gåva tbh), och lät mig i slutändan till och med gå hem en aning tidigare efter en allmänt busy lördag (vi kom upp i £2000 för första gången på ett par veckor och jag hade nästan glömt bort hur stressiga lördagar brukar vara). Kom hem till lägenheten, där Josh var mitt i att skypa sina föräldrar, så jag joinade in också vilket var väldigt najs since jag inte har pratat med hans familj sen jag var hemma hos honom i julas och honestly har jag saknat dem lite. Visade sig att hans föräldrar ska ge oss ett matsalsbord i inflyttningspresent, vilket ju är allmänt asbra. Jag och Josh gick genast in på IKEA's hemsida och blev jätteexalterade över massa fina bord. Får se vad det blir, men eftersom det var det största inköpet vi skulle behöva göra som vi inte var säkra på hur vi skulle ha råd med, så var ju det himla skönt att få det löst.
 
Innan vi avslutade skypandet frågade Joshs mamma vad vi skulle göra med resten av kvällen, och Josh tittade frågande på mig, och jag svarade instinktivt bara "bake..... a cake....?", och Josh bara "okay we're baking a cake apparently". Så då gjorde vi det. Gick på ett quest ner till Sainsbury's och köpte ingredienser, och kom sedan hem och jag gjorde Sverigekaka medan Josh lagade bakad potatis till kvällsmat. Blev en allmän succé (Sverigekaka är ju också typ världens enklaste grej att göra men shhhh), och vi spenderade kvällen med att äta Sverigekaka och se på Blade Runner och känna oss allmänt wholesome innan vi kraschade i säng framemot tvåsnåret någon gång.
 
Söndagen fortsatte på vårt wholesome tema - jag hade redan planerat att träffa Mats på eftermiddagen, och efter att Josh hade nämnt att vår nya lägenhet ligger på gångavstånd från Highgate Cemetery, vilket gjorde mig superpumped och bestämde snart därefter att söndagen skulle spenderas på min favoritkyrkogård - Abney Park - eftersom varken Josh eller Mats hade varit där. Tog därmed med mig mina två main boys och spenderade några timmar med att gå runt bland övervuxna gravar och prata om livet och politik och spöken och Stalin (varenda gång Josh och Mats spenderar tid tillsammans snöar de ALLTID in på Stalin och jag har ingen aning om varför). Josh föreslog även att eftersom vi kommer flytta in i vår nya lägenhet typ veckan innan Halloween så borde vi ha en Halloweenfest hemma. Mest så att vi två kan klä ut oss till Morticia och Gomez Addams, vilket jag såklart blev överdrivet pumped på. Har ju till och med passande klänning och en bra Morticia-peruk och allting. Hade ju vart så himla bäst.
 
Anyhow. Efter vi kände oss färdiga med kyrkogårdarna gick vi till Dalston och satt på Mats lokala pub och pratade om Star Trek en stund innan vi gick hem till Mats och såg på alla avsnitt av Bravest Warriors (som är så jävla roligt alltså GOD BLESS) typ hela kvällen. I en av de sista avsnitten nämnde en av karaktärerna att de skulle hem och äta tacos, och Josh tittade på mig och bara can we have tacos tonight, vilket vi ju obviously kunde, så efter det sa vi hejdå till Mats och åkte hem och gjorde tacos till kvällsmat och såg på Let's Plays hela kvällen innan vi gick och la oss och somnade till ett avsnitt radioversionen av Liftarens Guide Till Galaxen. Vi har börjat ha det som en tradition varje kväll på sistone och det är typ det actual mysigaste i hela världen. Lite störigt att jag aldrig hinner lyssna på ett helt avsnitt innan jag somnar, men also vem vill inte gently be lulled to sleep under hundra täcken till ljudet av överdrivet artiga britter på äventyr i rymden. Bäst, ju.
 
Så, ja. Idag är det måndag, och jag har en fullspäckad dag som jag ska ta itu med så fort jag skrivit klart det här inlägget. Ska till agenturen och lämna mitt och Joshs pass så att de kan verifiera dem så att vi är de vi säger att vi är osv, ska till någon lämplig charity shop och lämna alla kläder jag och Josh sorterat ur våra garderober, städa köket och köpa lite nya grejer jag behöver (som nya strumpbyxor och örhängen since jag tappade mitt ena örhänge på Joshs golv härommorgonen och därmed aldrig någonsin kommer hitta det igen). Så, ja. Busy busy. Ska ut och sätta igång med det nu, tror jag.
Men, ja. Mysig helg med mina två best boys. All is well. Nu får jag återgå till verkligheten igen. På återseende!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress