Hej igen! En liten uppdatering från mitt generella liv är väl i sin ordning. Måndagen var himla produktiv i slutändan. Lämnade våra pass hos agencyn (som sa att allting såg bra ut och att vi borde få hem vårt tenancy agreement inom några dagar - nu bara till problemet att hitta £1500 någonstans att betala depositen med men OH WELL det är ett problem för senare i veckan), och spenderade därefter dagen med att flänga runt stan en stund och även få håret klippt (var på Primark för att investera i nya strumpbyxor och någon dök upp och bara "hej vill du hårmodella nu på direkten" och mitt hår har varit väldigt mopp-likt väldigt länge, så jag bara "yeah det låter bra", och så fick jag håret avklippt ett par timmar innan jag gick och fortsatte med mina ärenden. Vet inte om frisörbesök borde vara så pass impulsiva upplevelser som de tenderar att vara i mitt liv. Oh well.
 
När jag kom hem från allt mitt halligalli låg jag och skräpade i Joshs säng en stund innan han kom hem från jobbet och lagade kvällsmat till oss (nudlar och kyckling i jordnötssås AAAAAA kan leva på detta honestly) medan jag städade köket och vi hade ett spontant karaokeparty till alla våra bästa låtar (anar att de två svenska tjejerna kommer vara himla lättade när vi till sist flyttar ut alltså stackarna att behöva anpassa sig till vår skräniga överväldigande existens bara sådär helt plötsligt). Såg på vår bästa koreanska pojkbandsdrama (som vi bara kan se ett par avsnitt i veckan av för att det är så emotionellt utmattande alltså JÖSSES hur kan det FORTSÄTTA eskalera på det här sättet hela tiden jag FÖRSTÅR INTE) och hittade vår nya favorityoutuber vars hela grej är att han har en hemmabyggd laserskärare (eller vafan de kallas) som han bygger en massa bullshit med. Han byggde en bystig byst av Vin Diesel helt i skinka, till exempel. 10/10. Älskar internet.
 
Så, ja. Idag har det varit tisdag och jag har jobbat med Olga, och mest kollat igenom den nya illustrerade versionen av den tredje Harry Potter-boken som kom ut idag (den är SÅ FIN jag dör), restockat lite, möblerat om i lite lådor och gjort social media-grejer. Slutade vid sex och tog tunnelbanan hem till Marion, där hon, jag och Karim åt kvällsmat och kakor och såg på Gremlins medan jag låg i Marions knä och jag och Karim hade en running commentary om alla reklamrutor som dök upp i filmstreamen så fort vi pausade. Allmänt mysig kväll. Så konstigt att nästa gång jag träffar Marion kommer hon ha varit hemma hos mig i Sverige. Utan mig, visserligen, men ändå. Är fortfarande så himla upprörd på att jag inte kommer få vara där när hon ser Sverige för första gången, men oh well. Such is life.
 
Åkte hem när filmen var slut, och har sedan dess hängt i Joshs säng och skrivit medan Josh spelar D&D. A good time. Imorgon fortsätter actionen, eftersom Malin kommer hit och hälsar på!!! HELL YEAH. Livet har varit så himla kaosigt på sistone att jag knappt hunnit tänka på att hon ska komma hit, men även fast jag kommer jobba nästan varje dag hon är här så ska det bli så himla fint att ha henne här. Ska se SWMRS ihop och prata om allt som hänt sen sist och visa henne vår nya lägenhet och bara ha lite allmän kvalitétstid med min bästa människa. Ska bli så himla fint.
 
Så, ja. Kanske kommer dröja ett tag innan jag kikar in här igen, since det kommer vara en aning fullspäckat i livet (när är det inte det at this point men shhh), så ja. Om inte annat återkommer jag i slutet av veckan med en uppdatering om alla mina storslagna äventyr. Stay tuned.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress