Hej hej! Från en vibb till en annan - det är fantastiskt hur ens mentala välmående kan göra två nästan exakt likadana dagar så himla olika.
 
Efter att ha spenderat hela dagen som en ångestfylld täckesboll kom Josh hem framemot kvällen igår och hade med sig öl och en generellt ångestbotande vibb. Vi spenderade kvällen med att se på en ny gameshow hans föräldrar hade visat honom medan han var hemma, och låg vakna halva natten i mörkret och byggde upp världens mest disturbing bedtime story om Shrek och S Club 7 och gängkrig och tidsresande och en ny reboot av Spiderman (där, bland annat, alla säger Spidermans namn fel fast på olika sätt - Spangleman eller Spudergaff och Spiderman har fått tio giraffben som straff för sina brott). Finns inget som kan reset en dålig dag som att gråtskratta till halv två på morgonen, ju.
 
Vaknade vid åttasnåret imorse, sparkade upp Josh (som var allmänt upprörd över att behöva vara vaken innan 10), och gick på dagens lägenhetsvisning. Som vi hade misstänkt var lägenheten mest en dålig lägenhet med ett fint golv - helt sjukt pytteliten och ett av rummen var som en actual fängelsecell utan fönster, och jag och Josh kollade runt en stund och gick sedan därifrån och bestämde att det nog var ganska bra att vi sett en dålig lägenhet också, så att det känns lite mer värt att betala mer för ett fint ställe sen.
 
Vi har visningen för vår nuvarande favoritlägenhet imorrn bitti, och vi har tänkt att gå dit med intentionen att försöka få den. Ju snarare vi verkligen bestämmer oss desto bättre, och om vi går miste om den för att vi tog för lång tid på oss att välja ifall nåt bättre dök upp så kommer det vara cirka det mest irriterande någonsin. Får se hur det går. Är förmodligen en hel del andra intresserade av den lägenheten since den verkar genuint asnajs, så yeah. Vi får se. Fingers crossed.
 
Anyway. Efter visningen gick Josh till jobbet, och jag gick inom Sainsbury's och gjorde det bästa man kan göra med en early start - najs frukost.
Åt najs frukost och såg på Jane The Virgin och har mejlat med den tredje tjejen som ska flytta in i Joshs rum (VERKAR som att det kommer lösa sig men honestly who knows) och sett lite mer på Jane the Virgin. Siktar på att bli klar med alla säsonger som är ute på Netflix innan den här depressiva perioden av mitt liv är över, för den här serien har visat sig vara omöjlig för mig att hänga med i vanligtvis men absolut guld när jag mår dåligt och behöver något dramatiskt nog för att distrahera men inte komplicerat nog att det är svårt att hänga med. Jane the Virgin är perfekt för det. Guld, I tell you. GULD.
 
Så, ja. Äventyren fortsätter. Ikväll har Josh D&D-kväll härhemma, så jag ska ta tillfället i akt och spendera kvällen hos min andra favoritbritt Mats. Ska förmodligen ha lite mer wholesome hangouts på hans rum (som är SÅ MYSIGT vem behöver en pub när man kan ha te i ett mysigt litet fairylightssovrum med trägolv och tända ljus like honestly), kanske binge:a lite mer tv, och bara generellt vårda den här stackars själen jag släpat med mig över stock och sten och allmän skit himla länge nu. Tror det är precis vad jag behöver i livet för tillfället. Det, och, well, en anledning att lämna huset överhuvudtaget idag. Heh.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress