Howdy. Det har varit en dag full av action från början till slut, more or less. Hemskt var mycket man kan få gjort om man stiger upp innan tolv på en ledig dag. Who woulda thought.
 
Anyhow. Vaknade vid tiosnåret efter min allra sista natt i mitt rum. Kände mig mycket mindre emotionell över det än jag alltid trodde att jag skulle göra - antar att det förmodligen är för att jag är så generellt trött på hela den lägenheten och bara vill härifrån på ett sätt jag inte trodde att jag skulle göra när jag föreställde mig den här dagen. Hade ju tagit ner alla mina posters och fairylights och allting också, och mitt rum var mest bara kalt och väldigt opersonligt rent generellt. Kände liksom ingen koppling till det längre. Himla konstigt, men ändå.
 
Steg upp, tjabbade med Josh innan han gav sig iväg till jobbet, och satte sedan igång med att flytta in alla mina grejer till hans rum. Lyckades hitta ställen att ha allting på (thank god att han har ett så himla stort rum så att han kan ha det såhär jäkla stökigt och ändå ha golvyta för att hushålla en hel extra persons ägodelar). Tog bort allt kludd från väggarna i mitt rum, dammsög, och var klar lagom tills Darine och Fanny - aka våra två nya flatmates - anlände.
 
Lät dem get settled in och pratade lite med Darine om London i allmänhet och vad de kan komma att vänta sig av sitt liv här (de är precis nya i landet och är lika gamla som jag var när jag flyttade och jag känner mig rent allmänt helt orimligt beskyddande om dem since jag minns den hysteriska ångesten i att byta land). Därefter spenderade jag mesta delen av dagen med att ställa ner alla våra lådor i skjulet i trädgården så att de är ur vägen tills vi flyttar, tog bilder på Joshs rum till en Spareroom ad (lyckades typ ta bilder så att man inte ser hur stökigt det är ??? helt fantastiskt).
 
Vi hade till sist fått svar från agenturen (hör och häpna!!! det var som att de kände på sig att vi hade planerat att mejla dem och säga att vi inte tänkte betala någon hyra om de inte började göra sitt jobb), och det verkar som att landlorden är villig att faktiskt byta tenants så att jag och Josh kanske kan få lämna den här lägenheten någon gång snart. Tänka sig. Det är den första ljusglimten i horisonten vi har haft på himla länge, så jag klamrar mig fast vid den med tänder och klor. Vi har en flatviewing för en som vill ta över det tredje rummet imorgon. Håll tummarna att saker och ting kanske till sist kan lösa sig. Herrejösses. Har haft den här skiten i två månader nu. Känner mig rätt färdig med hela konceptet, to be honest.
 
Anyhow. Darine och Fanny åkte till IKEA framemot eftermiddagen och jag spenderade kvällen med att städa köket, och nu sitter jag i Joshs säng och skriver och ser på Star Trek och väntar på att Josh ska komma hem från jobbet. Josh föreslog att vi skulle spela Jackbox Games med Darine och Fanny ikväll för att vara good hosts och lära känna dem lite. Jag bara "they seem like quite regular people though, we might overwhelm them", och Josh svarade bara "so was Nat, and we soon fixed that didn't we". Lite fint, ändå. Kan börja se på lägenhetsannonser på riktigt nu, till och med. Förhoppningsvis har vi vår nya lägenhet om inte alltför länge, och allt kommer bli bra. Fingers crossed.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress