Hejhej! Idag har varit en allmänt normal dag den också. Agenturen fortsätter att inte höra av sig, så vi fortsätter helt enkelt att leva i den här permanenta stresslimbon där vi allihop växlar mellan panik och apati och inte kan ta oss för någonting (det har blivit som ett internt skämt mellan mig och Josh at this point att så fort någon föreslår något att direkt säga "yeah we'll do it when we've moved" för vi liksom pallar inte bli involverade eller starta någonting alls överhuvudtaget för tillfället). Mitt liv på en bra dag involverar tveksamma måltider och förstörd sömnrytm, mitt liv när jag är stressad är fan rent apokalyptiskt. Kan inte minnas senaste gången jag kom ihåg att äta kvällsmat, och fick tvinga mig att tvätta håret idag since det var säkert mer än en vecka sen sist. Yeah. We're doing great here.
 
Anyhow. Idag jobbade jag öppningsskiftet tillsammans med Olga. Det var en ganska lugn dag, och jag städade mest undan lite i barnavdelningen, restockade lite totebags och packade upp nya leatherbounds. Slutade vid sexsnåret och åkte hem till lägenheten. Hade bokat om min hangout med Mats till på torsdag istället, och ägnade istället kvällen åt att duscha, städa köket (vilket genuint tog säkert 3 timmar - som sagt är vi allihop helt apatiska och den här lägenheten är kaos på en bra dag) och lyssna på ABBA. Gjorde till och med kvällsmat. Baby steps, och allt det där.
 
Josh kom hem framemot elva och vi såg på det nya Rick & Morty-avsnittet och bestämde att vi borde se Stranger Things (efter vi flyttat, såklart, precis som allting annat), och hamnade sedan i en ändlös Youtubespiral av That Mitchell & Webb Look-sketcher medan jag låg med huvudet i Joshs knä medan han trummade morsekod i mitt hår (mest om vart hemliga skatter var gömda, apparently) tills det redan hunnit bli för sent och vi satt i badkaret och diskuterade problematiska idéer för tv-serier och bråkade om det faktum att jag råkat krympa hans nya tröja i tvätten (whoops) (antar att det kanske inte var jättelyckat att ge mig uppdraget att tvätta en vittvätt när den sista vittvätten jag gjorde var vita lakan i 90 grader och därmed bara antog att allt vitt körs i 90 grader................... I AM 2 GOTH FOR THIS OKEJ). Är mest irriterad på hur smug kan kommer bli när han har rätt. Goddammit.
 
Så, ja. Den domestiska dynamiska duons äventyr fortsätter. Ska bli himla intressant att se hur vårt samboskap kommer te sig när vi flyttar själva in i en lägenhet sen. Så länge jag slipper tvätta och Josh ger fan i att hålla i riktiga vinglas (han hade sönder typ 4 stycken på en vecka en gång) så ska det nog gå bra, tror jag.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress