Mina favoriter SWMRS har ÄNTLIGEN återvänt och de är bättre OCH argare OCH mer politiska än någonsin och i am SO ALIVE. Plus det faktum att jag äntligen ska se dem igen om nästan exakt en vecka?? Och kommer få höra den här då? So many blessings.
 
Hej igen! Jag återvänder från ännu en fullproppad vecka. Har knappt varit hemma på hela veckan känns det som? Klev ut i köket igår morse och var liksom CHOCKAD över hur stökigt det var för att jag inte ens varit därinne och kunnat se över situationen på flera dagar. Är ju busy rätt ofta ändå, men det är ju rätt vanligt att folk kommer hem till oss istället, men den här veckan har jag verkligen varit ute och flängt en del. Himla trevligt, faktiskt.
 
I tisdags spelade jag och gänget Blades in the Dark för första gången på alldeles för länge eftersom de två senaste gångerna var inställda (vilket faktiskt funkade rätt bra i spelet since David - vår spelledare - ändå hade bestämt sen innan att vi skulle låta det gå några veckor mellan sessionerna i spelet för att sprida ut alla jäkla shenanigans vi håller på med lite mer så nu passade det ju perfekt med real life time också). Var asroligt, som vanligt. Vi hade bestämt oss för att för en gångs skull lösa en situation genom att prata med folk istället för att bara dyka upp och döda alla (som varit vår metod hittills - vi har varit väldigt framgångsrika med det, don't get me wrong, men vi kommer very much åka i fängelse snart om vi inte börjar use our words lite mer). Kom till stället vi skulle ha vårt möte på, och inom tre minuter från att vi klivit genom dörren hade vi sprängt hela kontoret OCH dödat människan vi var där för att träffa OCH jag hade råkat summon hennes spöke för att döda alla andra i rummet åt oss................. så yeah. Gick väl sådär, kan man väl säga. Vi grät av skratt hela tiden, bara för att det var så urbota dumt alltihop. Älskar det där spelet så himla mycket alltså. Vill bara spela det alltid hela tiden, honestly.
 
Spenderade onsdagen på allra bästa Londonhipstersätt med att gå på ett musikkollektivgig högst upp i någon gammal lagerlokal som bara kunde lokaliseras genom en pytteliten skylt jämte en biljardklubb. Gick dit med Mats och hans kompis Em, som tillsammans kände cirka alla som uppträdde (vilket innebar att vi fick gå in gratis så hell yeah), och vi spenderade kvällen i en lädersoffa i ett hörn och drack vin och lyssnade på alltifrån mysig indie till instrumental operainspirerad musik till någon som spelade en hel egenskriven låt på harpa till vaudevillemusik baserat på sagor och mord. Allt det bästa i livet, basically. Alla som spelade där (eftersom de var i ett kollektiv) spelade i varandras band, och mellan varje akt bytte de instrument med varandra och var precis lika bra på att spela allting. Så himla provocerande med så talangfulla människor, alltså. Stack hemåt efter giget för att inte missa Overgrounden hem, och kom precis lagom hem för att se på några fler myrvideor med Josh och därefter gå och lägga mig.
 
I torsdags hade jag stängningsskiftet och spenderade morgonen med att gosa med Josh (har saknat att ha husdjur för att man alltid vaknar och kan gosa med dem på morgonen men nu har jag hittat the perfect allra mest gosiga replacement!!! hallelujah) och så småningom ta god tid på mig att stiga upp och göra mig i ordning och ta mig till jobbet. Hade en ganska lugn jobbdag (for once), och tog mig därefter hem och hade veckans nästan enda lugna kväll hemma. Josh var på band practice (han är med i ett funkband nu för of course he is), så jag och Annalisa spenderade kvällen med att spela Sims och kolla upp precis alla fusk vi kunde komma på (Josh vill aldrig spela med fusk när vi spelar så jag var överlycklig över att få leva mitt bästa fuskande liv med Annalisa).
 
Hade stängningsskiftet på jobbet på fredagen också, och var lite smått upprörd över att all min tid på morgonen hade resulterat i att jag fått till en skitbra outfit och jättesnyggt smink och att INGEN förutom random kunder på jobbet skulle få se denna tillställning. Som tur väl var grep universum in, och Ciara och Dan bjöd in allihop till sig för en hejdåfest för en av deras kompisar som skulle flytta till Australien.
 
Hela gänget (nästan) samlades hemma hos dem efter jobbet och drack vin och åt pizza (som Ciara hade gjort själv för hon är världens domestic dream i typ alla avseenden tbh - hon gav mig en crash course i broderi också under kvällen och jag var allmänt avundsjuk på alla hennes skills) och blev alldeles för engagerade i en livestreamvideo på björnar i ett reservat i USA som fångade fisk i en älv (Josh satte på videon i bakgrunden medan musiken spelades since 'livestreamade naturvideor i bakgrunden' har blivit lite av vår grej lately och det var en stor succé - alla applåderade varenda gång en björn fångade en fisk och det var väldigt engagerande allting). Drog med mig Josh hem framemot tvåsnåret på morgonen till sist med påminnelsen om att jag hade öppningsskiftet på jobbet dagen efter och förmodligen skulle sovit för länge sen, och ramlade till sist i säng framemot tre någon gång.
 
Så, yeah, återigen spenderade jag ett lördagsskift på den perfekta emotionella cocktailen av baksmälla och sömnbrist. Att man aldrig lär sig, va. Jobbet var dock blissfully lugnt (för att vara mitt jobb, i alla fall), och jag stack till sist iväg framemot femsnåret utan att vara alltför slutkörd. Mötte upp Mats i hans gamla lägenhet, och hjälpte honom flytta de sista grejerna in till hans nya lägenhet (hans nya lägenhet som, för övrigt, genuint är den vackraste platsen jag någonsin varit på - det är ett warehouse som genuint 100% ser ut som familjen Addams' hus - fullt med taxidermy och storslagna viktorianska möbler och antika tavlor och en predikstol som de använder som fkin DJ-BÅS ALLTSÅ FÖRSTÅR NI HUR JÄVLA ASCOOLT DET HÄR STÄLLET ÄR JAG SMÄLLER AV). Klev in i vardagsrummet och ville inget annat än att krypa upp i en av de antika blodröda läderfåtöljerna och läsa en bok och dricka rödvin i en moln av rökelse till tonerna av något obskyrt tjugotalsband. (Mats bara "you should come over some night when it's raining and we'll drink wine and read books' och jag kunde gråtit rakt ut like I WANT NOTHING MORE THAN PRECISELY THIS).
 
Efter vi flyttat in det sista (och jag använt mina bookseller-skills för att stapla upp Mats böcker i perfekta högar i väntan på en riktig bokhylla), bestämde vi oss för att det enda rätta för att fira var en celebratory drink på The Victoria (vårt stammisställe, det vill säga). En celebratory drink utvecklades därefter, som det ofta gör, till en helkväll på puben där jag svepte jack and cokes och pratade med en hel bunta mysigt folk och halvdansade till 80-talsrocken som spelades i högtalarna och sa dåliga skämt och bara hade en såndär perfekt mysig pubkväll som jag älskar mer än livet självt.
 
Var dock fortfarande absolut totalt astrött, så efter mycket om och men och övertalningsförsök till mig själv (och efter att David genom en mycket lömsk plan fått mig att stanna en timme extra genom att vägra sluta köpa drinkar till mig), lyckades jag till sist bid my farewells och ta mig hemåt innan alla andra skulle ta sig vidare till någon klubb jag definitivt inte kände mig redo att spendera kvällen på. Tog tunnelbanan hem lagom tills födelsedagsfesten Josh haft i lägenheten var över. Ramlade direkt i Joshs famn i soffan och stannade där några extra timmar innan vi också pallrade oss i säng, båda allmänt färdiga.
 
Söndagen var precis så wholesome som vi blivit så bra på att göra dem på sistone. Sov till tolvsnåret någon gång och tog igen lite sömnbrist, och efter att ha städat upp lite i köket tillsammans med Annalisa dök hela D&D-gänget upp för en kombinerad D&D-session och en klassisk Sunday Roast. Alla tog med sig lite mat var och Josh och Paul hjälptes åt att laga alltihop och så åt vi vad som KAN vara den godaste roasten jag någonsin ätit och pratade exalterat om hur vuxna vi blivit nu (det faktum att vi direkt följde detta mogna vuxna beteende med att låtsas vara fantasykaraktärer med roliga röster och magiska krafter i flera timmar behövs kanske inte nämnas).
Alltså GOD BLESS SUNDAY ROASTS ändå. Världens bästa mat.
Faves!!!! Wholesome faves doing wholesome things!!!! Yes!!!!
 
Efter maten spelade vi D&D i några timmar (och ÖVERLEVDE hela sessionen, vilket alla hade stora tvivel om under nästan hela tiden), och när alla hade gått hem och vi sagt hejdå till Annalisa som nu avslutat sin jobbvecka i London och åkt hem igen, spenderade vi kvällen med att äta massvis av snacks (vi äter nästan aldrig snacks men har alltid asmycket, vilket är så himla behändigt för när jag väl får sug så har vi ALLTID något yummy lying around det är det vackraste som finns), spela HIVE (och jag förlorade hela tiden och blev skitsur fast jag var halvfull och utmattad och dålig på logikspel till att börja med), och gosa på soffan och rent allmänt njuta av det faktum att vi hade lägenheten för oss själva för första gången på typ tre-ish veckor. Är så himla fint att vårt hus är stället alla hänger på nu och att det blivit en sån centerpoint i hela vår vänskapsgrupp liksom, men wow, det tär verkligen på en att ha gäster såhär länge i stöten. Ska bli skönt att gå tillbaka till vår codependent dynamiska duo-situation ett tag igen (dvs två veckor, innan vi får fler gäster igen, hehehe).
 
Idag har det då alltså varit måndag, och jag sparkade upp Josh till jobbet alldeles för sent och låg därefter och försökte övertala mig själv om att stiga upp i flera timmar. Klev upp och gjorde min sedvanliga måndagsyoga (har gjort det i typ en månad nu och honestly framemot slutet av veckan börjar jag längta till nästa yogasession så jag kan sträcka och knäcka ut kroppen och tänja ut alla muskler ordentligt??? helt sjukt), gjorde frukost (hade fortfarande ingredienser till att göra french toast på briochebröd och ååååååååååh vilken ultimat ledighetsfrukost det äääääär).
 
Såg på lite youtubevideor och kände mig allmänt omotiverad till att ta itu med life admin-biten av måndagen, fram tills jag började tänka på att vi hade slut på en massa olika städprodukter och att jag skulle behöva gå till affären och köpa nytt, vilket gjorde mig så taggad (?) att jag istället spenderade typ fem timmar med att storstäda lägenheten meticulously och byta lakan i alla sängarna och städa hela sovrummet skinande rent (som varit ett absolut bombnedslag sen Josh kom tillbaka från Boomtown förra helgen). Blev klar och satte mig och skrev ett svar till Vickans senaste brev (sidenote: penpals är min bästa grej i världen så wholesome otvunget sätt att hålla kontakten med folk långt borta) lagom tills Josh kom hem från jobbet och gav mig en puss och en skål med nudelwok innan han gick iväg för att spela D&D. Så rätt solid dag, basically.
Nu ska jag spendera kvällen med att göra klart den här exalterande processen:
Rösta!!!!! Beställde brevröstningsmaterial för typ en månad sen och tänkte att jag skulle skicka in den typ imorgon så att den ska hinna komma fram i tid till rösträkningen. Har ju redan sett det här landet slita sig självt i bitar för att deras land är lett av pantade rasister, så man får ju se till att göra sin röst hörd när man faktiskt får rösta i något, y'know (även fast jag tvivlar på att det kommer räcka för att stoppa Sveriges egna pantade rasister aka SD, men men. Man får ju försöka i alla fall, I suppose). Behöver bara två vittnen (som jag redan utsett Josh och Olga till), och sen är jag redo att göra min insats för demokratin. Hurra hurra.
 
I övrigt ska jag nog försöka redigera lite mer av Secret Star Service, och kanske ta ett bad för en ultimat måndagsupplevelse. Vi får se vad som händer.
På återseende!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress