Hej där! Veckan forsätter. Ändlösa äventyr, osv.
I tisdags jobbade jag i alla fall med Olga som vanligt. Vi hade oväntat mycket att göra (vilket somehow alltid gör det värre alltså jag älskar att börja en dag och veta att det kommer vara massor att göra men när det bara dyker upp grejer one by one blir jag så orimligt irriterad ???? like ???? why), och spenderade mesta tiden med att göra leveranser, bli otroligt frestade av den enorma lådan en av våra nya spinners kom i (den var perfekt koj-storlek och endast det faktum att jag skulle behöva släpa den över halva stan stoppade mig från att ta med den hem och leka med hela frickin veckan), och allt sånt, innan jag kilade hem framemot eftermiddagen.

Jag och Josh kom hem nästan samtidigt, och jag spenderade ett par timmar hoprullad som en väldigt nöjd katt i hans knä medan vi tittade på Disney World-konspirationsteorier. Karim dök upp framemot kvällen för vår regelbundna dålig-film-kväll, och vi såg på ett mästerverk kallat Ninja Terminator (som, ja, var precis samma kvalitétsnivå som det verkar), innan Karim var tvungen att ta sig hem innan tunnelbanan stängde, och jag och Josh såg på Skins i någon timme innan vi också called it a day.

Idag var också en rätt busy jobbdag (min mobil+väckarklocka pajade på morgonen och Joshs duschkaraoke var det enda som hindrade mig från att bli oacceptabelt sen till jobbet, men we made it folks!!), men idag var jag beredd på det, så den var mest allmänt trevlig (dagen inleddes med att det hällregnade mot skyltfönstren medan jag stod ensam inne i värmen och lyssnade på Bowie och prismärkte kort och det var det ABSOLUT mysigaste).  Gjorde leveranser, rensade ur den gamla fönsterdisplayen och ersatte den med en Alla Hjärtans Dag-tema. Gjorde det till jordens mest kitsch upplevelse. Är fjäderbo-or och hjärtan och glitter och romantikböcker precis ÖVERALLT nu. Go hard or go home, osv.

Slutade vid sexsnåret, och kom återigen hem samtidigt som Josh. Han gjorde kvällsmat medan D&D-truppen dök upp, och därefter har jag mest spelat D&D. Gick SÅ mycket bättre än förra sessionen - trodde inte jag had lärt mig så jättemycket sen sist since allt verkar så stort och komplicerat, men när jag fick prova en andra gång var jag SÅ mycket mer bekväm och visste vad jag gjorde mycket bättre. Var så HIMLA ROLIGT. Är så himla
taggad på att få göra det här varje vecka nu, alltså.

När D&D var klart och folk drog sig hemåt låg jag och Josh på soffan en stund och såg på gamla avsnitt av Scooby-Doo (som är standard efter D&D-sessioner numera antar jag), innan vi drog oss till sängs till sist.

Anyhow, imorrn väntar fortsatta äventyr, och även årets första "riktiga" gig när jag ÄNTLIGEN ska se mina babes Dead! igen. Är så himla taggad på att bli kringkastad i en moshpit och sjunga halsen av mig hela kvällen. Ah.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress