Alltså. The Spook School's nya album kom ut häromdagen och jag älskar det SÅ MYCKET. Så himla fint och ömtåligt och gulligt och sorgligt och ÅH. Det här BANDET.
 
Hej igen! Ursäkta min frånvaro (igen). Mamma har, som sagt, varit här hela helgen, och jag har mest spenderat min tid med lite good ol' fashioned mother-daughter time.
 
Mamma kom hit i fredags kväll, och vi firade hennes ankomst med att gå till det eviga go-to-stället The Drafthouse. Åt kvällsmat (fish n' chips som sig bör), och drog oss sedan hem igen.
Josh kom hemtrillandes lite allmänt på lyset efter några timmar, och vi visade mamma en hel bunta av våra nuvarande favoritvideor (som, as per usual, var allmänt absurda och utan kontext och allmänt svåra att förstå poängen för för stackars mamma). Därefter såg vi på några avsnitt av andra säsongen av Dirk Gently's Holistic Detective Agency, eftersom mamma börjat titta på den, och så gick mamma och la sig och jag och Josh satt uppe och finkulerade en stund till innan vi gjorde detsamma.
 
På lördagen hade jag världens mest intense skift på jobbet. Det öppnade en donutaffär bredvid jobbet, och de gav ut gratis donuts till folk i ett par timmar mitt på dagen. Var en helt SJUK kö utanför typ halva dagen med folk som ville ha gratis donuts, och antar att det inspirerade folk att svänga inom mitt jobb också för herrejistanes vad mycket det var att göra. Glömde helt bort att ta lunchrast för att det var så mycket på gång hela tiden. Donutaffärsinnehavarna kom i alla fall inom efteråt och lämnade oss en låda med donuts som plåster på såren, så det var ju i alla fall nåt.
 
Framemot eftermiddagen dök Josh upp (eftersom jag skulle vara på jobbet hela dagen erbjöd han mamma att ta med henne på museum tills jag slutade alltså bless), och vi gick till Notting Hill Gate och hämtade mamma (som från början också skulle tagit sig till mitt jobb men som helt följde familjetraditionen och gick vilse istället). Vi gick runt Notting Hill ett tag (medan jag och Josh mer eller mindre konstant bara pratade om hur värdelöst västra London är), innan vi åkte hem, köpte på oss supplies (dvs vin), och åkte hem. Mats dök upp efter nån timme, och vi åt mexicanskt och spelade därefter Carcassonne hela kvällen och en bra bit av natten. Var så himla mysigt, att bli sådär mysigt vinfull tillsammans med tre av mina bästa människor i hela världen till alldeles för sent. Framemot ett-två någon gång gick mamma och la sig, och Mats tog nattunnelbanan hem, och jag och Josh satt återigen uppe och ugglade alldeles för länge, turades om att somna på varandra i soffan, och satt i en hoptrasslad hög i badrummet och borstade tänderna i evigheter framemot fyrasnåret. As you do.
 
På söndagen var jag ledig, och tog sovmorgon till tolvsnåret någon gång. När jag väl lyckats sparka upp Josh ur sängen gick vi till The Diner och åt brunch (åt eggs royale och milkshake med rom i och allt var vackert). Därefter ville mamma shoppa, så hon och jag sa hejdå till Josh och åkte in till Westfield i Stratford för att se utbudet. Blev nästan bara jag som handlade istället. Mamma köpte ett läppstift, och jag lyckades till sist hitta en klänning att ha på mig på Joshs systers bröllop i april. Hittade en lång midnattsblå klänning på rea som var hur fin som helst, så det är himla skönt att inte behöva tänka mer på det nu. Ska bara köpa några fina örhängen och bestämma vilka klackskor jag kan överleva en hel dag i, sen är jag ready to go. Så himla skönt.
 
Åkte hem därefter, och var så himla oresonligt slutkörd att jag låg på soffan typ hela resten av kvällen. Josh lagade kvällsmat åt oss, och sen spelade vi Jackbox tills mamma gick och la sig tidigt since hon skulle med ett flyg till Berlin oresonligt tidigt nästa morgon. Jag och Josh stannade uppe och spelade Humans Fall Flat en stund (som är ett samarbetesspel som vi till sist kan spela ordentligt efter Josh fick båda kontrollerna att funka till sist), innan vi också gick och la oss.
 
Har haft en allmänt långsam dag idag också. Måndagar är min bästa dag ändå. Så himla skönt att ha en hel dag att bara päsa runt och FIXA och DONA (som pappa skulle sagt). Vaknade redan vid nio när Josh (otroligt okaraktäristiskt) steg upp och gick till jobbet, men låg därefter kvar och halvsov och gonade mig i flera timmar innan jag pallrade mig upp till sist. Gjorde äggmackor och chaite till frukost, och gjorde därefter veckans storstädning av lägenheten och bytte lakan i sängen.
 
Satte mig därefter i soffan och belönade mig för work well done med att se på Ronja Rövardotter. Har varit så himla länge sen jag såg Astrid Lindgren-filmer och jag har försökt catch up lite mer på sistone. Så himla mysigt. Så intressant hur jag inte minns någonting av de här filmerna men de ändå somehow är inpräntade i ryggmärgen? Kan sjunga med i låtar och allt möjligt fast jag inte har en aning om vad nästa scen kommer vara. Barndomsminnen är så himla intressant alltså.

Josh kom hem framemot kvällen så småningom och lagade kvällsmat  åt oss, och därefter spenderade vi resten av kvällen med att fortsätta på vårt maraton av vår nya Addams Family-box. Är så himla emotionellt investerad i den där serien alltså. Få saker får så kontinuerligt starka reaktioner från oss som att se på den där serien. Älskar den så mycket.

Vi åt glass, Josh tog ett bad, och så såg vi på bokrecensionsvideor (100% pga mig obviously) och Josh lyckades somehow göra mig kittlig genom att låtsas bita mig i revbenen (var helt säker på att jag aldrig är kittlig men visar väl sig att ingen nånsin försökt sig på de mer abstrakta metoderna förut), och därefter tog vi oss i säng till sist.
Väldigt wholesome helg allt som allt. 10/10 would recommend.

Den kommande veckan är allmänt fullspäckad as it seems, men helt uteslutande med massa bra grejer, så det ska nog gå att leva med. Imorrn ska jag och Karim ha årets första dålig-film-kväll, på onsdag är det D&D, på torsdag har jag årets första gig och ska se my babes Dead! på en liten klubb i Soho, och i helgen är det house party (och mer D&D). All good folks. Hoppas 2018 fortsätter i den här andan resten av året också.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress