Mats - min nya langare av bra musik på sistone - var och såg de här live häromdagen, och hade bjudit med mig om hans telefon inte precis gått sönder. Istället fick han nöja sig med att bara rekommendera dem till mig eftersom de, quote "was my aesthetic". Videon innehåller coola grungetjejer utklädda till spöken som sjunger låtar om feminism, så yeah. Pretty spot on, skulle jag nog säga.
 
Hej där! Ber om ursäkt för min frånvaro. Råkade misshandla mitt sömnschema mer än vanligt och kom i säng alldeles för sent för att kunna författa någonting. Anyhow. Sedan sist jobbade jag ett öppningsskift i fredags, som jag var allmänt astrött under since jag, Nat och Daniel hade stannat uppe så länge dagen innan. När jag väl slutade och kom hem var jag därmed inte direkt supersugen på att gå och klubba, och eftersom lägenheten ändå var tom bäddade jag bara ner mig i sängen och halvslumrade hela kvällen. Mycket bra 10/10. Framemot midnatt dök Josh till sist upp tillsammans med Ellie, och jag steg upp (yeah jag vet jag är en katastrof) och gick in till Josh och började se på en Studio Ghibli-film och dricka gin.
 
Gjorde det ett tag innan Mats och hans flickvän också dök upp, snart åtföljda av Nat. Filmen fortsatte spela, men alla slutade mer eller mindre se på den efter det. Vi skickade ginflaskan mellan oss, tjabbade om en massa grejer och avslutade kvällen med att introducera Mats till min och Joshs bästa grej aka att se på saker i fel hastighet (var så himla länge sen vi gjorde det senast jag har saknat våra regelbundna snabbspolade familjefilmskvällar). Vi såg Sharkboy & Lava Girl 2 och liveaction-adaptionen av Familjen Flintstone, och när vi var klara hade klockan redan hunnit bli frickin' fyra på morgonen. Whoops.
 
Under natten hade även hela huset fått stopp i toaletten (eftersom britter inte kan fucking bygga NÅGONTING som fungerar alltså herregud), och sedan dess har vårt badrum varit 1. obrukbart, och 2. dyngsurt. Blev därmed en väldigt intensiv powerwalk till jobbet dagen efter för att komma till en toa som fungerade (mängden gin jag konsumerat dagen innan gjorde ju inte heller något bättre direkt). Så typiskt att den skulle gå sönder på en fucking lördag när vi inte kan ringa efter någon förrän på måndag (om ens det since det är bank holiday alltså uuuurgh jag får panik). Vi får helt enkelt bara leva utan en toalett till nästa jävla vecka. VÄLDIGT SKOJ INDEED. Ibland känns tanken på att vi kommer flytta ut från det här stället i år inte som världens hemskaste idé, ändå.
 
Anyhow. Jobbade veckans jobbigaste skift på tre timmars sömn, och var mindre trött än jag väntat mig men kände mig också som om mina ögon brann och som allting utspelade sig långt borta. Vi klarade oss rätt bra ändå, dock. Vi slog förra årets siffror, var ett allmänt bra lag, och Felix - som var den enda av oss som inte var i världens katastrofläge - gjorde te och bjöd på choklad och var en allmän vardagshjälte.
Slutade lite tidigare och kom hem vid sexsnåret någon gång. Åt pizza, och gick därefter omedelbart och bäddade ner mig i sängen framför Bröderna Lejonhjärta, som jag inte sett på minst tio år. Så himla nostalgiskt det var - så många av replikerna och sättet de sas på satt fortfarande kvar där i minnet någonstans. Så himla fint. Sov igenom en stor del av den, men ändå.
 
Som en upprepning av fredagkvällen dök Josh upp och väckte mig till liv vid midnatt någon gång. Vi såg det nya Doctor Who-avsnittet (det har blivit något av en lek att komma på två ord för varje Doktor som definierar just den doktorn, och idag kom vi (läs: jag) till sist på vad Twelve har för ord: sneaky grandpa) och spennderade en stund därefter med att bara gush över hur mycket vi tycker om säsong 10 hittills. Den känns verkligen som Doctor Who SKA, som den kändes att titta på när jag precis började och serien var full med äventyr och humor och fina små ögonblick och tal och grejer. I am so about it. Har saknat att känna så här på grund av Doctor Who, alltså. När vi var klara med det spenderade vi resten av kvällen med att se på Adventure Time och försöka blåsa upp Friendship Flamingo, eftersom Josh till sist satte på repareringskitet på den.
 
Josh lämnade över flamingon till mig, och gick sedan och la sig på golvet med mig och vi bara låg där i en lite lagom kaotisk scen - jag liggande tvärsöver Spicy Boyfriend på golvet med en uppblåsbar flamingo i hela ansiktet, och Josh som låg på golvet jämte Spicy Boyfriend med armen om mig och ansiktet under min arm, högljutt snarkande medan jag blåste upp flamingon. Quite a sight, förmodligen. Jag blåste upp flamingon så gott det gick, och därefter spenderade vi en stund liggande hoptrasslade i Joshs säng halvt begravda under alla våra pool floats medan jag försökte övertala Josh att följa med upp och borsta tänderna, vilket tog ett tag since han redan more or less hade somnat.
 
Till sist pallrade vi oss upp, och satt på hallgolvet i ännu en hög och lyssnade på den brittiska sjörapporten från förra månaden (eftersom jag nämnde att jag aldrig hört sjörapporten vilket tydligen var helt skandalöst för den där überbritten jag bor med). Sa därefter godnatt med ett flertal väldigt vingliga kramar som fick oss att ramla in i väggen ett flertal gånger och quite a mess av godnattpussar (fick två på pannan, en rakt i ögat och så en på näsan som allmänt wholesome avslutning), och tog oss till sist i säng.
 
Nat kom hem more or less precis efter vi gått och lagt oss (as per usual, hon missar alltid all the fun stackarn), och hon satt i min säng en stund och diskuterade senaste nytt innan även hon called it a day och gick och la sig.
 
Så, ja. En smått intensiv helg, som verkar gå i sömnbristens tecken rent generellt. Återigen, worth it, men ändå. Åtta timmars vila här och där hade nog inte stått helt fel at this point, känner jag. Inga såna planer finns dock för imorgon - planerna inkluderar hittills en förmiddagsbrunch (scandalous, för övrigt) tillsammans med en hel bunta människor, och så ska kvällen/natten spenderas på klubb med Marion och Francesca (och kanske Nat, om vi kan övertala henne). Så, ja. Sova blir det väl inte mycket av den här gången heller.
Oh well. Det kan man ju göra när man är död, i värsta fall. Nu ska jag, oavsett, försöka sova en stund innan morgondagens äventyr börjar.
Hörs då!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress