Hej. Jag är hemma nu. Vi är hemma nu. Jag ligger på en luftmadrass i ett hav av halvt uppackade resväskor på mitt nya sovrumsgolv i Tufnell Park i världens finaste lägenet. Det hände till sist. Vi bor här nu. Kan fortfarande inte fatta det.
 
Vaknade hos Mats vid tio imorse, och kunde därefter varken prata eller fokusera på någonting annat än att idag var dagen vi skulle få flytta in. Jag och Mats gick en promenad ner till Stoke Newington och åt frukost i form av chokladtårta och chailatte (för man är ju the epitome of health osv), innan vi båda prompt fick ont i magen och gick hem och la oss en stund innan det till sist blivit eftermiddag och jag tackade Mats för gästfriheten och tog min resväska och åkte till den nya lägenheten.
 
Skulle få nycklarna vid fem, men jag var alldeles för excited och var typ en kvart tidig, heh. Som tur väl var var inventory-killen redan där, och jag fick nycklarna och skrev under inventoryt och lagom till inventorymänniskan gått buzzade jag upp Josh och öppnade dörren för honom med världens bredaste leende och ett welcome home. Josh svepte upp mig i världens kram direkt och den första timmen gjorde vi inte mycket mer än att blåsa upp alla våra pool floats (så fort vi lugnat ner oss någolunda var första prio att återförenas med Spicy Boyfriend bc såklart) och att springa runt mellan alla rum och le helt oförstående överlyckligt och kramas oavbrutet. Josh snurrade mig flera varv i vardagsrummet tills jag blev helt yr i huvudet, och till sist fick vi samla oss en smula och faktiskt få lite uppackning gjort.
Josh och vår son, renen Daniel, på vad som numera är vår balkong. Alltså TITTA på den idylliska jävla vyn liksom???? What the FUCK
Josh, Friendship Flamingo och Spicy Boyfriend i en vacker återförening. Maximalt wholesome.
 
Vår nya lägenhet är så HIMLA stor i jämförelse med vår gamla att det inte var några problem alls att hitta plats för allt. Liksom, vi har packat upp more or less alla lådor nu, och även fast lägenheten kom helt omöblerad och vi har typ en soffa och en pytteliten bokhylla har lägenheten så mycket inbyggd förvaring att allt redan har en plats. Helt sjukt. När vi ställde in grejerna i köket var det bara att öppna skåp efter skåp och ställa in grejerna och ingenstans blev det någonsin ens i närheten av fullt (förutom muggskåpet för vi har onödigt mycket muggar för några som typ aldrig dricker te hemma). Pausade en stund medan Josh lagade vår första måltid i lägenheten (medan jag gick till Sainsbury's och köpte diskmaskinstabletter för THAT'S A THING WE NEED NOW HOLY SHIT). Pausade, åt risotto och såg på Community, innan vi got back into it igen.
Ett uppackat vardagsrum. Möblerna ska ju fortfarande bli levererade men so far har vi i alla fall en TV, massa uppblåsbara hästdjur, ett flamingohuvud, en soffa, ett stort bra nät, samt coola neonljus. Mer kan man ju knappast behöva, really.
Tills vi beställt en stor bokhylla till vardagsrummet har vi våra böcker och lite annat smått och gott i den asstora hyllan i hallen. Notera även hur vi fyllt vad som innan var klädhängare för barn med en glittrig teatermask, en banan, ett hundkoppel och en facemask på Joshs brother-in-law Tony. Är himla nöjd med hur vi redan hunnit göra det här stället till vårt, ändå.
 
Lyssnade på ABBA och Shawn Wasabi och The Cat Empire och stökade runt och log åt varandra som fån så fort vi passerade varandra i hallen, och framemot tiosnåret hade vi packat upp pretty much allting, och bestämde oss för att det enda rimliga sättet att fira vårt nya liv var att premiärbada. Vi hade sparat en hel massa badbomber som Nat impulsköpte för månader sen, och nu till sist hade tillfället kommit. Vårt nya badkar är ASDJUPT och perfekt för att gosa ner sig i, och jag låg däri länge länge och lyssnade på Hello From the Magic Tavern och smörjde in mig med alla möjliga bra smörjor jag precis packat upp. När jag badat klart och kom ut i vardagsrummet igen (för THAT'S A THING WE HAVE NOW TOO AAAAAAH) hade Josh beställt fiberbredband åt oss, som, if all goes to plan, ska vara up and running redan på fredag. Det hade ju verkligen inte varit fy skam, alltså.
 
Efter det borstade vi tänderna, delade godnattpussar (since vi inte sover tillsammans längre så har den traditionen fått en reboot igen which is nice), och gick och la oss för vår första natt i vårt nya hus. Vill inte gå till jobbet imorrn. Vill bara hänga i lägenheten alltid hela tiden nu. Kan inte fatta att vi får bo på ett sånt här ställe. Känns som om vi bara hyrt något orimligt fint Airbnb och bara ska stanna några dagar.
Det syns inte superbra på bild, men utsikten från vår balkong på natten är en upplyst glittrande London skyline. Jag och Josh stod därute en stund hopkurade och tittade på den och bara skrattade helt oförstående för oss själva över att det här är vårt actual life nu. Too good. Too good.
 
Medan Josh lagade kvällsmat och jag ställde upp vad som ska bli vårt nya örtodling (!!!!!!) i köksfönstret sa jag bara "you know, I can FEEL myself becoming a better person already" och Josh höll genast med. Är så motiverad att verkligen starta Moa 2.0 nu, alltså. Bli en riktig vuxen, och allt. En riktig vuxen med orimligt många uppblåsbara husdjur, men ändå. Skulle ändå inte vilja vara någon annan sort.
Är så lycklig. Älskar mitt nya hus. Åh.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress