Hej igen! Känns som om det var evigheter sen jag tittade in här sist, men veckan som varit har gått OTROLIGT långsamt rent allmänt, så det är förmodligen därför. Känns som om jag gått igenom femton livstider på en vecka. Något överdramatiskt, jag vet, men ändå. Fan vad man är dålig på att vara för sig själv nuförtiden, alltså. Anyway. Som jag nämnde i förra inlägget var Josh i Andorra hela förra veckan, och jag började genast förlora förståndet av mitt överflöde av ensamtid, och som botemedel bjöd jag genast över Mats, som mer eller mindre bodde här hela veckan.
 
Det var helt klart det bästa med hela veckan - har inte fått så mycket konsekvent quality time med honom någonsin tror jag, och vi hade det asmysigt och såg på hela Star Trek: Discovery som Mats försökt få mig att se klart i EVIGHETER och nu är jag arg över att jag och Josh gav upp på den så snabbt för OH MY GOD så bra den blev efter några avsnitt. Satt typ och skrek konstant genom de sista typ fyra avsnitten för att allt var så överväldigande och bra och coolt och plottwistigt. Ahhh älskar att kunna vara excited över Star Trek igen. Det är min bästa känsla.
 
Vi åt massa pizza, drack bourbon, gjorde sötpotatis (som blev jättehård för att vi inte hade tålamod att vänta på den), och därutöver har jag organiserat för eventet vi ska ha på jobbet på onsdag (verkar som om det kan komma att bli det mest framgångsrika eventet vi någonsin haft om bara vi kan få the actual books levererade i tid aaaaaaa varför är publishers värst i hela världen på allt) och försökt njuta av att ha ett hus som var konstant rent och där man inte konstant hittar strumpor under soffan som Josh slängt av sig haphazardly. Anyhow. I fredags kväll kom Nat hit en liten stund (basically bara för att sova här efter hon landat från en semester assent), så jag fick mig en brief men bra liten catchup med henne också vilket var fint.
Tog även en genväg genom Hampstead Heath efter jag varit i Golders Green och lämnat pappersarbete till vår revisor i fredags. Såhär fint var det där. Liksom? Detta är mitt i centrala London? Helt sjukt.
 
På lördagen kom Josh äntligen hem från Andorra igen. Han smsade mig ett taco night? och jag fick en sån där våg av hemlängtan och stack mer eller mindre direkt från jobbet (tre timmar tidigt......................... ja jag vet den här codependencyn är tveksam at best) och återförenades med min stökiga jävel till sambo som jag saknat så orimligt. Vi lagade tacos och såg ikapp på alla myrvideos vi missat och drack billig rom Josh köpt med sig, och somnade därefter i en hög på soffan klockan fkin tio på kvällen. TIO. I AM NOT JOKING. Vi gick inte och la oss på riktigt förrän framemot tresnåret när vi vaknade till igen, och Josh bara "is this the kind of people we are now - people who just have dinner and fall asleep at 10 on weekends" och jag blev nästan förolämpad och bara "NO WE'RE NOT NO ONE DOES THAT" så, well.
 
På den ljusa sidan innebar detta dock att vi båda var vakna och uppe innan elva nästa dag (vilket är mer eller mindre unheard of på en söndag). Jag gjorde scones (som vanligt) och läste ut To The Lighthouse och Josh åkte in till stan och klippte sig, och framemot kvällssnåret kom Ellie hit för att ladda all sin elektronik eftersom strömmen har gått i hennes båt (alltså varje gång jag tänker att det hade varit coolt att ha en husbåt så minns jag allt sånt här som hon måste stå ut med och så är jag rätt glad över att bo i lägenhet ändå). Vi drack lemonad och pratade om hur vi båda pratar för mycket och när Josh återvände drack vi Andorra-öl och spelade Carcassonne resten av kvällen tills klockan hunnit bli midnatt och Ellie gick hemåt och vi kollapsade i säng.
 
Idag har varit måndag, och jag har använt min lediga dag till en hel massa aktiviteter. Inledde dagen med att åka ut till Victoria och klippa mig (smsade min frisör förra veckan och bara "hej jag ska på bröllop nästa vecka kan jag få klippa mig gratis" och hon bara "sure thing kom och modella på måndag no probs" alltså god bless). Blev ingen dramatisk skillnad direkt - vill inte ha en så överdrivet dramatisk frisyr när jag snart ska ställas inför precis hela Joshs extended family och råka ge dem allihop en hjärtinfarkt, så i slutändan har jag nu mest en mjuk liten pixiecutliknande situation som jag gillar en hel del och som blir precis lagom tror jag. Ska återgå till min skarpa superhipsterfrisyr med rakade sidor och minilugg nästa gång, istället. Hehe.
 
Efter jag var klar där åkte jag inom Oxford Street och handlade en jättesnygg ny skjorta (tänkte först inte köpa den men så mindes jag att jag faktiskt tjänar pengar nuförtiden och att jag faktiskt kan köpa saker jag vill ha så då jävlar slog jag till! Ahh älskar att få en dräglig lön att leva på), och inom Primark för att införskaffa en ny resväska att ta med till bröllopet eftersom mina andra är helt orimligt för stora och jag behöver en bra weekend-sized resväska oavsett. Åkte hem, städade huset, bytte om, och mötte Mats på British Library, där vi såg detta:
British Library hade en föreläsning om Mary Shelley hålld av författaren till min nya favoritbiografi om Mary Shelley, så det fanns ju inte en chans att jag skulle missa nåt sånt. Visste pretty much allt hon tog upp redan, obvs (man är väl hyperfixerad.......), men det var himla intressant ändå, och efteråt gick jag och fick mitt ex av boken signerat och pratade en liten stund med författaren om hur cool Mary Shelley är. Bra kväll, helt enkelt.
 
Har at the time of writing precis kommit hem därifrån nu, och ska nu nog mest ägna kvällen åt att lyssna på Iron & Wine (hans senaste skiva är verkligen helt perfekt ? älskar ALLA låtar ? perfekt skrivmusik i am in LOVE), äta munkar och se om Josh pallrar sig hem från jobbet någon gång snart.
 
Det har varit en lite annorlunda vecka som gått, all in all, men ultimately tycker jag nog att jag gjort the most of it ändå. Planerna för den här veckan är i alla fall att vara värd för mitt livs första event på onsdag (pray 4 me), spela D&D at some point förmodligen, och så på fredag morgon tar jag och Josh tåget upp till Sheffield för att gå på bröllop och rent generellt hänga med hela hans släkt en hel helg. Känner mig typ lika excited som om det var min egen familj vi skulle åka och hälsa på. Är inte det fint, så säg. Återkommer med en full rapport (och förhoppningsvis några snazzy bröllopsbilder) nästa vecka! 
På återseende!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress