Min mest lyssnade låt under 2018 enligt Spotify. Kanske den mest o-chockerande upptäckten någonsin.
 
Hej där! Ännu en vecka är över, och jag insåg precis att jag avslutade förra veckan i tron om att det var en vecka senare än det var? Herregud. Det går bra nu alltså. Den här veckan (i motsats till veckan som kommer) har varit ganska lugn och väldigt wholesome. 
 
Josh var out and about en stor del av veckan (i tisdags spelade han ett gig på the fkin ROUNDHOUSE som nån jäkla rockstar vilket ju var oacceptabelt orimligt but still), så i tisdags spenderade jag hela kvällen med att baka lussekatter och se en dokumentär om Leonora Carrington som BBC hade lagt tillbaka på iPlayer (George kom hem med en tjej han träffar och timade det så perfekt så att jag bara kunde vara "hey guys nice of you to drop by jag bakar och ser en dokumentär om en underground surrealistkonstnär från 30-talet you probably haven't heard of" och fick känna mig så himla cool haha), och i onsdags skrev jag på Secret Star Service, tog ett långt bad, och såg en SVT-dokumentär om Svenska Akademien och blev allmänt upprörd och hade en lång rant om det till George när han kom hem trots att han inte direkt fattade någonting alls.
 
Var allmänt uttråkad av att inte kunna hänga med Josh flera kvällar i veckan, men all in all var det rätt najs, faktiskt. Så mycket av mina intressen och hur jag brukade vara var baserade i det faktum att jag brukade ha så SJUKT mycket alone time, och nu är jag nästan aldrig ensam och det är typ det bästa någonsin, men jag hade liksom nästan glömt hur det känns att ha ett helt tomt hus för sig själv en hel kväll och bara? Halka in på grejer och bara göra exakt vad man själv vill göra, y'know? Var mysigt att se saker på svenska som ingen förstår och spendera en hel kväll med att baka, liksom. Gosh, hoppas verkligen att 2019 lugnar ner sig lite så att jag kommer ha lite mer tid att faktiskt GÖRA grejer. Jistanes.
 
Anyhow. I torsdags var det D&D, vars hela avsnitt var en enda lång shopping spree, innan vi flög iväg från stan i vårt nya airship. I fredags gick jag och George till puben nedför gatan och fick lite najs alone time vilket var himla mysigt. Åt asgod pubmat och drack dyr IPA och pratade om livet tills det blivit sent och vi kom hem lagom tills Josh hade kommit hem från sin egen pubkväll med jobbet och vi såg på Doctor Who tills alldeles för sent innan vi called it a night.
 
Stängde på jobbet i lördags, under vad som var en av våra busiest dagar någonsin, och direkt efter jobbet åkte jag hem till Paul Cal och Emma för vad Emma hade döpt till en "crafterevening", som vi planerat att göra aslänge och inte fått ihop förrän nu. Emma lärde mig och Josh att brodera och vi spenderade basically halva lördagsnatten sittande i deras vardagsrum, broderade ett rymdskepp och en aubergine vardera, drack glögg och lyssnade på podcasts. Jag och Josh åkte hem framemot tvåsnåret, och honestly? Typ det mysigaste jag någonsin gjort. Var precis vad jag behövde efter ett så hundraprocentigt utmattande jobbskift, honestly.
 
Tog lite sovmorgon på söndagen, innan vi steg upp och Josh började städa i vardagsrummet medan jag gjorde french toast till frukost. Efter frukost spenderade vi resten av eftermiddagen med att storstäda lägenheten. Var så himla tillfredsställande att verkligen få blitz the place och äntligen få ordning på alla ställen som jag tänkt ta itu med men inte pallat. Städade under soffan och dammtorkade allting och fixade alla fairylights och AH så himla skönt när vi var klara och allt bara var helt SPOTLESS. Vid fyra dök några av George's kompisar upp för att spela board games, och jag och Josh åkte återigen ut till Bermondsey och hälsade på Paul Cal och Emma för ännu en kväll av allmänt mys. Vi drack mer glögg, såg det nya avsnittet av Doctor Who och min och Joshs favoritfilm Eega (aka Bollywood-psykologisk thriller om en fluga som försöker mörda en maffiaboss), innan vi drog oss hemåt igen för traditonsenliga Sunday Baths. Mmmm very good indeed.
 
Och så idag har det varit måndag, och jag har varit uppe sedan halv tio och panikstädat det sista innan vår landlord kom över vid tolvsnåret för lägenhetsinspektionen. Har varit allmänt supernojig över det i flera veckor, men det verkade se bra ut alltihop så förhoppningsvis får vi stanna här ett år till! Landlorden åkte hem lite efter tolv, och sedan dess har jag bara haft en hel måndag helt utan planer, vilket har känts himla konstigt och återigen fått mig att inse hur otroligt lite ensamtid jag har nuförtiden. Vet liksom inte vad man ska GÖRA MED all tid??? Såg om min favoritfilm, aka Stranger Than Fiction (ser om den varje år och varje år tror jag att jag ska inse att den egentligen inte är så bra som jag tror och VARJE ÅR kommer I brought you flours-scenen och så dör jag lika mycket som alltid alltså DEN ÄR SÅ SÖT OCH FIN OCH PERFEKT LAGOM LEDSAM OCH AAAAAH I LOVE IT), och har sedan dess mest druckit te och sett på en massa analyser av Disneyfilmer. Nu har jag övergått till Mysteriet På Greveholm. That's the mood. Försöker motivera mig själv att gå och köpa glass, men det finns verkligen ingen chans att jag lyckas ta mig ur soffan at this point. Mmmm bliss.
 
Så, ja. Planerna för den här veckan är samma planer som jag trodde var veckans planer förra veckan (som sagt: herregud). På onsdag får vi en massa gäster, och ska därefter spendera ett par dagar med allmänt julfirande innan det blir D&D på lördag och så ska jag och Josh till Suffolk och se pantomime med Joshs föräldrar. Och nästa vecka är det jul. Herregud. Vafan.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress