Hej där! Lovar och svär att jag tänkte blogga igår, men blogg.se vill inte funka på min dator av okända anledningar, och jag pallade inte skriva ihop ett helt inlägg på telefonen på kvällen. Oh well. Igår var ändå relativt händelselös. Jobbade öppningsskiftet med Olga utan att få så väldigt mycket gjort, kom hem och spenderade pretty much hela kvällen i soffan. 

Josh var ute, så jag roade mig med att både börja och avsluta en hel Netflixserie - The End Of The Fucking World. Mats rekommenderade den till mig, och jag vet fortfarande inte riktigt vad jag tycker om den. Konceptet var allmänt konstigt (en kille som tror han är psykopat blir vän med en tjej för att han planerar att döda henne men istället rymmer de hemifrån och åker på roadtrip medan han fortfarande letar efter bästa tillfället att döda henne), men allt eftersom serien fortgick blec jag mer och mer investerad i karaktärerna och allting var konstigt gulligt  emellanåt. I don’t know. Det var underhållande, i alla fall, och soundtracket var asbra, så you know.

Framemot kvällen kom Josh hem, och vi såg några avsnitt av Arrested Development (som jag typ börjat se om av misstag ??? skulle bara ha nåt på i bakgrunden häromdagen men kan inte sluta kolla med full investering för att det är så bra ???) och diskuterade min D&D-karaktär och nya avsnittet av Within The Wires (som Josh inte har lyssnat på än och jag är FRUSTRERAD måste PRATA MED NÅN OM DET HÄR), innan vi gick och la oss.

Idag hade jag glorious sovmorgon ända till klockan nio. Hann måla eyelinervingar på morgonen och allting. Ah. Kom till jobbet, där Olga var asbakis och annonserade ut att vi minsann inte skulle göra någonting alls idag. 

Vi lyckades rätt bra. Beställde några böcker, drack massa te och diskuterade Leonora Carrington (som Olga blivit besatt av på sistone och som jag också är sugen på att bli super into för hon verkar ascool). Jag spenderade de sista timmarna själv, allmänt uttråkad (affären var literally helt tom i typ två timmar i sträck alltså SUCK), innan jag fick stänga och gå hem vid 7.

Det var D&D-kväll härhemma när jag kom hem (tydligen sista sessionen innan jag ska få börja spela tydligen så woooo), så jag hälsade på alla i förbifarten, gjorde pizza och såg på Brooklyn Nine-Nine innan jag gick och bakade chokladsnittar med pärlsocker. Var så länge sen jag bakade nu. Var nice att get back into it, även fast de smälte ut över hela plåten haha.

Gav majoriteten till D&D-gänget som blev
himla tacksamma (Dan bara "thanks mum!!!" och så stämde allihop in i en "thank you mum!!!"-kör alltså bless), och så åt jag kakor och läste His Dark Materials tills spelsessionen var över och jag och Josh städade upp i vardagsrummet innan vi såg en uppsjö konstiga Let’s Plays. 

Därefter bar Josh ut mig i badrummet (jag bad honom att "carry me to victory" men badrummet var väl good enough antar jag), där vi borstade tänderna, hade benbrottning (som mest bestod i att Josh konstant höll på att fälla mig och jag konstant tog stöd på honom och därmed nästan knuffade ner honom i badkaret konstant) och kletade tandkräm på varandra innan vi delade godnattkramar och godnattpussar som vanligt innan vi called it a night. 

Måste alltid putsa glasögonen på kvällarna nuförtiden för att de alltid är supersmutsiga antigen av tandkrämsrester eller för att Josh gett mig slemmiga godnattpussar igen eller bara slickat mig i ansiktet som en hund. Livet alltså, hörrni. Vet inte om det riktigt var såhär jag föreställde mig mitt vuxna liv, men y’know. Känns ju ändå rätt rimligt att det skulle bli nåt sånt här.

Anyhow. Imorrn är det fredag och jag har sovmorgon igen (WOOP). Vet inte vad jag ska göra resten av dagen, men ärligt talat är ju sovmorgonbiten viktigast oavsett, så.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress