Så Amanda Palmer har gjort en cover på en Mountain Goats-låt (som nästan uteslutande gör ULTIMATA ledsamhetslåtar rent allmänt) på ukulele OCH fiol??? Med den där lilla halvgråtande tonen hon gör så bra??? Och världens mest hjärtekrossande refräng??? Vafan vem tillät det här??? I'm a good person I don't deserve to suffer like this.
 
Hej igen! Veckan fortsätter.
I onsdags hade vi en uppsjö av storslagna planer efter vi kom hem från jobbet (det vill säga vi skulle färga Joshs hår samt börja se på vårt nya Familjen Addams-boxset), men istället spenderade vi hela kvällen med att förbereda mig inför torsdagens planerade D&D-session. Har ju inte spelat sedan vi var i Brighton för mig födelsedag så det var ju ett tag sen (och den gången var mitt andra D&D-spel någonsin, spelades två på morgonen och jag hade den dagen druckit gin mer eller mindre konstant sedan jag vaknade, så you know, om jag lärde mig något under den upplevelsen så glömde jag det definitivt omedelbart). Tog ett tag att komma in i (jag har valt en klass som kräver ganska mycket koll på listor och siffror och stats och grejer, så bara att hitta var på pappret man ska kolla var ett helt projekt) och jag behövde snubbla mig fram ett tag innan jag kunde improvisera lite igen (har inte gjort improv sen jag gick på teater för literally mer än 10 år sen, och var nog aldrig speciellt bra på det då heller), men det tog sig framemot kvällen och när jag hade besegrat min första fiende avslutade vi testsessionen och called it a day.
 
Idag har jag jobbat med Olga hela dagen. Affären var ovanligt busy, så jag sålde mest böcker och hängde bakom kassan hela dagen innan jag slutade tidigt och drog hemåt. Åt en pizza, och såg några avsnitt av Arrested Development innan D&D-folket började dyka upp (Josh kom sist av alla på grund av, well, vem han är fundamentalt som person, men ändå). Lyssnade medan Josh set up the stage för min entré (grävde mig upp genom jorden i formen av en enorm grävling så det var väldigt imponerande om jag får säga det själv), och fick sedan kasta mig rakt in i elden. Vi slogs mot stenmonster och örnar och även om det tog mig lite extra tid att försöka hitta alla stats för alla förtrollningar jag kastade och hela tiden glömde bort vilken av tärningarna jag skulle använda, så gick det ändå ganska bra tycker jag nog. Är ju lite smått stressande since resten av gruppen 1. spelat D&D jättelänge, och 2. har spelat tillsammans och med sina karaktärer jättelänge, men de är allihop allmänt fina och mysiga och om de blev trötta på mitt allmänna nybörjarbeteende så sa de inte det, i alla fall.
 
De gick hem framemot kvällen since alla var tvungna att vara uppe tidigt och gå till jobbet, och därefter spenderade jag och Josh resten av kvällen med att äntligen börja se på Familjen Addams. Alltså honestly, har ni inte sett originalserien från 60-talet så GÖR DET OMEDELBART. Det är fan det mysigaste roligaste feelgoodigaste jag någonsin sett. Allt är bara???? Fint och wholesome och bisarrt hela tiden???? Morticia och Gomez är bara askära i varandra hela tiden och inget problem är för stort någonsin och de bara går runt och är allmänt spooky och har en allmänt good time??? Jag och Josh gjorde utdragna awwwww-ljud typ varannan minut för att allt bara är så himla FINT (en av de första avsnitten hade en scen där Gomez och Morticia skulle gå och lägga sig och det var en lång scen där Gomez bara satt och kammade Morticias hår och proclaimed his undying love och jag och Josh fick fan härdsmälta av hur orimligt gulligt och wholesome det var). Vill leva exakt som Familjen Addams, alltså. Ultimata livsgoals.
 
Gick och borstade tänderna och pratade om Within the Wires, och that's it, pretty much. Har laddat ner en app att hålla reda på min D&D-magi så att jag kan bli bättre tills nästa runda (som det verkar som vi ska ha nästa söndag aka dagen efter vårt planerade house party så det kan ju bli himla spännande att se om vi pull that off utan att vara heldöda), samt en sleep talking-app så att jag kanske äntligen kan få höra vad jag pratar om hela nätterna (väcker Josh KONSTANT om nätterna för att jag pratar så mycket det är actually ridiculous).
 
Och imorrn kommer mamma hit och stannar hela helgen!!!! Ska bli så himla mysigt att träffa henne igen. MMMMMM är så excited för den här helgen alltså.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress