Mina nya älsklingar HMLTD har äntligen släppt sin nya EP och jag är helt och hållet OBSESSED. Queer 80-talsinspirerade jams är ju vad jag är fkin HÄR FÖR.
 
Hej igen! DIDN'T EXPECT TO SEE ME BACK SO SOON DID YOU. Anyhow. Jag har precis kommit ut på andra sidan av ännu en himla bra vecka, så tänkte att since jag ju till och med blev klar med städningen tidigt och har lite tid över så kunde jag ju lika gärna kika in och föreviga denna upplevelsen.
 
Anyhow. Senast vi hördes sist har jag spenderat min fredag med att spela Blades in the Dark, som, som jag nämnde i förra inlägget, är samma sorts spel som D&D (aka man har ett papper med en karaktär och dess egenskaper på och så använder man det samt någa tärningar för att rollspela vad som händer med karaktären och resten av gruppen), men det här spelet var inte uppfunnet förrän för typ tre år sen och hade lite andra regler. Det är allmänt steampunkigt och har asmycket saker jag gillar, som häxor och spöken och cool magi, så jag var allmänt taggad på att få prova på det. Efter jobbet på fredagen mötte jag upp Mats, Laura, David och Ruben på deras stammispub i Dalston. Vi catchade upp lite om vad som hänt sedan sist, och skapade sedan min karaktär över några öl (since alla andra redan hade spelat en session ihop medan jag var i Sverige så att de andra redan hade skapat sina karaktärer).
Såhär ser mitt character sheet ut (är en aning mer ifyllt nu efter min första session men ändå). Jag är en så kallad "Whisper" som essentially är en sorts ockult magiker som kan kommunicera med spöken och andar. Min karaktär heter Skora Wallstonecraft. Hon är essentially en alternativ universum version av Mary Shelley, because såklart att hon är. Ge mig ens en vag referens till något viktorianskt och jag kommer få det att handla om Mary Shelley. That's just how I roll.
 
Vi spelade en session hemma hos David (som är vår Game Master), åt pizza och startade slagsmål med några fiender i en gränd och utpressade någon rik snubbe på en pub och blev nästan dödade av en spökfamilj och allt var viktoriansk och spooky och så coolt och roligt och lätt att komma in i och förstå på ett sätt som D&D inte alls är (don't get me wrong jag ÄLSKAR D&D med hela mitt hjärta men efter en session av Blades in the Dark känner jag mig som om jag förstår ungefär lika mycket som jag gör efter att ha spelat D&D varje vecka i ett halvår). Vi spelade till midnatt någon gång innan jag var tvungen att ta mig hemåt igen, och vi bokade genast in en ny session tills nästa vecka since ingen av oss kunde vänta på att få spela igen.
 
På lördagen var det dags för nästa äventyr. Stack tidigt från jobbet och åkte hem, duschade, slängde i mig en pizza och ett glas vin, sminkade om mig och svidade om till bröllopsoutfit för att ta mig vidare till Dan och Ciara's bröllopsfest.
Såhär såg jag ut! Så nöjd över att få återanvända förra årets midsommarklänning till något för honestly ÄLSKAR den så mycket. Fick also så HIMLA mycket komplimanger hela kvällen så känner mig appropriately egoboostad nu (speciellt när någon sent framemot kvällen kom fram och berömde mig för min outfit och Josh dök upp lite allmänt på lyset och bara OM DU TYCKER HON SER BRA UT NU SKULLE DU SETT HENNE PÅ MIN SYSTERS BRÖLLOP och genast visade fotobevis från Maddis bröllop. Älskar att ha min egen personliga hypeman nuförtiden alltså, haha.)
 
Efter att efter mycket om och men lyckats ta mig till bröllopsvenuen (först behövde jag spendera över en timme på ett asvarmt tunnelbanetåg tillsammans med en uppsjö av brölande fotbollssnubbar (tyckte Englands vinst över Sverige var rätt gullig fram tills dess men ångrade mig snabbt efter att ha hört It's Coming Home vrålas typ femton gånger på rad), och därefter lyckades jag somehow gå vilse i en skog i min jakt på ingången till venuen???? Alla jag nämnde det för efteråt bara "men det finns ju ingen skog häromkring???" och jag bara "NÄ JAG VET MEN JAG FKIN MANAGED DIDN'T I" alltså varför är man alltid såhär), återförenades jag med alla mina bröllopsuppklädda och redan ganska väldruckna vänner (vars status snabbt förklarades av det allra vackraste av koncept som var FRI BAR HELA BRÖLLOPET (drack gin tills det rann ut genom öronen HELT GRATIS alltså det var det vackraste i världen)).
 
Gratulerade brudparet och skrev i gästboken, och kastade mig därefter direkt in i partyt (eftersom de hade ett begränsat antal folk de kunde bjuda in till hela ceremonin var jag bara inbjuden till bröllopsfesten men honestly tror jag att det var till min fördel för dang jag var i prima skick hela jäkla kvällen och kunde bara NJUTA TILL FULLO medan alla andra blev mer och mer slitna ju längre kvällen led).
 
Catchade upp med en massa folk som jag inte träffat på evigheter, kramades tonvis, jag och Josh hittade ett stort kubbliknande spel och tävlade om vem som kunde bygga den bästa soffan, vi dansade halva natten till bröllopsbandet som spelade funkversioner av kända poplåtar (vilket är mitt nya favoritkoncept by the way), hjälptes åt att dekorera varandras ansikten med kopiösa mängder glitter (varje bord fick kroppsglitter och såpbubblor alltså???? ULTIMAT RECEPT FÖR SUCCÉ i detta sällskapet), stjärnskådade, åt min vikt i bröllopstårta, förlorade mer och mer av mitt läppstift genom att alternativt svettas och kyssas bort det, och dansade lite till, innan baren stängde och vi därmed called it a night.
 
Finns exakt två foton på min telefon från bröllopet. Ett av dem är detta på Jago som hittade ett par regnbågsfärgade solglasögon (eftersom bröllopet var under London Pride kompenserade alla genom att involvera så mycket regnbågsaspekter som möjligt i bröllopet istället), och extatiskt tjöt GAY SUNGLASSES!!!!!! och därefter vägrade ta av sig dem på typ hela kvällen.
I klassiskt Josh-fashion samlade han på sig mer och mer grejer as the night went on. Här featuring en regnbågsfärgad mantel med en heliumballong fastknuten i sig som han satte sina solglasögon på och bestämde var hans Patronus Chris. "Du ser ut som om du är påväg hem från ett tredagarsrave" sa George när han fick syn på honom, och honestly om inte det är den mest accurate beskrivningen av Josh at any given moment.
 En polaroidkamera skickades runt bland gästerna under kvällen, så här är jag mitt i ett dansmove, täckt i lila glitter. A look.
 
Därefter gick vi bort till best mannens hus för efterfest, där vi drack mer gratis vin, dansade och skreksjöng till gamla The Darkness-låtar innan vi till sist blev utslängda även från efterfesten och tog en Uber hem tillsammans med Ellie och Annalisa. De kraschade i säng rätt omedelbart, medan jag och Josh satt på balkongen medan Josh drack en massa vatten för att balansera ut dagens aktiviteter och långsamt fick av sig alla sina konstiga utstyrslar han dragit på sig tills allt som bestod var en halvt uppknäppt skjorta och en waistcoat och som fick honom se ut som en allmänt ruflfed pirat (och jag såg på denna uppenbarelse i det lite mjuka ljuset från vardagsrummet och kände mig allmänt blessed att det trots allt fanns en människa i universum som så konstant lyckas pricka in exakt alla aspekter av att vara Min Typ).
 
Nästa morgon släpade vi oss upp framemot ettsnåret, tog varsin dusch för att få bort allt glitter (utan speciellt mycket succé - tror jag kommer vara glittrig för evigt från och mer nu), och kollapsade i soffan för essentially resten av dagen. Josh gick och handlade och jag gjorde french toast till alla till frukost, och därefter såg vi på typ tre säsonger av That Mitchell and Webb Look, några avsnitt av The Addams Family, åt hemlevererad thaimat till kvällsmat och byggde lite till på vårt flatpack-skelett, och that was about it. Exakt den sortens söndag man behöver efter en sån lördag, kände jag.
 
Which brings us to today. Har ju haft min otroligt vackra lediga måndag idag (som efter en hektisk helg som denna blir ännu mer värdefull att ha en hel dag ensam att vila upp sig på). Gosade med Josh tills långt efter han egentligen borde gått till jobbet (fick sparka upp honom till sist men det tog emot han är ju så GOSIG det är skandal), och steg upp ungefär samtidigt som han gick. Hängde lite med Ellie (som stannat hos oss en natt extra), åt scones till frukost, sa hejdå till Ellie och gav därefter huset en ordentlig städning. Diskade undan allting, körde två maskiner tvätt, plockade undan allt skräp och gamla kläder som spridit sig efter en hel vecka med gäster i huset, och bytte lakan både i vårt rum och i gästrummet. Känner mig allmänt accomplished nu, så ska nog bara spendera resten av eftermiddagen med att äta importerad svensk choklad  jag köpte med mig hemifrån och se på Youtubevideor tills hela gänget kommer över hit ikväll för att spela D&D. 
 
Resten av mina planer för vecka är till stor del födelsedagsrelaterade. Ska spela Blades in the Dark imorrn, och därefter är det min födelsedag på torsdag (ska bara samla mina absoluta favorit-Londonbor på min favoritpub och få alla att bjuda mig på öl och ge mig uppmärksamhet vilket to be honest ju är allt man kan kräva av en högtid oavsett), Josh har lovat att ta med mig på en IKEA-tripp på lördag (How To Care For Your Swedish Girlfriend 101 alltså), och på söndag ska vi till Thorpe Park och åka bergochdalbanor tills vi STORKNAR. Mmmmm väldigt excited för alla dess aspekter faktiskt. Det faktum att jag är ungefär lika exalterad för att få åka och köpa nya nattduksbord på IKEA som att få åka karuseller och äta sockervadd dagen efter är väl kanske ett någolunda tecken på att jag kanske kan bli vuxen någon gång, om man har tur.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress