Den här dök upp på min Discover Weekly-lista häromdagen, och blev genast min nya favorit. Mmmm love me some pop tunes.
 
HOWDY. Ah, remember när jag bloggade varje kväll? Vilka tider det var va. Oh well.
 Anyhow. Här är en recap om vad som hänt sedan sist:
 
Tisdag var en rätt standardmässig dag. Jobbade med Olga, kom hem och skrev på Post Apocalyptic Post Office (har ingen aning om vart saker och ting är påväg men de är påväg i alla fall så det får väl räcka för nu) och såg på Brooklyn Nine-Nine medan Josh spelade D&D, och catchade därefter upp på vilket nytt husdjur vår favorit-myrfarmsYoutube-kanal hade skaffat. Det var en blå kräfta. Riveting stuff. (Det kanske låter sarkastiskt men vi är så orimligt investerade i den där mannen och hans myror I swear to god).
 
Onsdag var D&D-dag. Vi var ganska få som spelade den här gången since majoriteten var upptagna med jobb, och det var faktiskt rätt najs. Fick utforska miljöerna lite och fick ett mordmysterium på halsen som jag är himla intrigued av. Mordmysterium i en mystisk steampunkstad, liksom. Josh knows what I want from life, alltså.
Fick en massa produktiv speltid in, och sa sedan hejdå till alla och snuggled up on the couch som de trötta huskatter vi blivit at some point.
 
Torsdag var en mysig dag. Hade stängningsskiftet, så inledde dagen med att både hinna ta en dusch och tjabba med Josh och måla ordentliga eyelinervingar innan jag åkte iväg. Jobbade tillsammans med Olga, och fick massvis med leveranser och var busy busy hela dagen, which was nice. Slutade vid sjudraget, och tog därefter tunnelbanan ut till Hackney, där jag mötte upp Mats för kvällens aktiviteter. Gick till ett litet café/skivaffär, där Sophie hade organiserat en poesi-och musikkväll för International Women's Day. Gjorde ingenting för Women's Day förra året och since feminism är en av mina favoritgrejer i världen kändes det som att jag ju borde uppmärksamma dagen på något sätt i alla fall (förutom att posta om det på mitt jobbs sociala medier och göra hela fönsterdisplayen full med feministisk propaganda, obviously).
 
Vi kom dit rätt sent och hann bara se typ de tre sista akterna, men det var massa bra poesi och ett ascoolt garageband som gjorde mig upprörd att de inte var ett stort populärt band med massa skivor jag kunde gå hem och lyssna på. Drack rödvin (som man måste när man går på poesikvällar - tror det är lag på det), och pratade lite med både Sophie och Niall (som jag inte sett på EVIGHETER så det var himla fint), innan eventet var över och vi fortsatte till The Victoria, där vi spenderade de följande timmarna med att turas om att köpa drinkar till varandra och prata om hur bra det här året ska bli och hur glada vi är att ha varandra i våra liv. Gick hem framemot elvasnåret med en sån där mjuk liten wholesome boll av tillgivenhet i bröstet som man alltid får efter man har haft ett sånt där extra bra kompishäng. Så himla fint. Kom hem, tjabbade med Josh lite mer och somnade nästan på soffan medan han skrev D&D-anteckningar, innan vi till sist borstade tänderna och called it a day.
 
Which brings us to today. Vaknade på morgonen på allmänt dåligt humör. Var liksom ledsen på ett sånt där ospecifikt ångest-igt sätt som är helt omöjligt att direkt göra nåt åt, men klädde på mig en stark bibliotekarie-outfit (nu när jag har stora runda glasögon känner jag mig aldrig så mycket i mitt element som när jag har knästrumpor och skor med klapprig klack och skjorta knäppt ända upp i halsen. Som att jag alltid är två sekunder från att hyscha någon eller läxa upp dem om poeter från 1800-talet). Tog mig till jobbet, identifierade ledsamheten som PMS (varför är man alltid lika förvånad varenda gång man börjar emotionellt kaosa utan anledning? känns som om man borde fatta sambandet vid det här laget tbh), och gjorde lite leveranser, innan ägarna till mitt jobb dök upp och levererade vad som kan vara årets bästa nyhet so far: JAG SKA FÅ LÖNEFÖRHÖJNING!!!! 
 
Olga hade mejlat dem häromdagen och basically sagt "hon driver en butik och har ändå inte råd att köpa mat nu får ni fan betala henne annars flyttar hon" (i mean long-term plan är ju att flytta till Manchester at some point, men y'know, det fanns ju ingen skada i att de skulle tro att det var närmare än så), och till vår stora förvåning fungerade det! Kommer få en helt sjukt bra höjning dessutom - currently har jag en veckobudget på typ £60 att köpa mat och kläder och allt sånt för efter räkningarna är betalda; efter löneförhöjningen kommer jag ha mer än dubbelt så mycket. Helt sjukt, liksom.
 
Min ekonomi har varit helt ofunktionerlig hur länge som helst nu (alltså tack gode gud att Josh tjänar så jäkla bra för han har essentially försörjt mig helt och hållet sen vi flyttade för att jag knappt haft råd att ens betala hyran, än mindre mat och elräkningar), och det har varit ett sånt konstant stressmoment och fått mig att känna mig så himla beroende av allt och alla och en så osjälvständig person. Nu när vi har en proper adult lägenhet och äter riktig kvällsmat och är som riktiga vuxna på typ alla andra sätt, så var en riktig överlevnadsbar lön den sista pusselbiten för att jag till sist skulle kunna känna mig som om jag växt upp på riktigt och kan leva ett ordentligt liv, you know. Pengar är inte allt, I suppose, men det finns å andra sidan typ inga av mina livsproblem som mer pengar inte skulle kunna lösa, så you know. Capitalism is hell, osv. Så, ja. Är så himla taggad för den 25:e nu, alltså, och kanske äntligen kunna logga in på banken utan att vilja dö i ett hörn.
 
Så, ja. Efter det var dagen asbra. Jag och Sophie jobbade ihop, catchade upp i allmänhet och gjorde massvis av leveranser och städade upp i affären som blev mer och mer kaotisk as the day went on. Jag fick massa grejer gjort, och när jag gick till tunnelbanan efter jobbet med klackar som klapprade mot trottoaren och min långa vinterkappa svängande sådär perfekt dramatiskt i vinden så kände jag mig så himla mycket som världens businesswoman i någon amerikansk serie. Mmmm älskar mitt jobb. Älskar ännu mer att ha världens bästa jobb OCH få bra betalt för det. Ah.
 
Eftersom Josh är iväg på sin svågers svensexa hela helgen har jag haft huset för mig själv, och har utnyttjat detta faktum till max. Städade upp lite i allmänhet medan jag hade dansparty i köket till alla mina mest catchy favoritlåtar, åt ett halvt ton vårrullar till kvällsmat, och spenderade ett bra tag i världens varmaste bad med tända ljus och de senaste avsnitten av Welcome To Night Vale. Älskar att bara ligga i badet i timtal och skrubba mig med massa badsmörjor och raka benen jättelänge och bara ha ultimat self care time. Vet inte hur jag levde så lång tid utan att bada, honestly. Bästa grejen.
Hade haft en Lush-badbomb (Never Mind The Ballistics, närmare bestämt) liggande i badrummet i månader i väntan på ett speciellt tillfälle. Kände att en rejäl löneförhöjning var ett perfekt tillfälle att till sist använda den.
Badbomben luktade perfekt apelsin-aktigt och hade små rosa-orangea swirls i sig och jag var generellt ett stort fan av hela upplevelsen. Also kan vi prata om den där perfekta lilla fyrkanten vid badkaret?? Som gjort för att ha tända ljus och rökelse och en drink i, ju.
 
Tog mig ur badkaret och slutade inte ryka på flera minuter, och har sedan dess mest legat i en hög i soffan under en filt, sett på en gammal Ross Noble-show (har sett alla hans shower hundratals gånger och ändå är de lika roliga varje gång ??? i love this man) och druckit litervis med Pepsi. This is the good life, my dudes.
 
Anyhow. Imorrn är det lördag, och eftersom jag har huset för mig själv ännu en kväll har jag bjudit över Mats att hålla mig sällskap. Vi ska dricka massa vin och se på Melodifestival-finalen och äta Ahlgrens bilar ur Joshs hemliga förråd och slå vad som vem som vinner. Är redan så himla taggad. Maximalt lördagsmys.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress