Hej igen! Coming back at you från en ganska fridfull helg, som kom perfekt lagom med tanke på att resten av mars kommer gå i approximately hundratio kilometer i timmen.
Jobbade lördagsskiftet och åkte därefter hem framemot eftermiddagen och mötte Mats vid tunnelbanan. Handlade vin och frukostmaterial och gick hem, där vi spenderade kvällen med att streama Melodifestivalsfinalen. Mats är generellt rätt investerad i allt som har med skandinavisk kultur, så han behövde knappt ens någon översättning till vad alla sa eller någonting. Drack rödvin och kritiserade hur dåligt allt var, och hade allmänt roligt åt hur chockad Mats var över hur dåligt det var rent generellt. Han bara MEN VINNAREN VAR JU INTE ENS DEN BÄSTA och jag bara SEE THAT'S WHAT THIS IS ALWAYS LIKE. Vi bestämde att vi måste ha Eurovision viewing party nu, speciellt när han har sett the inside workings och allting nu. När Melodifestivalen var slut hamnade vi i en Youtubespiral och spelade våra favoritband för varandra och drack upp precis all alkohol i hela huset (inklusive all Joshs favoritgin som jag nu måste köpa mer av innan han märker nåt hehehe). Jag spelade typ fem Halestormlåtar på raken och hade en lång monolog om min undying love för Lzzy Hale. It was a good time.
 
Vaknade vid halvtiodraget som ett klassiskt bakfullt söndagmorgonvrak, men som genom något sorts mindre mirakel tog jag mig ändå upp och som dagens första aktivitet gjorde jag scones till frukost. I KNOW RIGHT. Vem har jag blivit.
LOOK AT THIS. Fresh flowers och allting också. Vet inte vem den här personen är men det faktum att jag har blivit den är en smärre identitetskris.
 
Såg Youtubevideor och åt massvis av scones och drack te till frukost (smakade clotted cream för första gången och är nu helt och hållet övertygad och my GOD DET ÄR SÅ GOTT), och därefter sa jag hejdå till Mats och åkte till jobbet för några timmars övertid. Var helt slutkörd och allmänt astrött hela dagen, men drack en halvliter kokosnötsvatten och åt choklad och tog mig hemåt framemot sexsnåret seg but alive.
 
Kom hem och skypade med pappa en stund, och låg därefter och läste tills Josh till sist kom hem från Manchester framemot tiosnåret och vi caught up både om våra respektive helger och på generellt soffgos.
 
Anyhow. Idag har jag varit ledig, vilket har varit himla najs. Vaknade som alltid vid tiosnåret till Joshs duschkaraoke, och låg sedan och drog mig i en massa timmar innan jag steg upp, åt resten av sconesen till frukost (och var därefter helt proppmätt precis hela dagen), och städade huset (som var surprisingly rent since, well, Josh inte varit hemma på flera dagar - vilket to be honest är mindre för att han är asstökig - vilket han visserligen också är - och mer för att ingen lagar mat när han inte är hemma).

Därefter spenderade jag några timmar med att skriva lite (minns tiden då jag producerade ett romanutkast i halvåret och skrev tusentals ord om dagen och idag var jag så nöjd att jag lyckats skrapa ihop typ ett A4 alltså how the mighty has fallen) och läsa lite mer i The Search For Mary Shelley (alltså vet att det här är old news men ??? jag älskar Mary Shelley så mycket???? världen behandlade henne så jävla dåligt och alla hon älskade svek henne eller dog eller både och och hon bara fortsatte ge den sitt allt och driva vidare sitt liv och vara ett literary genius alltså jag bara ???  älskar henne så mycket och vill uppfinna tidsresande så att jag kan slåss med alla som någonsin behandlat henne illa) tills Josh kom hem från jobbet. Vi spenderade därefter kvällen med att måla naglarna (jag har målat naglarna så ofantligt mycket längre än Josh och han är SÅ mycket bättre på det och det är frankly offensive), se på videor om myror och ABBA vaporwave och gosa i en hög i soffan innan Josh bar ut mig till badrummet i en graciös crabwalk så vi kunde borsta tänderna och gå och lägga oss. 

En lowkey men väldigt välbehövlig dag, med andra ord. Imorgon har jag inte heller så mycket planer, faktiskt. Ska nog laga lite actual mat, faktiskt (since både jag och Josh är luspanka den här månaden men jag har marginellt mer pengar för tillfället hör och häpna), så det kommer nog ta upp mesta delen av kvällen om jag känner mig själv rätt, heh. 

Därefter startar veckan på riktigt, dock. Onsdag är D&D, på torsdag kommer Malin (!!!!!) samt jag och Laura håller på att konspirera ihop ett överraskningsfödelsedagsfirande till Mats på kvällen, på fredag ska jag förmodligen ha actual birthday drinks med Mats, Nat kommer till London, och Ellie återvänder efter att ha varit i Asien i ett halvår och ska ha homecoming party. På lördag ska jag och Malin se All Time Low, och på söndag ska vi väl, I don’t know. Bruncha och dö av social utmattning, most likely.
Så, ja. Mycket planer som alltid, men allt är ju skoj, så det löser sig nog ändå.
På återseende!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress