Twenty One Pilots släppte sitt nya album häromdagen och även fast jag mest tyckte det var ganska najs mellow bakgrundsmusik all in all så kan jag ändå inte sluta lyssna på det? Så perfekt popmellow men med något adderat extra som gör det intressant, typ? Who knows.
 
Hej igen! Ber om ursäkt för min ännu längre frånvaro än vanligt, men herrejösses vilken dag det varit hela veckan. Tror mitt liv är så bra nu att det nästan gör mig ledsen på något konstigt bakvänt vis? Är ute och hänger med kompisar och reser och går på gig och har så mycket roligt inplanerat hela tiden men är så himla trött och har inte haft tid att varken yoga eller städa huset ordentligt på jag vet inte hur länge och vill mest bara att allt ska ta en paus för en stund så jag kan komma ikapp mig själv lite. Låg och sov på Josh på soffan igårkväll och kände mest att det kändes som jag knappt sett honom på flera veckor, trots att jag sett honom typ varenda dag to some extent. Fan vad gnällig man är, jag vet. Behöver bara ett långt bad, räta ut alla knutar i ryggen med lite yoga, lite sovmorgon och en eftermiddag för mig själv, så ska det nog bli ordning igen.
 
Anyhow. Som hintat till har det varit fullt ös sedan vi hördes senast. Förra veckan bakade jag kanelbullar lagom till Kanelbullens Dag (och bjöd sedan D&D-gänget på dem dagen efter vilket var en stor succé), på torsdagen hade vi ett författarevent med en BBC-presenter som var betydligt mer känd än jag tror jag insåg? Var i vilket fall lätt det bästa eventet vi någonsin haft - det var en intim booklaunch bara för författarens nära och kära och alla där var så mysiga och författaren själv var HUR go so helst i allmänhet och gick och hämtade vin till oss och presenterade oss för sin mamma och allt möjligt folk och berättade anekdoter om sin vänskap till David Attenborough och efter alla hade gått hem satt jag och Olga på bokaffärens golv och drack upp allt överblivet vin och var helt slutkörda men liksom upplivade emotionellt på något vis. Himla bra. Tror verkligen inte jag hade kunnat uppbringa energi för ett dåligt event at that point - hade börjat gå på reserverna redan då tror jag.
 
På fredagen var det ju som jag skrev i förra inlägget EP-launch för en av mina kompisar. Vad jag inte nämnde var vart jag skulle istället för dit. Direkt efter jobbet åkte jag nämligen ut till Gatwick och hoppade på ett flyg till Köpenhamn. Plockades upp av pappa, och var hemma i Karlskrona framemot fyrasnåret på morgonen (lagom tills gruppchatten för alla som var på EP-launchen började diskutera om de skulle börja gå hemåt eller inte).
Säga vad man vill om min lilla håla till hemstad men den ser ju inte helt tokig ut i soluppgången, alltså.
 
På lördagen var det nämligen Elins 20-årsdag, och en av hennes presenter från mamma och pappa var att de hade betalat en flygbiljett så att jag kunde åka hem och fira med henne. Hon visste ingenting, och honestly att kliva in i hennes rum och sjunga Ja må hon leva på morgonen och bara se hennes helt förvirrade reaktion var typ det bästa någonsin. Och så det ju sju på morgonen och alla var sjukt sleep deprived så det blev världens gråtfest, såklart. Så himla fint, dock. Bästa med att bo utomlands är ju att ens blotta närvaro kan fungera som en present, ändå, haha.
Liksom??? Så fint???? Kan vara den mest wholesome bilden i historien, ändå.
 
Så därmed spenderade jag hela lördagen med en stor majoritet av mina favoritmänniskor (fick dessutom överraska Marion som inte heller visste att jag skulle komma och hon skrek rakt ut och grät hon med och jag kände mig väldigt accomplished), drack massvis med öl, åt vad som kan vara världens godaste prinsesstårta (hälften grädde och hälften vaniljsås med lite lite marsipan på toppen alltså vad mer kan man begära), och spenderade hela kvällen i soffan, skrikskrattande medan alla i hela rummet tävlade om vem som kunde komma på de värsta eufemismerna för oralsex medan min ena kusin ställde general knowledge-frågor till oss och min andra kusin läste roliga bitar ur Nya Testamentet. Precis en  sån gammal hederlig släktträff som jag alltid saknar så mycket nu när jag nästan aldrig kan vara med på dem.
Elin, klockan 11:00 på sin födelsedag: "Hur tidigt på dagen får man börja dricka när man är tjugo?" Svaret var, såklart, att på sin födelsedag får man göra vad man vill, så Elin började prompt halsa upp min födelsedagspresent till henne. I've never been so proud.
 
På söndagen tog jag sovmorgon, gosade lite med katterna (Ozzy kom in i vardagsrummet och skrek konstant i typ en halv minut och jag fick genuint tårar i ögonen för att jag blev så överväldigad av kärlek alltså??? i love my very loud son), och tog därefter bilen in till stan för att möta upp Malin.
Chilli kom och kraschade i mammas säng på morgonen och jag nästan dog alltså VARFÖR ÄGER JAG OCH JOSH INGEN KATT DETTA ÄR SKANDAL
 
Träffade Malin på Espressohouse, drack godaste chailatten, pratade om vad som hänt sen sist och Malin gav mig, som alltid, de allra roligaste summeringarna av konstiga tv-serier hon sett på sistone, och så när Espressohouse stängde sa vi hejdå och jag åkte hem till mamma, där hela familjen samlats för att äta upp resterna från festen och se på en massa gamla familjebilder som pappa hade snubblat över i förrådet av en slump. Så himla fint.
 
Fick skjuts av mamma och Elin till Köpenhamn dagen efter (eftersom tågen, till allas överväldigande chock, inte gick), kramade dem hejdå vid säkerhetskontrollen och såg på Bojack Horseman hela flyget hem innan jag äntligen kunde krascha i soffan hemma igen, där Josh hade lagat mat, serverade vin, och playade säsongspremiären av den nya säsongen av Doctor Who (som, för övrigt, var ASBRA och alla borde get into it nu). Var en av de finaste helgerna på länge, all in all. Är så himla tacksam att mamma och pappa flög hem mig - att bara få lite kvalitétstid med mina favoriter, touch ground lite, och bara få vara hemma och andas lite frisk luft och klappa djur och se lite träd i allmänhet. Gud vad jag önskar att Karlskrona bara kunde vara en förort till London.
 
Anyhow. I tisdags bar det av till jobbet igen, och efter jag kom hem packade jag upp resväskan lite snabbt, och var därefter helt färdig efter världens maratonhelg (och vecka i allmänhet), och kraschade i soffan där jag och George började titta på Killing Eve (som är SKITBRA, för övrigt, och förvånansvärt rolig somehow?) tills Josh kom hem från band practice och vi såg på första avsnittet av säsong 5 av Doctor Who eftersom vi ska sälja in George på Doctor Who nu är planen.
 
Onsdag var D&D-kväll, som var mysig som vanligt (och så himla välbehövligt somehow? var så totalt utmattad när jag kom från jobbet att allt jag ville ha var en öl och få låtsas vara en gnom med magiska krafter i några timmar, basically), och idag har jag haft ett skift ensam på jobbet och har en av otroligt få kvällar utan något planerat. Ska ta historiens varmaste bad och äta paj och leva mitt bästa liv. Gud så trött jag är.
 
Imorrn är det i alla fall fredag och jag ska hårmodella på morgonen och därefter åker jag och Josh till Sheffield där vi ska vara hela helgen och hälsa på hans storasyster. Ska få honom att scouta ut alla locations där det nya Doctor Who var. Viktiga grejer ju.
 
Anyhow. Ska gå och tappa upp det där badet nu. På återseende!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress