Juni tipsade mig om Lydmor för evigheter sen, och sedan dess har jag verkligen varit HELT OBSESSED. Så perfekt chill bakgrundsmusik som ändå har lite beat i sig för att göra det lite intressant. 10/10 kommer absolut vara en av mina mest lyssnade artister det här året.
 
Hej igen! Har haft en ganska obokad vecka, vilket jag i mitt stilla, optimistiska sinne, förra veckan tänkte skulle innebära att jag skulle ha massvis med tid att skriva eller läsa eller något annat liknande som jag behöver catch up with i allmänhet. HAH. Är ju alltid en ambitiös tanke, men ändå. Istället har jag haft en rätt risig vecka av anledningar jag fortfarande försöker reda ut (kanske har någon sorts livskris? vemfan vet - min hjärna är basically bara en ostabil bergochdalbana mesthela tiden och jag får bara hänga med så gott det går at this point). Så, ja, basically istället för att få nåt vettigt gjort har jag istället varit ledsen och haft långa skypesessioner/terapisamtal med mamma och pappa, samt bingeat alla möjliga sorters sitcoms. It be like that sometimes. Mår redan mycket bättre, dock, så får väl hoppas att den här bergochdalbanan kan plana ut en aning från och med nu. 
 
Anyhow. Har därmed inte så jättemycket att uppdatera om - i fredags mötte jag upp Mats på Euston Tap för en drink innan vi promenerade bort till British Library för en paneldiskussion om John Polidori's novell The Vampyre (som inte så väldigt många vet om men som basically grundade hela den moderna vampyrgenren). Var hur intressant som helst att inte bara höra panellisternas åsikter om Polidori och novellen i allmänhet (plus det faktum att de allihop roastade Lord Byron så fort de kom åt vilket jag var himla nöjd med), utan om hur vampyrgenren utvecklats i stort och varför den ser ut som den gör och varför den förändras med tiden och allt det där. GUD ÄLSKAR LITTERATUR SÅ MYCKET OCH ÄLSKAR ATT LYSSNA PÅ SMARTA MÄNNISKOR SOM PRATAR OM LITTERATUR ÄNNU MER. Måste verkligen gå på fler såna events - man kommer alltid därifrån med så himla mycket mer intressant info än man tror om saker man inte hade en aning om.
 
Efter eventet var slut sa jag hejdå till Mats (eftersom vi båda var allmänt utmattade), och så åkte jag hem för att catcha upp med lite kvalitétstid med Josh (för, återigen, hade vi spenderat hela veckan med att knappt träffas alltså HUR). Vi lyssnade på vinyler och spelade en tretimmarssession av Carcassonne och såg på lite mer Discovery, och kraschade sedan i säng alldeles för sent som vanligt.
 
Jobbade under lördagen, och åkte därefter till King's Cross där jag, efter en liten promenad längsmed Regent's Canal till Camden, kom ikapp Ellie, Josh, Harriet och Dan som var mitt i att flytta Ellies husbåt (hon måste flytta den typ varannan vecka men gör det oftast själv förutom när hon skulle via dagens rutt som går igenom en massa assmala, jättelånga tunnlar). Jag hade timat det perfekt till att de precis tagit sig igenom alla slussar i Camden (aka allt jobb med att flytta en båt), så jag klättrade upp på taket, fick en mugg med körsbärsgin i näven och så satt vi alla på båttaket i solljuset och snackade skit och åkte igenom vad som kan vara min favoritdel av Regent's Canal - den går rakt igenom London Zoo så att man kan titta in i inhägnaderna och rakt igenom några kvarter med enorma lyxiga mansions med helt otroliga trädgårdar och stora pilträd som hänger över vattnet. Har säkert varit flera år sedan jag var med på en boat move senast, och det var verkligen precis lika mysigt som jag mindes det. (Kallare, dock, since senaste gången jag gjorde det var det 25 grader varmt och den här gången tappade jag känseln i fingrarna halvvägs igenom men oh well).
 
Vi "parkerade" slutligen båten i Paddington, och spenderade några timmar med att äta kvällsmat, dricka mer körsbärsgin, och lyssna på bisarra remixes av låtar (exempelvis en crossover av Snoop Dogg's Smoke Weed Every Day med Oasis' Wonderwall, vilket var, well, en upplevelse) tills Ellie skulle ut på klubb, och vi andra kände oss för gamla för att orka följa med, och istället tog jag och Josh med oss Harriet hem till oss, där vi spenderade några fler timmar med att se på tvserieversionen av Liftarens Guide Till Galaxen tills det var alldeles för tidigt på morgonen igen, och vi skickade hem Harriet i en Uber och ramlade i säng allmänt osövda, återigen.
 
Söndag var D&D-dag! Har längtat efter en heldags D&D-ande länge nu, och igår fick vi äntligen till det. Gänget dök upp framemot lunchsnåret, Paul (som återigen är en alldeles för orimligt bra gäst) lagade vad han kallade "a hearty stew fit for adventurers" till oss, och så spenderade vi sex-sju timmar med att ta oss till staden vi har varit påväg mot i typ flera månader nu, och GENAST hamna i fängelse även fast den ENDA instruktionen vi fått av alla karaktärer vi träffat var att vi absolut inte fick hamna i trubbel. SIGHS DEEPLY. Önskar verkligen att det var förvånande på något som helst vis, men det är verkligen såhär vi hanterar varenda situation vi hamnar i varenda gång. Får se hur det går nästa vecka, basically, haha.
 
När vi spelat klart hängde några kvar lite längre för att spela lite Jackbox, och när de också dragit hem var det klassisk söndagkvällsetup med söndagsbad, nagellacksmålning, och ett flertal debatter om den senaste plottwisten i Star Trek. Classic.
 
Helgen räddade definitivt den här veckan i allmänhet, tror jag, och den här veckan har jag redan nästan fullbokad med en massa häng med en massa av mina favoritpersoner, så det känns som ett lovande upplägg, om något. Imorrn är det Disco Night (den allra första när precis hela gänget kan vara med och se ihop vilket är allmänt hype - vi har bara sett det i olika andra konstellationer förut men nu är det den stora återföreningen med oss alla at last), på onsdag är det D&D (där vi har sexton timmar på oss att få våra många ärenden gjorda i vår nya stad innan vi åker i fängelse igen alltså I DESPAIR), och på fredag är det påskhelg och MAMMA KOMMER HIT för sin FÖDELSEDAG och jag ska vara ledig hela helgen och vi ska planera USA-resan och mysa på pubar och gå på museum och shoppa och ska till Suffolk och hänga med Joshs familj och bara MYSA i allmänhet. Så himla himla taggad. Aaaah.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress