30 april 2012

30 musikdagar ~ Dag 23

Dag 23: En låt du vill ha på ditt bröllop

Har väl inte direkt planerat att gifta mig någonsin (om jag inte skulle hitta någon sorts romanaktig den rätta, eller något, vilket jag betvivlar starkt), men skulle kunna tänka mig att göra det bara så att jag skulle kunna ha Church On Sunday av Green Day som bröllopsmarsch. Hade varit så episkt x)
Fast då måste bröllopet vara på en söndag, såklart. Och jag måste vara stenrik så jag kan övertala Green Day att komma dit och spela den. Och så kan Simple Plan spela Can't Keep My Hands Off You på bröllopsfesten - de är också inbjudna C:


Okej, så texten till Church On Sunday passar ganska illa, men jag menar, allvarligt, hur underbart hade det inte varit att höra de gitarrerna sätta igång medan man knallar längsmed altargången? ^^
Ironisk trivia är dock att Billie Joe Armstrong skrev Church On Sunday till sin fru som en bedjan att de inte skulle skilja sig - men låt oss ignorera det för stunden x)
Men han kan kanske sjunga When It's Time efteråt då, och väga upp för det. Den är ju kärleksfull så det räcker och blir över ^^

Här är länken till den, i alla fall:
http://www.youtube.com/watch?v=Pl85dn7WE44

Så awesome <3


"If you live with me I'll die for you and this compromise..."

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress