Har mest firat påsk idag, på bästa sätt. Åkte bort till mormor vid tvådraget och åt sedan påskmiddag tillsammans med Hulténklanen (meaning min familj, mormor, min moster, mina kusiner och Henke) och gammelmormor och mormors syster. Vi har som tradition att alla ska laga något nytt varje år som ingen smakat, så det är inte någon "vanlig" påskmat som typ Janssons frestelse och sådär. Det var en massa god mat överallt och jag blev mätt mer eller mindre omgående, men, ja. Satt och åt tårta och pratade om märkliga saker en lång stund (Emil funderade över om han var tvungen att bli tjock nu när han ska bli morbror, bara för att "alla morbröder är det" - med tanke på hans ämnesomsättning blir det nog ett problem - Hampus och Emil hade en lång diskussion om huruvida gravitationen har en hastighet, och Hampus menade att säga att man har vörtbröd i byxorna var en bra raggningsreplik VAD ÄR DET MED MINA KUSINER SERIOUSLY), och framemot halv sex åkte vi hem eftersom jag och Elin skulle hinna ta ut hästarna en sväng. Det är fortfarande is överallt EFTERSOM DET VÄGRAR SLUTA SNÖA NÅGON JÄVLA GÅNG JAG VILL BARA HA TILLBAKA VÅRA GALOPPSTIGAR ÄR DET FÖR MYCKET BEGÄRT??
 
Vi red en bit på en väg som var någolunda isfri. Jamma har fortfarande vårkänslor så hon var lite stissig, men det är för att vi inte har kunnat rida ut så mycket så då blir hon lätt så - får försöka rida ut ofta nu under påsklovet så hon kan göra av med lite energi, men på det stora hela gick det bra, och vi var hemma lagom till det började skymma och pållarna skulle ha kvällsmat. Perfekt c:
 
Gick in, tittade på Ponnyakuten (IT'S INTERESTING OK) och lyssnade på Dan & Phil's radioshow (eller, well, bara Dan's den här veckan eftersom Phil är i Florida. IT'S NOT THE SAME var ett genomgående tema hela kvällen men det var bra ändå och den lilla Phanshipparen i mig fick en del underhållning eftersom Dan sa "me and Phil" i typ varenda mening aw) och har sedan dess bara lullat runt på Youtube en aning och skaffat mig ännu en favorityoutubare. Det är Jason's (som jag pratade om innan, Isaackopian i tältet) bästa kompis, Luke. Han är helt underbart märklig (påminner lite om Phil på några plan men han var en av anledningarna till att han började göra videos så that's probably why). Han är awesome och hur adorable som helst (och bara typ ett eller två år äldre än mig which is weird för typ alla Youtubers jag gillar är typ i tjugoårsåldern så det är alltid skumt att hitta nån i ens egen ålder).
 Exempel på Luke's awesomeness (för övrigt är hans användarnamn LukeIsNotSexy och frankly THAT IS AN OUTRAGE LOOK AT HIM): 
 
 
Har inga direkta planer för resten av kvällen. Tror jag har sett de flesta av Lukes videor eftersom han inte hållt på så länge, så jag tror att jag bara ska ta och svänga inom Tumblr och sedan försöka börja på den nya ploten i Night of Day. Ja. Det låter bra.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress