Idag har varit väldigt awesome, faktiskt, som jag väntade mig. Först och främst var jag ju ledig, och kunde vakna av mig själv framemot halv ett utan att bli uppkörd ur sängen av alldeles för morgonpigga föräldrar. Elin var hemma för hon har förmodligen magkatarr eller nåt (been there, done that - avundas henne inte det minsta), så jag kunde visserligen inte titta på så många SPN-avsnitt som jag hade velat för hon får allergiska utslag av typ alla mina favoritgrejer (misstänker att hon ibland ogillar saker jag tycker om bara av principsak för att hon stör sig på hur besatt jag är av dem), men jag lyckades smygplaya Lazarus Rising medan hon sov (hon vaknade visserligen mitt i men ändå), och det var roligt att störa henne med alla mina lyckliga squeals för att herregud jag älskar det avsnittet så mycket och Cas' entré och "I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition" och "I'm an angel of the Lord" och "You think you don't deserve to be saved" (jag satt och citerade hela Dean och Cas' första konversation medan jag tittade på avsnittet och Elin blev trött på mig och sa att jag hade sett på det för mycket men det har jag faktiskt inte för den konversationen råkar bara vara en av de mest citerade i hela fandomen sådeså). Det är för övrigt ganska roligt att titta på SPN tillsammans med någon som inte gör det, för man inser verkligen hur mycket märkliga saker man inte ens ifrågasätter för att, well, den där showen är asmärklig hela tiden. Typ som när Elin kommenterade "hur jävla skum den där serien är" när Sam drev ut en demon med sina demonblodssuperkrafter. Jag menar, jag tänkte inte ens på det men det är rätt skumt när man tänker på det. Men med tanke på att jag har sett ett avsnitt där en blev mördad av en enhörning som det flög regnbågar ur röven på, så ja. Man blir lite avtrubbad för märkligheter efter ett tag.
 
I vilket fall. I övrigt har jag ätit en halv burk Ben & Jerry's kakdegsglass (bästa glassen nånsin försök inte ens protestera) och gjort klart religionsarbetet (eller, tja, jag gjorde inte så mycket mer än att tweaka till det lite och lägga till en slutkläm, men ändå, skiten är klar nu oavsett). 
 
Igår natt kunde jag för övrigt inte hejda mig längre, och gjorde detta:
 
 
JA JAG VET ATT JAG SA ATT JAG INTE SKULLE BÖRJA SKRIVA PÅ SECTANGELUS FÖRRÄN JAG HADE REDIGERAT KLART DIMIDIUM MEN JAG KUNDE INTE HÅLLA UT LÄNGRE ADRIENNE WAS BEING A BITCH OKEJ JAG VAR TVUNGEN ATT SKRIVA OM HENNE.
 
Har skrivit typ två-tre sidor än så länge, och jag tror jag har skrivit av mig det värsta så att jag kan lämna den ifred en stund och redigera istället. Om jag kan reda ut Sectangelus plot (den är ganska komplicerad och knepig) så kan den bli så bra och det finns så många karaktärer däri som är jättespeciella och som jag redan älskar fast jag inte ens skrivit om dem än (t.ex. en av Adrienne's bästa kompisar är en lång, muskulös transvestitasiat från Missouri som heter Chester och som driver en leksaksaffär, och en av hennes andra kompisar samlar på paraplyn och en annan ser ut som Joan Jett och älskar glansiga skinnbyxor alltså jag tycker så mycket om märkliga karaktärer och den här berättelsen kommer vara proppfull av dem I am so excited).
 
Så, ja. I alla fall.
 
Ikväll ska jag och mamma iväg med Lina till hundsimmet, vilket ska bli kul för de är så himla trevliga där och Lina gillar faktiskt att simma mer än hon vill erkänna (och det är i princip den största motion hon får nu när vi bara får gå 300 meter åt gången med henne - jobbigt för en hund som sprang milslånga rundor utan problem innan korsbandet rök...).
Ska nog ta och redigera lite mer på Dimidium innan vi åker. Hm, ja, det låter bra.
 
Jamie

omfG THE EXCITEMENT JAG VILL LÄSA BÅDE DIMIDIUM OCH SECTANGELUS NU GE MIIIIIIIG

Svar: WHAAA TACK C: jag måste visserligen redigera Dimidium med en yxa eller nåt för att ordna till den men jag kan skicka utkastet till dig om du vill 8D
Moa

Jamie

JA OMFG JA PLEASE DO THAT <3333

Svar: I WILL THEN C:
Moa

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress