Huvudstupa in i allvaret, så att säga. Eller, ja. Inte direkt. Min vardag är inte så väldigt allvarlig i allmänhet, så det fanns väl nästan inget allvar att återgå till.
Morgonen började lovande med att jag fått nio timmars sömn (nio timmar!!! på en jobbdag!!! ett mirakel!!), men gick därefter snabbt utför när jag kom till tunnelbanestationen (redan lite tjurig för att jag skulle behöva ladda mitt Oyster med en jävla massa pengar) och upptäckte att mitt kära Oyster låg kvar hemma i shortsen jag hade på mig igår. HEJA MIG BRA JOBBAT KLAPP PÅ AXELN. Fick köpa en biljett för tolv jävla pund istället. TOLV PUND. FÖR ATT TA MIG TILL JOBBET. Det finns inget som gör mig så arg som att slösa pengar i onödan. Urgh. Nåväl. Väntade mig att dagen skulle gå i nedåtlutande riktning efter den värdelösa + pengaslösande starten, men den var faktiskt helt okej. Pratade med Anna om vad som hänt sedan sist, fick till sist prova att göra Contactless-betalningar (som vi till sist gjort tillgängliga på våra kortmaskiner så nu är köpprocessen helt annorlunda så gissa vem som kommer göra fel hundra miljoner gånger inom den närmaste framtiden innan jag lär mig), jävlades med Steve, pratade lite med Lauri som svängde inom för att lämna en nyckel så jag kunde låsa affären, hade ett telefonsamtal med Liam som egentligen bara bestod i att han behövde Lauris telefonnummer men som avslutades med en av hans vanliga rants om hur "you take it easy okay be careful alright it's a big world out there" och jag svarade "i'll keep that in mind" med ett litet leende för han blir alltid lite så när vi inte setts på ett tag (alla ser mig som en försvarslös tolvåring bara för att jag är så mycket yngre än alla herrejesus), och spenderade kvällen med att läsa en comic book som hette Salem Brownstone: All Along The Watchtowers vi precis fått in. Läser oftast inte serier, men såg framsidan och kollade på tecknarstilen och kunde inte låta bli. Den var SÅ VACKER TITTA PÅ DEN
 
Den utspelar sig typ på en cirkus och huvudpersonens pappa var magiker och alla bikaraktärer är cirkusartister och det finns hur många coola monster som helst och ÅHHH SÅ BRA. Vill kinda köpa fortsättningen nu bara för det................ hjälp
 
Slutade lite efter nio efter att ha jagat ut en bunta tyska turister som inte hade vett att gå hem, åkte hem och gick på storhandling på Sainsbury's. Perks med att jobba sent är i alla fall att affären är nästan folktom. Kom hem och gjorde kvällsmat i form av nachos med smält ost och salsa (som vi åt på Emporia och som var så gott att ingen av oss fattade varför vi inte gjorde det hemma också så DÅ GJORDE JAG DET). Var ungefär det bästa jag någonsin skapat - snabbt och billigt och superenkelt och så löjligt jävla gott. Ska bli ny stapelvara, det där.
 
Sedan dess har jag sett på Yotubevideor men mest bråkat med National Rail för att boka mina tågbiljetter till Reading. En av resorna togs bort helt randomly när jag skulle boka (de bara "vi tog bort en resa sorry" och sa inte varför eller nånting och jag bara ????? THANKS), men efter att ha tjurat lite och sen bokat de två resorna separat funkade det. Fick till och med open return på lördagsbiljetten så jag kan ta vilket tåg som helst hem, vilket var rätt skönt. Open returnbiljetten går ut 28 september, så jag kan stanna i Reading en hel månad om jag vill. Varför jag skulle vilja det vet jag inte, men jag skulle kunna om jag ville.
Så, ja. Reading känns ännu lite verkligare och som en faktisk grej som faktiskt kommer hända, och jag är lite nervös inför att gå på festival och ta mig dit och hän alldeles själv, men jag vet ju att det inte kommer spela någon roll när jag väl kommer dit och får se Panic! At The Disco och Simple Plan och New Found Glory och PVRIS och alla andra faves. Plus att jag blivit något av en expert på att göra saker utan någon med mig, så jag fattar inte varför jag ens är nervös. Vet ju att jag klarar mig själv. Men men. Har man inget att noja över får man hitta på nåt.
 
Har allt som allt varit en rättså produktiv dag, ändå. Har hunnit med en massa Viktiga Vuxensaker. Trevligt trevligt.
Nu tror jag att jag ska måla naglarna och se på Hannibal. Hörs!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress