Kommer American Idiot någonsin vara något less than a masterpiece? Tvivlar starkt.
 
 
 
Idag har jag varit ledig för första gången på en dryg vecka, och jag har ägnat dagen åt self care av högsta graden. Var uppe för länge och klev inte upp ur sängen förrän långt in på eftermiddagen efter att ha legat i sängen och scrollat igenom alla sociala medier known to mankind och mornat mig. Tog en dusch, åt lite flingor, gjorde en ansats att försöka förstå mig på penseln på min nya eyeliner (min förra var stabil som en penna men denna är som en pensel DET ÄR EYELINER ÖVERALLT det går inte att kontrollera hjälp), och tog sedan med mig kameran och gick ut för att gå en promenad längsmed Regent's Canal. Planen var att gå längsmed kanalen bort till Camden Market, men jag lyckades självklart gå åt fel håll och min lilla casual stroll råkade bli två och en halv timme lång. Följde kanalen ända ut till King's Cross och sedan tillbaka och bort till Camden Market. Var rätt trött i fötterna när jag satte mig på bussen hem sen, kan man väl säga.
 
Tog ju i alla fall med mig kameran eftersom jag inte tagit några kort på evigheter och saknade det, så här är bilderna från mitt lilla äventyr:
 
Fick sällskap av lite ankor.
Såg nog ungefär 200 husbåtar under min promenad. Visste knappt att de ens var en grej längre. Det gör mig glad att de är det.
 Världens mest bedårande lilla hus med tillhörande liten trädgård. Vill flytta in omedelbart.
 Mer husbåtar till folket.
 Alltså de halvtrashiga gamla stenhusen täckta i murgröna är vad jag lever för. Fave aesthetic.
 Otroligt pyttig kanaltunnel på vägen till Camden Market. Fick gå halvhukad hela vägen igenom.
 Välkommen till Camden - gråmulet, en aning shady och rättså skitigt. Älskar det så mycket.
 Actual happy place.
De har öppnat en liten bokaffär inne i Stables Market och den här helt bedårande. Also har spenderat 9 timmar/dag sex dagar i sträck i en bokaffär och det första jag gör på min lediga dag ? GÅR TILL EN BOKAFFÄR. Jag är obotlig.
FAVORITPLATSEN PÅ JORDEN ALLTSÅ I CANNOT STRESS ENOUGH HOW MUCH I LOVE THIS PLACE.
 

Så, ja. Strosade runt på marknaden och fönstershoppade och tog in den där speciella känslan och den säregna Camden Market-lukten (tror det är någon sorts blandning av läder, weed och thaimat tbh) tills jag kände mig färdig och tog mig hem.
 
Stannade till på Sainsbury's på vägen hem och handlade lite, och kunde därmed belöna mig för en dags nyttigheter med denna:
Embedded image permalink
Tänkte köpa en cheesecake för att fira mitt halvår i London, men de hade slut på dem i lördags, så då fick jag helt enkelt äta den nu. Att kunna äta en hel cheesecake själv i sängen utan att någon kan stoppa en är ett av de största privilegiumen med att ha flyttat hemifrån, har jag upptäckt.
 
Därefter har jag varit en sväng på Youtube och haft ett accidental The Mighty Boosh-maraton och blivit påmind om min djupa odödliga kärlek till den serien ("The hairy russian carpet man!" "You mean the bear?" "Well, yeah, if you wanna use the latin"              den här serien är ett mästerverk), och fått en hel massa renskrivet på Sectangelus.
 
 
Så, sammanfattningsvis har min dag varit sovmorgon, långpromenad, cheesecake, skrivande och The Mighty Boosh. Bättre self-care dag än så går ju knappt att få.
 
Imorrn bär det av till jobbet och ett stängningspass i Camden. SOVMORGON HEY OH.
 
Now, watch me medan jag lämnar den här hemsidan med ambitionen att fortsätta skriva men istället hamnar på Netflix tills tre på morgonen. Det är mitt bästa trolleritrick.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress