Hej igen! Jag har haft ett par busy dagar. Julen är inte än på någon vecka och jag är i princip klar med julklapparna, men det är ändå fjorton tusen saker att göra. Hujedamig.
 
Sedan vi hördes senast har jag gjort upp en lång to-do list som jag sakta men säkert tagit mig igenom. Har jobbat en himla massa, mest (är äntligen ledig på lördag alltså i CANNOT WAIT). Åkte till Westfield igår, since jag fått mina övertidspengar och för första gången på literally flera år hade pengar jag kunde spendera på något meningslöst jag bara ville ha.
 
Hittade såklart ingenting, för så är det ju alltid när man faktiskt skulle kunna köpa något. Eller, well, köpte på mig en massa Lush-saker (restockade på en massa Snow Fairy duschgel som jag saknat sen vi tog slut på den i början av året och de bara har den inne på vintern), och köpte mer smink since allt mitt var på väg att ta slut. Kom hem, och since lägenheten har varit världens kaos hur länge som helst nu since jag inte varit ledig och kunnat storstäda, så när jag kom hem tröttnade jag till sist och storstädade ändå.
 
Städade typ hela kvällen, och lagom till Josh var klar med D&D var jag färdig och skickade ut honom med insorteringen (sedan jag skällde på honom förra gången han inte tog ut den så vågar han inte sätta emot mig igen vilket passar mig utmärkt hehehe). Josh gav mig världens kram och bara you're a valueable asset to this household, och jag bara I know right, och så undrade jag hur i hela världen han levde innan han träffade mig (svaret var tydligen "I just.... didn't do the dishes" och honestly vet inte vad jag hade väntat mig), och så såg vi på myrvideor hela resten av kvällen.
 
For comparison: Såhär såg vardagsrummet ut innan jag började städarbetet i all sin post-D&D-röra:
Och såhär såg det ut efteråt:
 
Andra saker mina dagar innehållit har även inkluderat måndagkvällen när jag träffade Katta - aka Malins syster - och hennes kompisar över fish n' chips och öl på en pub efter jobbet since de var i London några dagar vilket var himla mys, och därefter gick hem till Josh som kommit hemramlandes från en jobbfest och var allmänt plakat och spenderade resten av kvällen med att ligga i en hög i soffan och skriksjunga med i en bad lip reading av High School Musical.
 
Idag har varit en mysig dag rent allmänt. Jobbade öppningspasset med Olga och det hällregnade hela dagen, aka maximalt mysväder att vara i en bokaffär, kopiera lägenhetsnycklar när jag kom hem så jag har några att ge Marion och gänget över jul (har tänkt göra det i flera veckor och kontinuerligt glömt det men NU JÄVLAR), och åkte därefter hem, gjorde klart lite presenter och la ut dem under julgranen (vilket förmodligen är lite tidigt men DET SER JU SÅ MYSIGT UT MED KLAPPAR UNDER GRANEN), och när Josh kom hem från jobbet hade både han och jag skaffat enorma mängder sushi (han hade köpt med sig hem från jobbet med tanken att dela det med mig, och jag hade redan Deliveroo:at ett helt torn av laxsashimi), som vi åt ihjäl oss på framför några avsnitt av Red Dwarf
 
Därefter betade vi av ännu ett avsnitt av Dirk Gently's Holistic Detective Agency (som blir mer och mer galet alltså JAG ÄR SÅ ÖVERVÄLDIGAD), innan vi såg det näst sista avsnittet av Boys Over Flowers (den enda stereotypiska ploten de inte hade kört än var minnesförlustploten, så nu jävlar körde de den med full styrka alltså DENNA SERIEN), och därefter spenderade vi literally säkert två timmar med att skriva experimentella dikter och julsånger i ett speciellt botprogram som föreslår ord åt en.
 
Skrev en fantastisk jullåt, och därefter vad som kan vara det mest fantastiska jag någonsin varit med och skapat - en experimentell dikt om en man kallad Hydrogen som blir återfödd till en gaffeltruck för sina synders skull. Dikten avslutas med strofen "The mighty champion of life drove out of the world and his son is the lord everlasting". (Strofen innan den är, för kontext "His spirit was dead, the famous old ladies on their knees. '"I'd slide into the ass and I am thankful to be able to", så, you know. Yeah). Jag och Josh har redan börjat lära oss stora delar av den utantill, och jag bad Josh att läsa hela grejen högt på min begravning sen.
Så, ja. När Olga undrar varför jag är så trött på jobbet imorrn, så måste jag berätta för henne att det är för att jag skrev abstrakta dikter om gaffeltruckar tillsammans med en robot till två på morgonen. Sånt är livet, antar jag.
 
Anyhow. Imorrn är det torsdag, och Mats ska komma hit och hjälpa mig baka fler lussebullar och därefter ska jag spendera hela helgen med 1. julfirande med vårt gamla Agar Grove-crew (dvs jag, Josh och Nat), och 2. uppe i Suffolk hos Joshs föräldrar och bruncha och andas skogsluft och absorbera lite allmän brittisk kultur. Frickin' stoked man. Kommer bli så himla bra dethär.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress