Har snöat in en aning på ABBA's The Visitors-album på sistone, och specifikt på denna absoluta TUNE. Så himla najs att upptäcka en massa mer obskyra ABBA-låtar man knappt hört och återigen få det bekräftat hur jäkla flawless de är. Det är ju inget kontroversiellt statement direkt men FAN vad bra ABBA är, va. Jisses.
 
Hej igen! Jag och Josh har precis återvänt till London efter tre dagar på landet, och vi summerade upplevelsen med att det var precis vad vi behövde men också att det inte var tillräckligt för att någon av oss skulle känna oss speciellt utvilade. "Vi måste verkligen lämna London för att ha en helg i lugn och ro", sa jag till honom när vi stod på busshållplatsen påväg hem, och Josh nickade och jag insåg att herrejissus, nu är vi ju verkligen vuxna på riktigt när man måste börja åka bort för att få sova och inte skaffa en massa planer.
 
Anyhow. Har varit en bra vecka, och faktiskt inte så busy som de brukar vara. I tisdags var Blades in the Dark inställt igen, så istället åkte jag direkt hem efter jobbet (som ju är något av en lyx i sig självt at present), och spenderade någon timme med att omorganisera vår bokhylla (som hade så HIMLA mycket plats när vi flyttade in men som vi nu snabbt börjar outgrow och som därmed behövdes optimeras för mer plats). Josh kom hem från jobbet och bara "....städar du IGEN" och jag bara "näe Olga lät mig gå hem tidigt så jag var tvungen att göra lite mer boksaker för att get my fill for the day" och Josh himlade mest med ögonen utan att vara det minsta förvånad. Medan Josh övade piano tog jag ett långt bad (god bless), och därefter låg jag på soffan och läste tredje numret av Sandman (är SÅ inne i den serien nu och önskar det fanns något som kunde stoppa mig från att köpa alla tolv volymer cirka omedelbart men vet också att det absolut inte gör det) medan Josh gjorde D&D-prep. Himla mys, ändå.
 
Onsdag var D&D-dag, och efter att ha spenderat säkert flera månader med att mest försöka överleva en jättesvår dungeon, så hade vi till sist en good ol' fashioned session full med shenanigans och helt hysteriska planer. I slutändan lyckades vi droga ner en hel pub med hallucinogener och därefter få dem allihop att bryta sig in i ett bankvalv vi behövde komma in i och fick dem allihop dödade. Classic.
 
Hade en ganska lugn dag i torsdags också, faktiskt (vet att jag precis klagade på hur busy jag varit, men den här veckan var ett undantag, till mitt försvar). Jobbade ett stängningsskift på jobbet, och åkte därefter hem och skypade med pappa en stund medan Josh övade piano (igen - han har inte spelat piano med någon reda på typ sex år eller nåt och de har ett gig om typ ett par veckor så tror det börjat bli något av en hysteric frenzy det här övandet). Redigerade Secret Star Service lite mer och läste lite mer i Sandman och gosade med Josh framför Community och gick sedan och la mig, pretty much.
 
I fredags var det Joshs födelsedag, och jag väckte honom på morgonen med Ja må han leva, födelsedagscupcakes, födelsedagshjälmen (som är en gul bygghjälm som alla som fyller år i det här huset måste ha på sig och som går under namnet The Big Boy Hat) och en massa bra presenter (hans favoriter var bland annat nytt nagellack och en surrealistisk erotikbok om en gay helikopter som blev kär i en rik dinosaurie och honestly bara det är ju beivs på att den där mannen är precis vad jag väntat på i livet).
 
Stack till jobbet efter det, vilket var rätt lugnt since det var fredagen innan Notting Hill Carnival (vilket basically innebär att hela stället utryms since rika människor hatar karnivalen mer än allt vilket jag tycker är himla roligt), samt att det ösregnade en stor del av dagen. Aaaah ösregn i en bokaffär är ju ändå när mitt jobb är som allra bäst ändå. Bara drack te och MÖS hela dagen, pretty much. Framemot sexsnåret sa jag hejdå till Ivelina och åkte till Liverpool Street, där jag mötte upp Josh (som var där en hel kvart tidigt!!!!! nytt världsrekord!!!!! god bless!!!!!) och tog tåget till Suffolk för en wholesome familjeweekend. Joshs pappa hämtade upp oss på tågstationen, och så åkte vi hem och spenderade hela fredagskvällen med att dricka på tok för mycket vin och lösa precis alla världsproblem tills fyra på morgonen, när jag var tvungen att närapå släpa mig själv uppför trappan för att jag var så på lyset. Inget är ett så tydligt tecken på att man befinner sig i en brittisk familj som att bli komplett drucken under bordet omedelbart, basically. Min lever kommer aldrig kunna keep up med det här gänget, alltså. 
 
Vaknade med världens baksmälla på lördagen efter att ha sovit på tok för lite, och spenderade essentially hela dagen hopkurad i Joshs famn i soffan och bli väckt lite då och då av att Joshs mamma hade gjort lite mer tårta. Perfekt helg, med andra ord. Tror jag var i behov av att bara sova en hel dag i sträck i allmänhet, oavsett baksmällenivåer. It's been a lot i allmänhet på sistone.
 
Spenderade söndagen in much the same way - spelade Carcassonne och Betrayal at House on the Hill (som Josh fick i födelsedagspresent så nu kan vi äntligen bjuda över alla vi känner och tvinga dem att spela det wooooo), drack en massa gin, såg på brittiska panel shows och Coronation Street, och bara allmänt satt uppkurade i vardagsrummet medan det regnade konstant utanför fönstret. Har redan nämnt att det var den ultimata utvilanshelgen, men gosh det var det verkligen. Finns ju inget som att få åka och bli OMVÅRDAD av någons familj en stund. 
 
Idag inledde vi dagen lite sakta men säkert med att äta frukost, dricka lite te och ha en säkert två timmar lång debatt om plotholes i Harry Potter (aka historiens mest brittiska upplevelse i allmänhet), innan vi hoppade in i bilen och åkte till Bury St. Edmunds, via en speciellt superbrittisk liten bymarknad där vi såg på vintagebilar och jag köpte ett jättefint viktorianskt fotoalbum för £1 som jag och Josh ska fylla med massa konstiga bilder. Åkte till Bury (som är en sån där typiskt supergullig liten brittisk by med kullersten och lutande hus med halmtak) och hängde på puben ett tag (såklart), innan det var dags för mig och Josh att ta tåget hem till King's Cross igen.
 
Ramlade hem, lagade kvällsmat, hade en vuxen debatt om sopsortering (för ett par som bara varit tillsammans i fem månader har vi verkligen varit gifta i flera år by now), och så gick Josh iväg för pianoövning och jag ramlade i soffan för att blogga och redigera lite mer på Secret Star Service så småningom. Är fortfarande rätt trött. Vet inte om jag borde sova mer eller om det här bara är en fundamental del av min personlighet by now. Oh well. Var en himla mysig bank holiday weekend, i alla fall, och jag är alltid så himla himla tacksam över att jag blivit så helhjärtat adopterad av Joshs familj och alltid kan komma dit och känna mig så välkommen och omhändertagen och lugn och bekväm och allt. Har verkligen täckt över en stor del av den biten av mig som alltid saknas för att min familj alltid är i ett annat land, och så är det ju typ världens dröm att få ha svärföräldrar som är såhär najs på alla sätt och vis i allmänhet.
 
Så, ja. En solid vecka, all in all. Nästa vecka är himla lovande också, även fast den mostly verkar vara ganska fullspäckad återigen. Ska se mina älskade SWMRS imorrn (var SÅ LÄNGE SEN SIST och det var så länge sen jag gick på ett favoritbandsgig och jag är SÅ TAGGAD på¨att bli beaten up in a moshpit igen it's been ages), därefter är det D&D, och på fredag kommer Nat och Jago till London och ska gå på äkta svensk kräftskiva med oss!!! Och på lördag ska jag se mina andra älsklingar Spook School!!!! Och på söndag ska jag förmodligen utmattat sova på soffan hela dagen!!!! Aaah kommer bli så himla mycket skoj honestly.
Anyway. Ska återvända till mitt redigerande nu.
Hörs!!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress