SWMRS har äntligen annonserat ut sitt nya album och GUD hur ska jag kunna vänta ända till FEBRUARI jag vill ha all this content NU.
 
Hej igen! Jag återkommer från ännu en ganska trevligt avslappnad vecka. Verkar som om allt sakta men säkert börjar lugna sig inför jul. Mycket skönt, faktiskt. Tisdag och onsdag hade jag vanliga jobbdagar, konspirerade med Joakim om vad han ska köpa till Olga i julklapp, och var hemma och åt godis och såg på Killing Eve med George och femte säsongen av Doctor Who (har precis kommit in på River's storyline och både jag och Josh är SÅ taggade på alla plottwists George kommer få se snart). 
I torsdags mötte jag upp Mats efter jobbet och knödde in oss på den straightaste puben i historien innan vi gick ner i källaren där, paradoxialt, det var en queer stand up night. Vi drack öl och pratade om livet och om hur vi ska gå och se Eddie Izzard live när han kommer till London och att vi ska fira jul ihop om ett par veckor när Mats ska bo hos oss några nätter och däremellan såg vi asrolig standup framförd av exclusively queer tjejer och non binaries som alla var helt hysteriskt roliga och HUR snygga som helst. Fan 10/10 på alla sätt och vis ju.
 
Fredag var veckans busiest dag by far. Jobbade öppningsskiftet på jobbet med Sophie, sprang runt som en dåre för att hinna göra all banking och springa till banken och ha lunch innan jag var tvungen att sticka tidigt och ta mig till frisörsalongen, där jag spenderade några timmar med att få håret klippt och sminket gjort (kom dit med halvdåligt smink som dessutom suttit på en hel dag och GUD så maximalpinsamt att behöva visa det för en professionell makeupartist och bara "well du borde måla ögonbrynen såhär istället" och jag bara I'M SORRY I DON'T KNOW WHAT I'M DOING. Fick lite bra sminktips dock så det var ju alltid nåt), satt på scen i några minuter inför en hel skolklass full med japanska frisörstudenter, och sen fick jag åka hem igen, lagom tills fredagsessionen av D&D började.
 
Vi, återigen med världens minsta marginaler, lyckades rädda staden vi försökt skydda från jättar i typ tre veckor i sträck nu, och vår främsta uppgift nu är att försöka få tag i ett airship vi blev lovade som reward. Det, och så tvingade vi invånarna i den halvt sönderfallna staden vi precis räddat att ordna ett två dagar långt party i vår ära och betala oss svinmycket pengar. Min karaktär har spenderat hela festen med att dricka superstark likör och rida runt på en get och spendera hela prissumman på jättesällsynta böcker. Drömlivet, ändå.
Efter alla hade gått hem och vi gått och lagt oss undrade Josh om han skulle möta mig inne i stan efter jobbet och jag bara "wait why" och han bara "men vi skulle ju köpa julgran imorrn minns du väl" och jag bara OH MY GOD THAT'S TOMORROW och skuttade runt som ett barn på julaftons morgon. 
Så det var precis vad vi gjorde!
 
Slutade lördagsskiftet och tog helg vid femsnåret, och åkte in till Oxford Street och mötte upp Josh (ultimat bevis på hur committed vi båda är till julstämning att vi frivilligt åker till OXFORD STREET på en jäkla LÖRDAG), och därefter spenderade vi några otroligt wholesome timmar med att spendera cirka £20 på tacky julgranskulor (de nya favoriterna är två olika sorters enhörningar samt en glassbil), gick en alldeles för lång runda på Primark's barnavdelning för köpa en ljusstake och att välja ut jultröjor åt barnen (aka våra child mannequins som vi får en mer och mer questionable relation till ju längre tid som går), innan vi åkte till Camden och köpte kvällsmat och glögg och VÄRLDENS gulligaste julgran samt en julkrans i järnek till dörren (killen som sålde dem bara "jag vet inte vilken storlek den är så jag låtsas att det är den billigaste" och så fick vi den för fkin £3 alltså FLYT).
 
Bar hem granen och alla dekorationer, och spenderade därefter kvällen på mitt absoluta favoritsätt - drack glögg, skrek med i All I Want For Christmas Is You alldeles för många gånger (och tänkte på hur fint det är att förra årets version av precis samma event kunde jag inte låta bli att relatera den låten till min outplåneliga crush på min bästa vän och ett år senare var precis samma outplåneliga crush min pojkvän alltså WE LOVE A GLOW UP), och spenderade säkert en och en halv timme med att bara sätta upp alla fairylights i granen (vi har TRE olika ljusslingor varav en är fjärrstyrd med fjärrkontroll, samt vår stjärna i toppen har en enorm strobe light bakom sig som också blinkar i olika färger så yeah inga epileptiker kan komma hem till oss förrän januari it seems).
The finished result! Man kan inte se exakt hur jävla mycket lampor det är på den, men tro mig, det är A Whole Lot. Känner att vi fått granen riktigt optimaltacky i år alltså. Så mycket rosa plast och neon. Väldigt nöjd.
 
Såg på första säsongen av Doctor Who när George kom hem, och stannade sedan uppe alldeles för länge och såg på dåliga Let's Plays och drack dåligt vin och hade en good wholesome time i allmänhet. Känner redan att december hjälper till med den där konstiga höstdeppen jag dragit runt på. Har varit bättre på att prata om det det här året, vilket också definitivt har hjälpt, och det faktum att jag kan lyssna på julmusik är ju den allra mest effektiva terapin mot sad times oavsett.
 
Hade en supermysig söndag, återigen (kan vara en av mina bästa saker med det här året - att jag haft så HIMLA många mysiga söndagar?). Tog sovmorgon och vaknade av att Josh kliade mig i håret, vilket tbh är enda sättet jag vill bli väckt på för evigt i allmänhet. Steg upp, duschade, åt fruktkaka till frukost, och drog oss sedan ut till Hackney, där vi mötte upp ett helt gäng med folk och gick på satanistisk julmarknad. Nothing gets you in the Christmas spirit som lite uppstoppade djur ju! Var helt fullproppat med folk, men vi lyckades ändå se en hel del intressanta och ascoola grejer (hittade en ASGULLIG uppstoppad fladdermus som hade varit perfekt julklapp till Olga men den kostade sadly typ 100 pund </3). I slutändan köpte Paul och Josh patches med gulliga matchande demonkatter på (och jag köpte en pin med en equally gullig demonkatt på för jag spenderade absolut alla mina pengar på den där julgranen hehe). Mats köpte en burk med konserverade bläckfisktentakler, och vi var alla enade om att människoben är betydligt billigare än vad man kunde tro.
Bara £60 styck!!! Rena kapet ju. Vi alla var väldigt noga med att inte försöka tänka för mycket på vart de fått alla skelett ifrån, dock.
 
När vi kände oss klara med alla gotiska julpynt och skelettbitar, gick vi till ett brewery nedför gatan och åt middag och drack fancy hembryggd öl och pratade om alltifrån Marilyn Manson till tågentusiaster tills det var dags för oss att ge oss av till nästa anhalt, och vi sa hejdå till George och Mats och resten av gänget, och jag, Josh, Paul och Harriet drog oss vidare till Leicester Square, där jag äntligen fick besöka Prince Charles Cinema igen (var där en massa gånger när jag var ihop med Oliver som var världens filmnörd och hade membership där, men har typ inte varit där sen vi gjorde slut för typ nästan tre frickin år sen). Paul hade rekommenderat en film som hette Mandy, och eftersom jag och Josh har sett exakt 0 bra filmer i år, så tänkte vi att det kunde vara bra timing att hinna se åtminstone en bra film innan året är slut.
 
Och herrejissus vilken wild ride det var, indeed. Första halvan var typ pretentiös men bra arthouse-film om en sekt, och andra halvan bara gjorde en complete turnaround och blev helt om hur Nicolas Cage skulle hämnas sin frus död och sprang runt och högg ner demoner med motorsåg och snortade berg av kokain helt dränkt i blod. Hela biosalongen bara spontanapplåderade när allt spårade för det var så himla sjukt. Tydligen var resten också nån sorts artsy take på revenge movies (vilket Paul och Josh diskuterade at length på puben efteråt, medan jag och Harriet bara "but also wasn't it hilarious when he cut that guy in half with a chainsaw" och köpte inte riktigt hela den storslagna metaforen lika mycket som dem hade). A good and wild ride, all in all, basically.
 
Gick till puben och pratade pretentiösa konstmetaforer i någon timme, och så skiljdes vi åt och åkte hem och åt en massa pasta, drack mer dåligt vin och såg på nya avsnittet av Doctor Who innan vi gick och la oss, läste en stund och called it a night (also vår nya tradition att läsa innan vi somnar är fan min nya BÄSTA GREJ det är så HIMLA  MYSIGT plus att jag får så himla mycket Sandman läst på köpet). Perfekt wholesome dag. Alla mina favoritingredienser och människor. 10/10.
 
Och så idag har det varit måndag, och det har all in all varit ganska standard och relativt ointressant. Har tagit sovmorgon, ätit en massa pannkakor till frukost, städat huset och hängt med Ellie som är här och tvättar, och nu ska jag skypa med pappa och Elin och sen probably äta en massa mer pasta. Ah, livet på en pinne ändå.
 
Nästa vecka har mest en massa mys inplanerat. På måndag har vi lägenhetsinspektion (vilket jag har PANIK över men hopefully går allt bra), och under veckan ska en av Joshs kompisar från Australien och Mats bo här och vi ska fira jul med hela gänget och byta julklappar och se på julavsnitt av en massa olika tv-serier, och så på söndag ska vi till Suffolk och se the pantomime med Joshs föräldrar. Ah gud så mysigt det ska bli. Ska försöka hinna baka lussekatter däremellen nånstans också. Får se hur det går.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress