Världens kanske bästa band har ÄNTLIGEN släppt musik på internet!!! Mina och Mats konstiga franska discopopare vars låtar vi fått halvlära oss under året genom att bara se dem live en miljon gånger och NU ÄNTLIGEN kan jag lära mig den faktiska texten!!! Helt besatt av det här, alltså.
 
Hej igen! Veckan som passerat har gått förbi i något slags blurr. Har varit allmänt trött - inte jetlaggad så mycket som bara trött av allt resande - och jobbet återkom som den tornado det är känt för att vara vid den här tiden på året, så det har verkligen varit från askan in i elden och allt det där. Har varit en bra vecka, dock. Känner mig fortfarande stärkt och sådär boostad efter mitt resande, och även fast det fortfarande är några fnurror jag måste reda ut rent psykiskt så känns det lite mer som om jag börjar komma på rätt köl igen. Känns skönt.
 
Har varit så himla intrasslad i mig själv så himla länge utan att ha fått någon ordning på det eller riktigt kunnat sätta ord på vad det är som varit så jobbigt, men i tisdags kväll hade jag och Josh en av våra ganska sällsynta men å så produktiva långa nattsamtal om livet och varandra och varför jag varit så himla mycket jobb på sistone. Det är så sällan vi tar oss tid att prata om sånt eftersom ingen av oss är superbekväma med att prata känslor, men det är fint att när det väl händer har vi ändå hängt med i vad den andra har känt och tyckt om saker. Vi kommer alltid vara väldigt olika på ett sätt som nästan ingen förutom vi verkar ha märkt, men arbetet man lägger ner tack vare det är ändå så fint? Att vi medvetet har fått ge varandra plats i våra separata lilla universum och försökt förstå oss på varandra och jobba på hela projektet, liksom. Att the effort makes it more worth it, liksom.
 
Anyhow. I tisdags spelade vi D&D - har varit svårt att få ihop en spelsession lately så jag märkte att jag hade världens abstinens när vi till sist fick sätta oss och spela igen. Vi slogs med pirater som red på en enorm örn och ag provade mig på min nya förmåga att förvandla mig till en luft-elemental och blev för ovanlighetens skull himla värdefull i strid (jag brukar oftast mest stå i ett hörn och kasta besvärjelser på folk eftersom jag annars är för svag för att get involved) så det var roligt att få vara lite badass för en gångs skull. Var en klassisk session med slåss-mot-monster-setup, och det var så himla roligt. Känns verkligen som om jag förstår mig på min karaktär tillräckligt för att kanske kunna ta ut svängarna lite mer. Finns så himla många sätt jag kan vara användbar i storyn på som jag inte riktigt vågat riskera att prova innan, men som varit asroligt att prova på de senaste månaderna. Mmmm ÄLSKAR det där spelet så himla mycket.
 
Onsdag låg jag hemma och vilade upp mig en smula, och i torsdags kom Paul över efter jobbet och såg på Star Trek med mig och spelade in ny podcast med Josh. Emma kom över framemot elva för att hämta Paul och vi drack te och catchade upp medan de gjorde klart podden och det var himla wholesome allting. Älskar att de bor så himla nära nu. Bara konceptet att kunna SVÄNGA INOM är det bästa någonsin.
 
I fredags var det min födelsedag!!! Wooo! Jag fyllde 24 och har därmed exakt ett år kvar tills 25 dår jag planerat in min nästa Stora Livskris samt tydligen är det då ens metabolism till slut slutar funka speciellt effektivt och man slutar kunna vara bakfull (om alla skräckhistorier Josh hotat mig med är sanna, vill säga, eller så är han bara gammal och klen i allmänhet). Så antar att det här året får bli året av High Living på alla sätt och vis, basically.
 
Anyhow. Spenderade dagen på jobbet, och åkte efter jobbet till min traditionsenliga födelsedagspub Abbey Tavern (tror jag varit där i princip varenda födelsedag sedan jag flyttade till London så varför sluta med ett vinnande koncept liksom). Samlade några av mina favoritpersoner och drack några öl och fick paket av Josh (som gav mig exciting saker som en Chuck Tingle-målarbok, en ny vinyl, ett enormt avancerat supernördigt brädspel som jag är SÅ HIMLA TAGGAD PÅ, och en massa nya D&D-tärningar som är alldeles fina och pastelliga) och George (som förstod mig på en djup nivå och gav mig ett presentkort på en spaupplevelse när vi ska till Shambala vilket jag tror kan komma att bli den allra mest blissful upplevelsen på hela helgen).
 
Jag och Emma ska fira våra födelsedagar tillsammans i helgen, så jag hade egentligen bara planerat att ha ett casual pubhäng, men såklart har ju ingen gått ut en fredagkväll för en enda öl någonsin, så istället drog vi hem till oss, Josh köpte en hel jäkla KEG med öl, och så hux flux hade allt utvecklats till en liten spontan hemmafest där vi drack öl och försökte förklara D&D för Mats flickvän Julie (som hela tiden hade trott att det var ett datorspel och var så genuint CHOCKAD över hur nördigt det var alltså det var helt HYSTERISKT) och dansade till ABBA, som alltid. Fick tvinga mig själv i säng framemot fyra för att inte vara helt förstörd på jobbet dagen efter, och somnade alldeles sådär halvfull och loved up som är så himla fint. 10/10 perfekt wholesome födelsedag. Tycker så mycket om alla mina personer som jag på något vis blivit tilldelad och får ha så himla fina kvällar med hela tiden.
 
Var bara något trött dagen efter (det faktum att jag inte började jobba förrän klockan 12 hjälpte förmodligen med att överkomma baksmällan ganska tidigt i gamet också), och vi hade en helt sjuk intense lördag där vi tjänade in mer pengar än vi någonsin gjort i hela affärens historia (igen). Vet inte hur det ens är fysiskt möjligt att vi kan vara såhär busy när affären fysiskt sett inte borde kunna ha så många människor i sig samtidigt, men oh well. Är ju bonusmånad den här månaden, så det kommer ju lägligt, om inte annat.
 
Efter jobbet mötte jag upp med Ivelina och Alex, och tillsammans åkte vi ut till Brixton för att se på Sophie's poesikväll, som hon anordnar med jämna mellanrum och som jag typ ALLTID missar trots att det alltid är jättebra band som är med. Felix skulle dock uppträda den här gången, så det blev något av en spontan work outing. Nästan hela bokaffärsgänget var där, och vi råkade accidentally ha alldeles för mycket att avhandla och missade nästan alla uppträdanden. Whoops. Sån himla mysig kväll dock - vi adopterade en random kille som kommit dit ensam och vi pratade om konst och myror och allt däremellan hela kvällen och fast jag bestämt sagt till Josh att det skulle bli en tidig kväll så hade jag alldeles för roligt och kom inte hem förrän framemot två på morgonen, då jag och Josh fick några timmars kvalitétstid på soffan innan vi kraschade i säng till sist. Sån himla lyckad dag, ändå. Älskar såna kvällar, som är för roliga för att vilja gå hem från, liksom. Är oftast alldeles för hemmakär för att känna sådär så väldigt ofta, så det är ju alltid trevligt när man faktiskt VILL sitta kvar lite längre och tjabba med någon främling om deras experimentella konstprojekt lite längre, you know.
 
Både jag och Josh har haft några långa veckor och stora helger recently, så söndagen var en helgad vilodag like no other. Steg upp typ vid ett på eftermiddagen, åt sen brunch och drack prosecco framför Star Trek innan Josh övade lite piano och jag såg klart andra säsongen av Fleabag. Avslutade med middag på balkongen med tända ljus i solnedgången och långa diskussioner om pros och cons med jetpacks. Tror det var precis vad jag behövde, to be honest. Bara få ligga helt raklång och bara LATA mig en dag. Har levt i 100km/h i typ flera veckor nu, så det var en välkommen paus.
 
Och så idag fick jag äntligen ÄNTLIGEN städa huset. Med allt resande och allt har det inneburit att jag inte städat huset på typ TRE veckor, och holy shit det märktes verkligen. Har verkligen varit i sån UNREST sen jag kom hem för att jag bara velat storstäda så himla mycket men inte haft tid förrän idag. Ska förmodligen ha flat inspection på fredag dessutom, så när allting ändå var så skitigt passade jag på med en rejäl genomkörare. Hade en hink med såpvatten och skrubbade skåpluckor och organiserade hyllor och dammtorkade och vattnade blommor och sorterade ut gammalt skräp och dammsög precis alla hörn och det tog literally typ fem-sex timmar att bli klar med hela huset men ÅH så värt. Min själ har fan aldrig varit så harmonisk innan tror jag.
 
Så, ja. Det var veckan det! Nästa vecka var överlag ganska lugn och obokad fram till för ungefär tio minuter sen, och nu är den ungefär lika busy som vanligt, haha. Imorrn ska jag ha skypecatchup med Malin efter alldeles för länge, på onsdag ska jag och Mats på gig i Dalston, på fredag ska jag och tjejgänget vi försökt kultivera på sistone (i vår vänskapsgrupp som nästan uteslutande består av killar) på en föreläsning om Polari, som är ett obskyrt språk som gay män pratade på typ 60-talet och som ska bli så HIMLA coolt att lära sig mer om. Lever fan för ett stark föreläsning nuförtiden, alltså. Och så på söndag är det mitt och Emmas födelsedagsfirande med picknick i parken med typ ALLA mina bästa människor och det ska bli så HIMLA mysigt jag DÖR.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress