Idag har varit awesome. Hade matte på morgonen och chockades över det faktum att jag faktiskt förstod hur man skulle reda ut andragradekvationer (att säga det får mig att känna mig väldigt smart, faktiskt :3), gick vidare till att ha utvärdering av mitt arbete under terminen på engelskan och sedan spela ett märkligt engelskaspel med typ större delen av klassen och skratta åt saker. Efter det var kommunikationen inställd eftersom min lärare fått barn (kommunikationsläraren är samma som svenskaläraren, nämligen), vilket betydde att jag slutade tio över elva. Åt mat tillsammans med de ur Klanen som var där, och tog 12.12-bussen hem med Linnéa. Svängde inom Suss där jag blev bjuden på wunderbara lussebullar och pepparkakor och diskuterade konspirationsteorier med Suss och Hanna, som också var där. Konspirationsteorier är lite läskigt. Hampus hade rekommenderat några filmer till Hanna som mer eller mindre menade att 9/11 anordnats av USA's regering, att månlandningen aldrig inträffat, och en massa andra saker som gav mig en mindre existentiell kris. ALLT JAG TROTT PÅ ÄR EN LÖGN. Usch. Man vill inte ens tänka på det.
 
I vilket fall. Fick skjuts hem av Suss eftersom det var kallt och jag fortfarande vägrar ge upp min skinnjacka och Conversen, och när jag kom hem städade jag nedervåningen som jag inte orkade städa igår, tog ut hunden och satt och skrev lite på svenskan en stund (JA, JAG GJORDE DET FAKTISKT. I AM SO PROUD OF MYSELF) medan jag hade Life On The Murder Scene på i bakgrunden som sällskap.
 
Halv åtta var det dags för westernträning igen, och som vanligt var det helt awesome och hur kul som helst. Vi gjorde en massa lösgörande övningar, volter i olika storlekar och över bommar, och så avslutade vi med en övning i galopp där jag och Arne, som jag rider tillsammans med, skulle "tävla" mot varandra vem som kunde galoppera på den minsta volten över bommar. Jag tror jag vann :3 Fick beröm av Arne efteråt som sa att jag var jätteduktig. Tror aldrig någon sagt det till mig i ridningsammanhang innan, så det var trevligt :3
Nästa vecka är sista gången för terminen. Vi skulle göra trail. YAY! Jag älskar trail :3 Pauline sa dessutom att Jamma kunde bli en jättebra trailhäst om jag bara tränade upp hennes känslighet lite, eftersom hon är så lugn och cool C:
Ska bli roligt, även fast det är lite ledsamt att det redan är slut för säsongen.
 
Så nu är jag trött och glad och sugen på pepparkakor (MÅSTE HITTA BURKEN ASAP I CAN'T TAKE THIS MUCH LONGER) och fryser om fötterna.
 
Imorrn blir ännu en kort och awesome dag. Har jag räknat rätt slutar vi halv tolv. Ohyeah.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress