Bright Eyes – Lua. Större delen av Bright Eyes album I'm Wide Awake, It's Morning är faktiskt väldigt mysigt och gulligt och inspirerande. Där ser man. Det var tydligen inte bara First Day of My Life som var bra.
 
Tro det eller ej, men jag har faktiskt fått lite saker gjorda idag. Wow.
 
Vaknade vid halvåttadraget och gick ut och tog hästarna, gick och la mig igen och blev sedan väckt typ en timme senare för att leta påskägg med Elin (JAG HITTADE ELINS PÅSKÄGG INNAN MITT OCH HON TOG BARA ÅT SIG ÄRAN DEN JÄVELN </3). Mamma hade köpt typ allt mitt favoritgodis och ägget var verkligen proppfullt - det gick inte ens att stänga efteråt så jag fick hälla i det i en påse. I approve of this.
 Tog en dusch och vid elva åkte vi bort till Hanna och Henke för att titta på deras nyrenoverade sovrum. DET. VAR. SÅ. FINT. Alltså allvarligt, jag är så avundsjuk på dem. De har svart och rött tema (jag ÄLSKAR svart-rött-kombinationen), synliga bjälkar i taket, EN MOTHERFUCKING ÖPPEN SPIS MITTEMOT SÄNGEN och de hade målat spjälsängen svart så den var jättefin och jag blev avundsjuk JAG VILL OCKSÅ HA ETT SÅNT SOVRUM AW.
 
I vilket fall - vi satt där och fikade på någon sorts muffinskladddumlekaka Hanna hade experimenterat med (som var awesome) och pratade om livet i allmänhet några timmar innan vi åkte hem och jag slog mig ner med nya Kerrang! numret, min påse med påskgodis och Lina (som blivit världens knähund sedan hon opererades) i soffan och bara hade det bra en stund.
 
 
Det var myspysigt.
 
Efter det drog jag och Elin ut till stallet och putsade ÄNTLIGEN alla hästarnas grejer (har skjutit upp det SÅ LÄNGE nu). Så nu är alla sadlar och träns och grejer blanka och mjuka igen (syntes speciellt på Jammas "vanliga" träns som jag mer eller mindre aldrig använder eftersom, well, jag har ju westernsaker - det var typ grått när jag började och kolsvart och blänkande när jag var klar) c:
 
Och det var i princip allt vettigt jag har fått gjort. Har in other news fått tillbaka inspirationen till Night of Day - kom på en jättebra, fluffig subplot som ska få roa mig en stund medan den stora ploten rullar på, så jag har suttit och skrivit lite i eftermiddag också (märkte att jag verkligen saknade det igår när jag satt och redigerade Delilah och det enda jag ville var att få skriva på något, inte bara redigera redan färdig text). Har varit ute och gett hästarna kvällsmat, tittat på Phils liveshow och återigen förundrats över hur någon som är 26 år gammal kan benämnas som "bedårande", och varit avundsjuk på alla britter som kan titta på det nya Doctor Who-avsnittet och liveblogga det och prata om det och JAG FÖRSTÅR DET INTE FÖR JAG HAR INTE ENS SETT FÖRSTA HALVAN AV SÄSONG SJU UGH.
 
Pappa håller i alla fall på att hämta hem första Supernatural säsongen så att jag kan titta på det antingen i natt eller imorgon. WOHO BRING ON THE HEARTACHE.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress