GLAD HALLOWEEN PÅ ER ALLIHOP
 
 
 
Har lyssnat på Marilyn Manson – This Is Halloween en hel del idag. Obviously. Bättre Halloweenfeeling finns inte att hitta.
 
Älskar Halloween i allmänhet, men idag är jag mest seg och trött och vill ligga under mitt täcke hela kvällen mest. Är inte deppig eller sådär, direkt - depositionen till lägenheten är betald så jag kommer ha mitt första egna hem om mindre än en månad och jag får min första lön imorgon - men meh. Är bara trött, liksom. Har varit över tjugo grader varmt hela dagen och jag var extra svartklädd dagen till ära så har bara varit svettig och trött och omotiverad i allmänhet. Tragiskt, förfan.
 
Jobbdagen var långsam men rätt najs, i alla fall. Mina kollegor gav mig fritt spelrum med stereon så våra kära kunder har under dagen fått lyssna på bland annat Abney Park, Green Day's Dookie-album och Arctic Monkey's AM. Arbetsmoralen blir mycket högre när man kan gå runt och sjunga till en massa trevlig musik, kan man väl säga. På lunchen fick jag ett chattmeddelande från min kusin Madde som precis blivit en av de få personer i världen som orkat sig ta igenom hela Dimidium (grovutkastet dessutom, som har typ 200 sidor onödigt, överflödigt material och bara är allmänt jättemycket sämre än min nya, hårdredigerade version som jag jobbar på nu).
 
Och hon tyckte om den ???? Jättemycket ??? Slutet fick henne att gråta ????
 
 
Nejmen allvarligt, har typ världens komplex för hur dåligt originalslutet av Dimidium är (kommer ändra det i den redigerade versionen för att göra det lite mer verklighetstroget och lite mindre lamt), men tydligen var det rätt bra ändå ?? Det var verkligen precis vad jag behövde höra mitt under en seg dag på jobbet mitt under uppladdningen för Nanowrimos start imorrn (är rätt övertygad om att jag inte kommer hinna göra Nanowrimo i år eftersom jag jobbar rätt mycket. Kommer det stoppa mig från att försöka ändå?        NOPE). Så yeah, tack Madde!!
 
Anyhow. Slutade jobbet och tog tunnelbanan hem och ville bara sova hela tiden. På hostelet är allting Halloweenpyntat och personalen är sminkade som lik och zombies och det är Halloweenfest om en timme (med gratis mat I AM SO READY). Joanna fick tag på en lägenhet som hon får flytta in i imorrn och några av italienarna skulle gå och titta på fyrverkerier eller vafan det var (kan ha varit någon Guy Fawkesgrej också även fast Guy Fawkesdagen inte är förrän den femte november egentligen), så jag vill verkligen gå och vara social idag. Men UGH JAG ÄR SÅ SEG OCH TRÖTT JAG VILL BARA SOVA OCH HA HALLOWEENFILMSMARATON I MIN SÄNG.
 
Får offra mig för en gångs skull. Det är ju bara Halloween en gång om året, ju.
Madde

Varsågod! Jag gillar den verkligen, galet bra skrivet som jag sa innan :) Du är grymt duktig! :D

Svar: awww tack så mycket igen !!
Moa

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress