11 september 2016

IT IS A LIST

Listor & utmaningar

Hittade en lista on the webz. Har inte gjort en lista på ett tag och är på ett synnerligen narcissistiskt humör, så THEREFORE HERE WE ARE.
 
1. Could you go the rest of your life without smoking a cigarette?
Högst antagligen yeah
 

2. Are you single/taken/heartbroken/confused?

Alltså who frickin knows at this point
 

3. What if I told you that you were pretty?

Hade väl tackat antar jag...? Och gjort den där OH YOU-minen för man är ju ödmjuk obv.
 

4. Ever been told "it's not you, it's me"?

Tror snarare jag har sagt det till andra mer än de sagt det till mig, heh.
 

5. Are you interested in anyone right now?

WELL
 

6. What are you looking forward to in the next week?

Att Nat förhoppningsvis ska flytta in, att jag kanske lyckas mobba Josh till att följa med till IKEA och att jag ska träffa mitt Londoncrew och gå på bio på onsdag!!! Good things!!!
 

7. Do you want to be single?

Har väl more or less come to terms med att man kommer sluta med femtio katter och en massa konstiga personlighetsdrag i en stuga någonstans så yeah det kan jag väl leva med
 

8. Did you go out or stay in last night?

Satt hemma och pratade brittisk politik och försökte förstå mig på string theory för man är väl Hipp och With The Times
 

9. How late did you stay up last night?

TILL FUCKING FEM PÅ MORGONEN SOM EN IDIOT
 

10. Can you recall the last time you realised you liked someone a lot?

Det kan väl ha haft nåt att göra med den där semestern jag var på i maj. Maybe.
 

11. Last three things you had to drink?

Vatten och cola och te, I guess?
 

12. Have you pretended to like someone?

Typ....? Är en dålig person sorry bout it
 

13. Have you ever told somebody you loved them and not actually meant it?

Nääääe den nivån tror jag inte ens jag hunnit sjunka till än tbh
 

14. Honestly, has anyone seen you in your underwear in the past 3 months?

Uh-huh. Det här hushållet är inget större fan av kläder rent i allmänhet.
 

15. Is it hard for you to get over someone?

Det..... beror väl på? Kan vara världens mest långsinta människa när det kommer till emotionella band men om det liksom har Reached Its Natural Ending så är jag mest bara lättad så y'know. Vem vet.
 

16. Think back five months ago, were you single?

Så typ.... april, then? ACTUALLY NOPE. Var fortfarande ihop med Oliver och hade en grand ol' time. 
 

17. What were you doing at 12.30 this afternoon?

Var på jobbet och blev översvämmad av japanska turister och tävlade med Will och Lucy om vem av oss som var tröttast, pretty much
 

18. Hold hands with anyone this week?

Jag och Josh har ett vinnande koncept som är en highfive som övergår i handhållande (eller tumkrig lite beroende på dagsformen) så tror there was some of that häromkvällen innan jag skulle gå och lägga mig om jag minns rätt
 

19. Could you go the rest of your life without drinking alcohol?

Jorå det tror jag väl. Går ju att ha kul utan alkohol men är ju också dumt att chansa y'know.
 

20. What would you name your future daughter?

Har alltid haft en liten soft spot för Trixie? Gillar dock Delilah lately, även fast det förmodligen skulle vara höjden av self involvement att döpa sin egen avkomma efter en huvudperson i ens egen bok så kanske inte.
 

21. Do you miss anyone?

SVERIGE ÄR SÅ HIMLA LÅNGT BORT OCH JAG ÄR ARG ÖVER DETTA PÅ EN DAGLIG BASIS.

 
22. Have you kissed three or more people in one night?

Tror mitt personliga rekord är två tbh men det var å andra sidan en väldigt lång rörig natt så vem vet really
 

23. Did your last kiss take place in/on a bed?

YES morning makeouts i sängen är ju livet på en pinne let's be real
 

24. Are you good at hiding your feelings?

Är så himla bra på detta. FÖR BRA
 

25. Have you ever cried from being so mad?

Kan genuint inte vara arg utan att gråta det är helt omöjligt i am a small crybaby please don't upset me
 

26. Who did you last see in person?

Förutom de sista turisterna på jobbet och folket på bussen så var det väl Lucy innan hon gick hem i eftermiddags tror jag nog
 

27. Are you listening to music right now?

För en gång skull näe - har lutat min telefon mot min datorskärm och multitaskar listskrivande med ett avsnitt av Danger Five. Good times.
 

28. What is something you currently want?

ATT NAT SKA FÅ SKRIVA PÅ LÄGENHETSKONTRAKTET honestly hela den här flyttprocessen is killing me. Och att vi hade lite mer köksattiraljer för herrejösses Michael tog med sig ALLT när han flyttade hjälp
 

29. What is the last thing you said out loud?

Har en tendens att mumla jisses för mig själv lite då och då när jag är hemma själv, så probably det. Har samma ordförråd som en chockad gammal sextiotalsdam, honestly.
 

30. How is your heart lately?

Förmodligen typ konstant två slag från en hjärtinfarkt från mängden rostbröd jag konsumerat på sistone.
 

31. Do you wear the hood on your hoodie?

Förmodligen mer än jag borde. Hoodies är ju så DRAMATISKA jag älskar dem.
 

32. Are you wearing socks?

HAR STRUMPBYXOR RÄKNAS DET. Har ett hål på en tå som driver mig till vansinne. More news at four.
 

33. What do people call you?

Det vanligaste är Moe, since engelsmän har en hel del problem med mitt namn trots att det bara är tre bokstäver. Fler och fler av mina loved ones har börjat kalla mig bean också, så det är ju rätt trevligt om än smått överanvänt på internet i allmänhet.
 

34. Will you talk to the person you like tonight?

Probs?
 

35. Are there any stressful situations in your life?

Genuint hela mitt liv är bara ett ångestfyllt meltdown efter det andra it's just how i live my life
 

36. Who did you last share a bed with?

Nat och jag hade sleepover i min säng förra veckan och life was beautiful
 

37. Did you do something bad today? 

Tog en titt på den öppna fliken på min webbläsare som har alla mina läxor uppe och bytte sedan flik till Netflix. Sorry. 
 

38. When was the last time a member of the opposite sex hugged you?

Kramade Michael hejdå imorse innan han flyttade till Isle of Wight och ska bli en galen hermit :(
 

39. Do you get stressed out easily?

OOOOOOH BOY DO I
 

40. Will you sing today?

Pausade Spotify mitt i Halsey's Young God så förmodligen i cirka samma sekund som jag playar den igen
 

41. Have you ever wanted to tell someone something but didn't?

Vilja berätta saker för folk men inte göra det ?????????? Aldrig ens hört TALAS OM such a concept WHAT A CRAZY CONCEPT I WOULD NEVER obs sarkasm jag kan inte kommunicera om livet så hängde på det
 

42. Who do you go to when you need to talk to someone?

Oftast brukar jag bara sitta och gnälla på Joshs soffa en stund och sen gå och skypa mamma och pappa, basically. Krishantering 101
 

43. Have you ever been taken to the emergency room in an ambulance?

Är ju THE EPITOME OF HEALTH så näe. (Watch me trilla ner från en stege och slå ihjäl mig nu bara för denna jinxen)

44. What are you listening to right now?
 
Lyssnar på karaktärerna i Danger Five som får instruktioner att döda Hitler av deras organisationskapten som är en humanoid örn. Kvalitétstv right there.
 

45. What is wrong with you right now?

ALLTING, give or take. Mest prominent att jag inte orkat sminka av mig och mina ögon gör ont
 

46. What is on your wrists right now?

Tog precis av mig mina två beloved nitarmband som jag köpte på Shock i Stockholm som sextonåring så för tillfället är det bara this darling som sitter på vänsterhandleden (och aldrig kommer därifrån):
 

47. Where did you get the shirt you're wearing?
ACTUALLY har jag ingen tröja på mig utan en lång dramatisk svart klänning som får mig att se superclassy ut men som egentligen kostade £5 på Primarks reahylla. Good stuff.
 

48. What do you like better: hot chocolate or hot apple cider?

VARM CHOKLAD ALL DAY EVERY DAY BRO
 

49. Do you make wishes at 11:11?

Näe men är ju lite casually superstitious så borde kanske börja?
 

50. Are you a good artist?

Det vill man väl gärna tro. Vem vet, though.
 

51. Love really is a beautiful thing huh?

...........Yeah? Typ? Lite drygt ibland? Men rätt bra? I guess?
 

52. Do you miss the way things were six months ago?

Det beror väl på i vilket avseende, men på det stora hela så är livet rätt najs för tillfället så tror inte det
 

53. Ever been on a golf cart?

NEJ OCH DET ÄR SKANDALÖST SOMEONE GET ME A GOLF CART
 

54. Do you have trust issues?

Jag tror det? Kom inte till denna insikt förrän rätt nyligen men nåt sorts issue ligger nog där och skramlar i alla fall. Osäkert vart det kommer ifrån, dock, men men.
 

55. Ever stayed up all night on the phone, with who?

Ringer oftast inte till folk men har väl betat av en och annan maratonskype-ing sen jag flyttade methinks
 

56. Do you own something from Hot Topic?

Var nära att köpa en jättefin All Time Low-tröja därifrån back in the day men frakten kostade typ 50 dollar så nådde aldrig upp till den emo-nivån. En sann tragedi.

57. Do you use chap stick?

Lypsyl is my one tru love
 

58. Have you ever slapped someone in the face?

Slog en kille i min klass i nyllet med en jättetjock NO-bok en gång i åttan? Räknas det? Har förmodligen råkat smälla till Elin i sömnen någon av alla gånger vi delat någon bäddsoffa i Danmark, också.
 

59. Do you have a little sister?

 Lillasyster, terroristdvärg... whatever you wanna call it

60. Have you ever been to New York?

NEJ men ska dit typ så fort jag har pengar till en godforsaken flygbiljett that is a promise
 

61. Think of the last person who said I love you, do you think they meant it?

Var först med att gratta Juni på födelsedagen, så det hoppas jag väl att hon menade när jag var ute i så god tid och allt.
 

62. Have you hugged someone within the last week?

Yes!!! Nat och Marion och Josh och Jev och Mai och en hel massa folk!!! All my pals!!! Kramar är bäst!!!!
 

63. What were you doing at midnight last night?

Var i köket och jag och Josh invigde Michael till de multipla dimensionerna i Spice Girls-filmen och skrek på varandra om koreanska pojkbandsdraman medan jag åt rostbröd med marshmallowfluff sittande på diskbänken. Det var najs.
 

64. Have you ever regretted kissing someone?
 
Kissing is great så nej det har alltid varit en rätt bra idé på det stora hela.
 

65. Is there one person in your life that can always make you smile?

En klyscha, men den där brittiska tönten jag bor ihop med är ju som ångestdämpande medel i mänsklig form så, ja. Josh, probably. Och Juni och Nat och Malin och Marion och Elin och en hel massa annat folk. Tänk så blessed man har fått vara med allt bra folk i sitt liv, ändå.
 

66. Were your last three kisses from the same person?
 
Någon halvkonstig stammis på jobbet pussade mig på handen häromkvällen men om man räknar bort det så är det nog fan nyss nämnda brittiska tönt som ligger bakom även detta
 

67. Have you kissed anyone in the last five days?

Tror fan inte det? Skandalöst? I want a refund?
 

68. Would you rather sleep with someone else or alone?
 
Det beror väl på vem det är känner väl jag. Elin är rolig att sova med eftersom hon hatar det så mycket och Josh är rätt mys men är ju ett stort fan av att sova som om jag korsfäst mig i madrassen så sova själv är ju ett vinnande koncept i allmänhet känner jag.
 

69. Will next Friday be a good one?

Ingen aning??? Har inget planerat förutom att vara på jobbet men det får man väl hoppas?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress