[Bild: Cambridge, UK]
 
Hej där! Torsdagen har nu även den kommit till ända, och det har varit en rätt samlad och sansad dag idag igen. Antar att det här betyder att nästa vecka kommer bli hysterisk eftersom det brukar vara varannan vecka hysteriskt/dött, men vem vet at this point. Försöker bara passa på att njuta av lugnet medan det är här, basically.
 
Anyhow. Idag har jag jobbat öppningsskift tillsammans med Felix, och dagen var ungefär samma vibb som igår - jag inledde dagen med att dammsuga affären, och ägnade mig därefter åt att packa upp leveranser, restocka lite här och där, och läsa Weird Things Customers Say In Bookshops (som nästan är TOO REAL alltså allt i hela den boken är så relaterbart content att det nästan är löjligt). Slutade lite tidigt och tog tunnelbanan hem, där jag spenderade vad som förmodligen var lite för mycket tid med att bara ligga raklång i sängen och äta upp resterna av hallonpajen jag gjorde häromdagen och se på timlånga Comic Con-paneler med hela casten till Dirk Gently's Holistic Detective Agency (och nu är jag SÅ taggad för säsong två den verkar vara THE ABSOLUTE WILDEST RIDE och jag kan inte väntaaaaaaa). Är supersugen på att se om hela Dirk Gently nu, men ska försöka hejda mig tills jag visar den för Mats. Åh ÄLSKAR DEN SERIEN SÅ MYCKET. Ju mer jag grottar ner mig i den desto bättre blir den, honestly. Ah.
 
Började skriva nästa brev till Vickan efter en stund, men blev snart avbruten av att Josh kom hem (och visade upp den nya ryggsäcken han köpt eftersom hans gamla gått sönder och helt oförvånande hade han köpt en more or less exakt likadan som den förra han hade alltså vi är ju fan samma skrot och korn när allt kommer omkring ändå). Vi såg på videor om D&D-monster och om optimistisk nihilism (är all about optimistisk nihilism ändå det är fan det bästa sättet att se världen på), innan en av Joshs kompisar dök upp (som jag aldrig träffat förut och aldrig hörde namnet på så VEM VET HONESTLY) ("dig har jag ju hört talas om" sa han i alla fall när jag presenterade mig så där fick ju mitt ego en trevlig liten boost i alla fall).
 
Vi hade en allmänt najs liten kväll där jag och Josh mest skrek i kör om Dan Harmon (eftersom det visade sig att Joshs kompis bara hade sett random avsnitt av Community och inte än var helt invigd i hela myten runt Dan Harmon som, well, jag blivit helt och fullt indoktrinerad i under de två åren Josh och jag känt varandra). Framemot kvällen annonserade Josh ut toothbrush time och vi försvann ut i badrummet medan hans kompis följde efter lite lagom desorienterad.
 
Tycker alltid så synd om folk när de hälsar på hos oss för första gången - de blir alltid inslängda i precis varenda lägenhetstradition och ritual och obskyra internskämt omedelbart utan minsta kontext och får bara försöka lista ut vafan hälften av grejerna som diskuteras betyder (jag och Josh, helt oprovocerat, sittande i badkaret, tittade på varandra och vrålade "SIMBA. REMEMBER WHAT YOU DID" i kör, och det tog oss några sekunder av Joshs kompis tittande förbryllat på oss innan Josh var tvungen att berätta hela grejen om lejon och bilkörande och tidsresande vi har going on). Så, yeah.
Jag och Josh hade en duell i hallen med min räkkudde en stund, innan vi delade godnattpussar och till sist called it a day, och det var hela dagens upplevelser, more or less.
 
Imorrn är det fredag, och jag ska jobba, och sedan hänga med Mats. Han har tydligen haft en dålig vecka, så jag är på uppmuntringsspåret with a vengeance. Än så länge är planerna att dricka öl, se klart på Garth Marenghi's Darkplace och sedan kanske äntligen äntligen få introducera honom till Dirk Gently. Kommer nog bli en allmänt prima kväll, oavsett, tror jag.
Nu, däremot, ska jag förbereda mig för denna upplevelsen och sova. Vi hörs!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress