Hej där! Veckan närmar sig sitt slut, och november är till ända. Det snöade i London idag??? Vafan. Alla mina brittiska kompisar skrek uppspelt på alla sociala medier de kom över, medan jag protesterade argt mot hela konceptet. Flyttade ifrån Sverige för att slippa snö och kyla och elände, ju. Kräver en refund.
Anyhow. Idag har jag jobbat tillsammans med Olga igen, och hade en ganska standardmässig dag i allmänhet. Gick till banken på förmiddagen, drack en massa te för att motverka kylan, packade upp lite leveranser och så vidare.
 
Skrev på mitt nya anställningsavtal också, så det var ju lite spännande i alla fall (since vi från och med imorgon jobbar för det nya företaget så var tekniskt sett arbetslös i typ tolv timmar idag efter jobbet!!!! himla spännande). Tydligen skulle de omförhandla min lön också, så får hoppas att jag kanske kan få någon sorts dräglig inkomst så småningom. I och med att vi skrev på de nya avtalen blev jag och Olga dessutom de två enda heltidsanställda i hela företaget, och en av ägarna bara "so this shop is all yours to run between yourselves now", och även fast det är vad vi gjort i över ett år nu så kändes det ändå så himla stort på något sätt? DRIVER liksom ett företag nu? Helt galet.
 
Slutade framemot sjusnåret efter att ha köat lite mer julposter till instagram, och åkte hemåt efter att ha kilat inom Tesco's och köpt de sista ingredienserna till att baka lussebullar (insåg efter att all saffran var slut inne på Sainsbury's igår att vi literally har en actual kryddaffär två dörrar ifrån mitt jobb med riktiga bra kryddor??? liksom VARFÖR var inte det min första impuls??? köpte anyhow en liten burk med actual bra saffran så nu JÄVLAR ska här bakas!!!!), innan jag åkte hem allmänt överbelamrad (hade min totebag som var full med 1. mitt nya anställningskontrakt och 2. en massa bokstöd som jag fått från jobbet att stödja upp några vingliga böcker med hemma i bokhyllan, plus en jättefull Sainsbury's-kasse med mat, PLUS en av Joshs julklappar som kom in på jobbet idag (som är en jättestor plansch (shhh) och som därmed kom i världens största TUB som jag fick släpa med mig tvärsöver stan och slå halvt ihjäl hela min omgivning med). Så, yeah.
 
Josh kom hem ungefär samtidigt som jag, och jag schasade ut honom i vardagsrummet medan jag slog in hans julklapp innan vi lagade kvällsmat och såg på D&D-videor. När vi hade ätit klart fortsatte vi se på Twin Peaks, och Josh gjorde efterrätt i form av chailattes och varsin jättekaka. Mmmmm. PRECIS vad man vill ha när det är kallt ute och har snöat hela dan, alltså. Streamen hackade rätt mycket since vi streamade det från en rätt halvshady hemsida (som alltid), så medan vi väntade på att den skulle ladda spenderade vi tiden med att turas om att läsa en bit i någon av böckerna i vår bokhylla, och så skulle den andra gissa vilken bok det var från. Josh vann mest för att han valde massa obskyra böcker jag inte hade läst. Så det så.
 
När Twin Peaks var slut såg vi på Youtubevideor (och Josh påpekade hur cirka HELA mitt recommended-fält på Youtube är Vine-compilations men SÅ ÄR DET NÄR MAN HAR FASTNAT I VINE-HELL OKEJ LÅT MIG VARA), och så avslutade vi dagen med att se på ett avsnitt av Simpsons (eftersom det tydligen är SKANDAL att jag typ aldrig tittat på det), innan Josh begravde mig under en massa stolar i soffan eftersom jag inte ville gå och lägga mig och istället bara låg kvar i soffan och skrek BURY ME om och om igen.
Ser ut som någon sorts abstrakt konstutställning, to be honest. Performance art i att göra precis vad som helst för att inte behöva gå och lägga sig, typ.
 
Kom i säng därefter någon gång, efter en kort diskussion om hur Mario egentligen är en demon som besatt sin voice actor (eftersom vi sett en video om Mario's voice actor tidigare under kvällen och insett att han var VÄRLDENS LÄSKIGASTE GUBBE) och att Nintendo baklänges egentligen betyder demonjägare på japanska, samt att havsnivåerna stiger inte på grund av växthuseffekten utan för att Atlantis håller på att resa sig ur havet igen. Jag vet inte riktigt vad det är med våra sista konversationer för dagen som gör att vi alltid hamnar i såna här ämnen, men ändå. Oh well.
Imorrn är det fredag, och jag har ÅTERIGEN inga planer!!! Holy shit jag vet. Tror jag bara ska verkligen inviga december månad ordentligt och göra första satsen av lussekatter och lyssna på Abney Park's julskiva och verkligen kickstarta julfeelingen. Det är dags nu, at last.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress