Hej där! Torsdagen är över, min 8-dagars jobbextravaganza är snart över, och jag är helt slut men allmänt tillfreds. Jobbade med Olga idag, och fick inte så himla mycket gjort i allmänhet. Satt mest och gäspade, och när en av ägarna kom förbi på kvällen stod jag och Olga vid kassan runt elementet helt tårögda av trötthet (det har varit en lång vecka för oss båda basically). Fick sluta lite tidigt since det var lugnt på jobbet, och åkte hemåt utan att passera gå. Kollapsade i soffan en stund och hämtade någon slags kraft, men lyckades så småningom ta mig upp igen och slog in en av Joshs sista julklappar (har köpt en grej var till alla jag känner och så får Josh literally typ 5 jättegrejer alltså herrejösses varför är det så kul att skämma bort den människan).
 
Därefter spenderade jag resten av kvällen ytterst wholesomely - gjorde ännu en sats med lussebullar medan jag hade köksdisco till spellistan med 2017's mest lyssnade låtar (the MOST fire mixtape alltså - gick direkt från en Halestorm-cover av en Joan Jett-låt till ABBA till De Staat alltså kan lyssna på den där listan för evigt), och medan de låg på jäsning såg jag en dokumentär om ryska revolutionen 1917 (since det har stört mig aslänge att jag typ inte vet NÅGONTING om rysk historia alls). Gjorde en kopp med chaite, och spenderade någon timme i ett asvarmt bad med en massa hårinpackningar och olika bath scrubs. Det rök bokstavligen från mig när jag steg upp från badet. That's what I'm talking about.
 
Sedan dess har jag suttit i soffan och sett på gamla säsonger av Arrested Development under vårt soffduntäcke. Kommer somna som en jäkla sten när jag väl går och lägger mig, alltså.
Så, ja. Känns som jag fick till en rätt ultimat torsdagkväll, ändå. Har gjort något, har lärt mig något, och har nästan gett mig själv feber med ett varmt bad. Allt man kan kräva, ju.
Nu ska jag se några fler Arrested Development-avsnitt och se om Josh kommer hemramlandes från sin jobbjulfest någon gång snart. Han smsade mig för några timmar sen och bara "you might have to take off my shoes and carry me to bed again" (vilket var vad som hände vid den här tiden förra året), så ja. Det kan bli spännande, det här.
 
Och imorrn kommer Nat!!! Och sen ska vi fira husjul!!! Och sen ska vi till Suffolk!!!
God bless den här helgen alltså. Min själ behöver den så mycket.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress