Jag har återvänt efter en helg som mest definierats av jobb och self care. Hade en himla produktiv dag i fredags, när jag stack tidigt från jobbet och därefter gick runt halva stan och köpte mer eller mindre alla julklappar jag hade hade kvar. Ska hitta några fler grejer till Mats, men därutöver är jag klar. Hell yeah. Gick till Persephone Books i Bloomsbury för att köpa Joshs mammas julklapp, och det var ett SÅ mysigt ställe. Allt var tyst och rörigt och mysigt och de hade färska liljor i en vas på bordet så hela stället luktade asgott och personalen var HUR mysig som helst och ÅH vill hitta nån bra ursäkt att gå dit hela tiden nu. När jag hittat alla grejer åkte jag hem, och därefter spenderade jag och Josh kvällen i soffan under ett duntäcke (älskar den här lägenheten men den är så stor och har så högt i tak att den typ ALLTID är iskall </3), drack glögg och tittade ikapp på Dirk Gently's Holistic Detective Agency
 
Lördagen såg ungefär likadan ut. Hade ett ännu kortare skift på jobbet, men var ändå HELT slutkörd när jag gick hem framemot 3-snåret eftersom det hade varit så himla busy. Ah, julsäsongen i retail är ju en oändlig dröm.
Åkte hem, tog en asvarm dusch (London är ISKALLT hela tiden och jag är 100% emot hela konceptet och mina fötter är konstanta istappar), åt och städade lite, och tog sedan tunnelbanan ut till Clapham Junction där jag mötte Francesca, Marion, Yen, Eddie och en hel bunta andra folk i en pubkällare för att fira Francescas och Eddie's kombinerade födelsedagar.
 
Pratade ikapp lite om senaste nytt och drack asbillig Prosecco (TRE PUND FÖR ETT GLAS. HELL YEAH) och hade en allmänt good time några timmar innan jag, Marion och Yen drog oss hemåt since vi allihop hade jobb dagen efter (och jag bor på typ andra sidan stan och södra London är ett helt projekt att ta sig ur). Kom hem framemot tiosnåret, städade undan lite (vill ha en dag ledig så jag kan frickin STORSTÄDA jag får PANIK), och därefter spenderade jag och Josh en stund med att jobba på varsitt håll vid matsalsbordet och känna oss som äkta vuxna (på en konceptnivå, obviously, since jag satt och redigerade en dystopisk romcom-bok och Josh skissade på sin senaste D&D-kampanj medan vi såg på videor om fun facts om Disney World, men det kändes väldigt Vuxet Och Professionellt ändå), innan vi återvände till vår numera standardmässiga position under duntäcket i soffan och åt Ben & Jerry's och såg på videor om folk som dött i Disneyland. As you do.
 
Which brings us to today. Vaknade imorse och möttes av den här synen från sovrumsfönstret:
SNÖ. Actual riktigt snöfall. I LONDON. Vafan. Har inte snöat ordentligt här på typ sex år, så även fast stan såg allmänt idyllisk ut genom fönstret var det ett allmänt helvete att försöka ta sig igenom. Ingen sandar eller saltar NÅGONSTANS, ingen har vinterdäck och allting är svinhalt och asblött. URGH. Storstäder har fan ingen business att ha snö, det blir fan inget vettigt av det alls.
 
Tog mig till jobbet så småningom i alla fall. Jobbade övertid idag since Fernando var tvungen att åka till Spanien en sväng. Jobbet var lite lagom busy hela dagen, och jag och Olga pratade mest om lite smått och gott och turades om att kura runt elementet, mest.
 
När jag stängt affären framemot sexdraget åkte jag hem, där Josh och resten av gänget var mitt inne i D&D. De hade en curry-paus och den enda sammanfattningen Josh gav var Ted ate George! sagt med en jätteexcited röst, och jag accepterade bara den generella situationen, öppnade en öl (drack Brewdog's Elvis Juice av en tillfällighet häromkvällen och är nu allmänt besatt alltså grapefruitöl borde verkligen inte vara ett koncept som funkar men jag är ALL ABOUT IT) och gick och Skypade med Elin en timme eller så. Var aslänge sen vi pratat bara vi två, och det var allmänt najs att få prata igenom allt som has been going down på sistone och allting. Känns mycket bättre nu. Måste verkligen bli bättre på att skypa hem, alltså.
 
Beslutade att Elin skulle komma och hälsa på i London framemot våren (ska ta ledigt och ha maximal systertid och allt kommer bli vackert), och så la vi på och jag gick ut i vardagsrummet, där D&D var över och de sista eftersläntarna och Josh befann sig i soffan, mitt inne i en halvtimmeslång video som rankade alla Scooby Doo-filmerna från sämst till bäst. Finns tydligen en Scooby Doo-film där bandet KISS är med och är några sorts övernaturliga rymdgudar med superkrafter, och jag och Josh bara tittade på varandra och bara "I'm assuming we're watching this literally tonight?" "Obviously", och därefter spenderade vi en bra stund på balkongen och såg på snön och diskuterade Scooby Doo-konspirationer, och någonstans därefter gick Ted (som var sist kvar) hem, efter att motvilligt ha slitit sig från Scooby Doo-avsnittet innan skurken avslöjats. (Alltså alla i detta sällskapet förutom jag är minst 25 år gamla ska tilläggas för det känns ju rimligt).
 
Så fort vi blev ensamma fortsatte vi direkt med hela helgens main activity - bäddade ner oss under duntäcket, åt upp resten av Ben & Jerry's-glassen, och såg på Youtubevideor om Disney World tills jag somnat på Joshs axel igen (Josh är så investerad och jag har sovit igenom hälften av typ allting vi sett så varenda gång han försöker diskutera någon tidigare detalj kommer jag aldrig ihåg dem för att jag sovit och han är så uppgiven stackarn).
 
Så, ja. Är det möjligt att leva sitt liv som både två åldrande pensionärer och som ett par tioåringar som fått lov att vara själva hemma över en helg samtidigt, för jag tror att det är ungefär den balansen det här hushållet har för tillfället. God bless.
 
Så, ja. All shall be well. Veckan som väntar kommer vara full med jobb, men därefter väntar en helg fullspäckad med bara roliga saker (Nat kommer hit på fredag och jag och Josh ska på dagsutflykt hem till hans föräldrar i Suffolk på söndag och sen har jag en dag ledigt och sen är det frickin JUL HELL YEAH). Ska bara få tid att göra lite fler jäkla lussebullar bara, så ska det nog bli ordning på't.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress