Hej igen! Lördagen är över, och det är full speed ahead in till söndagens heldagsäventyr. Dagen har för att vara en lördag varit ganska lugn, måste jag ändå tillstå. Jobbade öppningsskiftet tillsammans med Olga och Sophie, och det var ganska mycket att göra men det är ju också alltid förväntat av ett lördagsskift så det gjorde inte så väldigt mycket ändå. Framemot sexsnåret dök mamma upp på jobbet - efter att ha gått vilse en hel massa (så himla övertydligt att hon är min mamma ändå TACK FÖR ATT MAN FICK ÄRVA BRISTEN PÅ LOKALSINNE), och sa att hon hade tagit med sig en överraskning "som skulle göra mig jättejätteglad". Jag kunde inte ens komma på något jag ville ha så pass mycket, men både jag och Olga hade blivit intrigued av mammas självförtroende över sin överraskning, så jag bad om att få den direkt.
Fick den här:
ALLTSÅ ????? WHAT ????? HOW ????? OH MY GOD ??????
 
Har behövt byta mobil hur länge som helst nu, men slutade ju som sagt förra månaden med £4 på kontot, så någon ny telefon var det ju inte direkt tal om i min närmaste framtid även fast den jag hade långsamt höll på att falla i bitar. Och så kommer mina jävla pärlor till föräldrar och bara köper en ???? Alltså honestly. Är så oförskämt bortskämd att man skulle ha stryk alltså. Sån himla lättnad att få en superavgift mindre att tänka på i världen. Ah. God bless.
 
Efter jag fått min present kilade vi bort och köpte lite grejer Nat ska få imorrn bitti, och tog sedan tunnelbanan hem. Bokade bord på en restaurang i King's Cross medan vi satt på tunnelbanan eftersom jag gått förbi den restaurangen varje morgon och alltid undrat hur den såg ut inuti. Visade sig att den var supermegagalet posh, med vita linnedukar och servitörer i full blown kostymer som la servetten i knäet åt en innan man skulle äta och allting. Var hur fint som helst därinne, men var lite allmänt intimidated av hur fancy allt var (och hur dyrt allt var ehhhhhhh).
 
Beställde dock varsin schnitzel och drack vin och pratade om livet, och hade en väldigt mysig kväll oavsett. Åt kokospannacotta till efterrätt, betalade den hutlösa notan (två gånger på rad nu har jag tagit med mamma till svindyra restauranger av misstag alltså i am the worst), och promenerade hem till lägenheten. Jag fipplade med min nya telefon ett bra tag (har egentligen inte slutat DEN ÄR SÅ FIN OCH SHINY OCH SNABB OCH BRA AAAAAH) och förde över kontakter och bilder och lite sådär smått och gott (fick Skypa pappa för lite experttekniktips men fick ordning på det hela till sist wooo) medan jag och mamma hade singalong till Simple Plan (medan mamma diskade för did I mention that i'm the worst och till synes bara bjuder hit mina föräldrar för att göra hushållsarbete och betala notan) och såg på Garfunkel & Oates tills Daniel och Nat kom hem.
 
Nat fick sina presenter från mamma (aka belgisk choklad samt sprit med turkisk peppar-smak som vi ska inviga ordentligt imorrn är planen), och hon och Daniel hängde på mitt golv ett bra tag och tjabbade och skrattade och hade en allmänt grand ol' time ett par timmar innan vi borstade tänderna, bestämde att vi ska sammanstråla i köket vid nio imorrn bitti (och att Nat inte får stiga upp ur sängen förrän vi säger att hon får för så är det när man fyller år), och gick sedan och la oss.
 
Den där 9-deadlinen känns väldigt ambitiös i nuläget (speciellt med tanke på att Josh inte ens är hemma än och därmed kommer vara ett absolute WRECK redan innan dagen har börjat imorrn stackarn), men, y'know. Får väl sikta högt, och sådär. Får se hur det går.
Nu ska jag författa en lämplig facebookgrattispost till Nat på facebook (mest så att jag ska få en ursäkt att använda någon av alla de splendid bilderna som finns på oss), och sedan sova. Kommer förmodligen inte höras imorrn eftersom jag räknar med att antingen komma hem väldigt sent och/eller inte vara i skick att författa något sammanhängande, så jag får helt enkelt återkomma i övermorgon med the full report från andra sidan. Be för mig.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress