Felix på jobbet rekommenderade Jeffrey Lewis till mig häromveckan, och först igår tog jag mig tid att kolla upp honom. Så himla mysig?? Som små berättelser, fast tonsatta. 10/10.
 
Hej där! Comin' at you på MORGONEN för en gångs skull. Jag vet, miraklernas tid är inte över än. Anyhow. Var upptagen igårkväll med vad som essentially var en fortsättning på Brightonhelgen, så, ja.
Jobbade i alla fall med Olga hela dagen igår. Jag var allmänt slutkörd efter helgen och Olga hade fått någon sorts infektion av en fästing och gick på antibiotika så vi var båda två något ur form, men vi restockade lite och Olga beställde hem en massa grejer och jag fixade en hylla i barnavdelningen och stängde så småningom affären vid sjusnåret och tog tunnelbanan till Kentish Town, där jag mötte upp Mats på The Abbey Tavern (aka min favoritpub och där jag hade mitt födelsedagsfirande i onsdags som ni eventuellt minns). Drack en pint och småpratade en stund innan vi gick inom Sainsbury's och köpte massvis med brieost, choklad-Oatly och kex, och gick hem till mig och såg på Eddie Izzard's Dress To Kill-show, åt ost och kex, drack rom och cola och citerade varenda replik utantill. Perfekt sätt att spendera en helt vanlig måndagkväll, ändå.
 
När showen var slut gick vi in till Josh och anslöt oss till Josh och Nat som såg på Unbreakable Kimmy Schmidt. När avsnittet var slut övervägde vi att se ett till, men insåg sedan att vi ju faktiskt var fyra personer för en gångs skull, och därmed perfekt antal för att spela Jackbox-spelen (som vi ju spelade med mina kusiner hemma i Sverige och sedan dess varit allmänna fans av). Spelade några rundor av Quippable och Drawful som var hur kul som helst, as per usual, och därefter var klockan redan sen, och vi borstade tänderna, delade godnattpussar och gick och la oss. Jag och Mats stannade uppe någon timme till medan jag introducerade honom till Garth Marenghi's Darkplace (var allmänt scandalized att han inte sett det innan men gjorde det även 100% roligare att få äran att vara den som introducerade honom till det för ÅH det är ett sånt oresonabelt mästerverk).
 
Somnade framemot tvåsnåret, och vaknade igen vid niodraget när Mats steg upp och behövde gå till jobbet, stackarn. Gav Mats en hejdåkram och gjorde detsamma med Josh när han pallrade sig upp, och sedan dess har jag legat hoprullad under täcket och lyssnat på The Beach Boys och mysindie och fipplat runt i The Fantastic Story of the Downstairs Pizza Party. Perfekt morgon, med andra ord. Har inga planer för dagen, så ska nog bara spendera dagen med att få så lite gjort som möjligt. Enda planerna är att duscha, lösa in checken jag fick för mitt modellande, eventuellt köpa en ny blomma till mitt rum och ungefär lika eventuellt städa lägenheten. Får se om jag orkar ta mig ur pyjamasen och/eller sängen at any point under dagen, och ta det därifrån.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress