Och så, efter en lång övertalningsprocess, har Josh till sist lyckats få in mig på ännu ett av sina favoritband. Är så properly besatt av den här låten nu att det fan knappt finns. Also kan vi bara ta en sekund att uppskatta att King Gizzard & The Lizard Wizard förmodligen är historiens bästa bandnamn rent allmänt.
 
Hej där! It's been a while. Det är som vanligt. Vi går vidare.
Jobbade på fredagen, och efter jag slutat jobbet och kilat hemom och städat undan lite, åkte jag ut till Euston för att hämta Nat, som kommit upp från Stoke-On-Trent och övergivit uni-stressen över helgen för att get the old gang back together ett par dagar, så att säga. Jag och Josh återförenades med Nat med en jättegruppkram mitt i Eustonstressen, och promenerade därefter hem till lägenheten medan vi pratade ikapp om allt som hänt sen sist (alltså VET ju att jag skulle HATA att gå på universitetet men när Nat berättar om det låter det som SUCH a good time alltså ÅH).
 
Kom hem, beställde Wagamama's hem till lägenheten för old time's sake, och såg på kortfilmen som var Nats första färdigställda uni-projekt (som genuint var ASBRA??? alltså såg på riktigt ut som en professionellt filmad grej??? speciellt när man såg hur dåliga typ alla andra grupper hade varit alltså wow), innan vi gav oss ut igen och åkte ut till Dalston och The Victoria för Lauras födelsedagsfirande. Kom dit rätt sent eftersom vi blivit så caught up i vår återförening, men vi tog ett par drinkar och pratade lite med alla och bara mös tillsammans rent allmänt which was nice. Åkte hemåt igen framemot midnatt-ett någon gång och låg i en hög i soffan och såg på Youtubevideor tills Nat somnade i mitt knä och jag och Josh gick och la oss så hon kunde lägga sig i soffan.
 
Jobbade ett öppningsskift med Fernando och Sophie på lördagen som var rättså händelselöst (jobbet fortsätter vara ganska lugnt och dött och det är genuint rätt skönt som omväxling efter det här helgalna året), innan jag slutade framemot eftermiddagen och åkte hem till lägenheten igen, där Josh och Nat varit hela dagen (originalplanen var att de skulle åka in och shoppa i Soho medan jag var på jobbet men istället hade de installerat ett nytt tv-spel och råkat spela det i typ fem timmar i sträck.............whoops). De hade i alla fall sprungit inom en affär en sväng och köpt ett nytt uppblåsbart husdjur att ansluta sig till vår Friendship Flamingo, Leinad, och Spicy Boyfriend. Det är en jättestor uppblåsbar papegoja. Jag och Nat döpte den till Engelbrekt Eggbird. Säg det snabbt femton gånger, säger jag bara.
 
Städade lite till, köpte lite allmänna supplies (dvs en ny flaska Jack Daniels och kopiösa mängder Pepsi för det är allt man behöver för a good time), åt kvällsmat och såg på videor om myror och slängde till sist ut alla gamla kartonger och tomflaskor som stod och tog upp plats i hallen sedan vi flyttade in, pretty much (sidenote är ingenting så deppigt som att samla ihop alla ens tomflaskor och inse hur jävla många vinflaskor vi jobbat oss igenom på den enda månaden vi bott här).
 
Framemot niosnåret började alla våra housewarming-gäster komma - jag kände more or less alla vid det här laget, så det var mest en sån där ideal fest där jag kunde sväva mellan alla olika grupper och prata lite med alla utan att känna mig awkward omringad av främlingar. Alla var så himla mysiga, och folk in och ut från balkongen för att ta rökpauser och man hamnade i köket för separata lugnare konversationer och i vardagsrummet satt alla i olika högar kors och tvärs över mattor och golv och möbler och någon hade fått tag i Joshs gitarr och börjat spela en sång och det var bara en sån där good ol' mysig hemmafest rent allmänt.
Den enda bilden från festen var denna, som Mats tog på mig, Nat, George och Ted medan vi spenderade lite kvalitétstid i badkaret (som sig bör när det är hemmafest). Det här var precis efter vi fått storma in och stoppa Ted från att drunkenly raka George's hår med Joshs rakapparat, för, yeah. Hemmafest, och det där.
 
Festen fortsatte långt in på morgontimmarna. Framemot fyra uppstod en mindre ABBA-singalong, vid fem låg jag i Joshs knä på vardagsrumsmattan medan vi och Laura engagerat sjöng med i De Staat's cover av I Took A Pill In Ibiza (BÄSTA covern av någonting någonsin för övrigt), och framemot sex halv sju sa jag hejdå till de sista som skulle ta en uber hem, och gav Ted, Dan och Harriet godnattkramar innan de ockuperade vår soffa för ett par timmar (Ted bara "du däckade på min förra fest så känns ju ändå rättvist att jag gör detsamma på din" och jag bara "yeah that's fair") och jag gick in och kraschade till sist i säng vid sju någon gång tillsammans med Nat (som at that point sovit i min säng sedan typ klockan tre haha).
 
Vaknade igen framemot tolv, kanske, och med tanke på att jag och Nat single-handedly hade tömt en och en halv flaska Jack Daniels under kvällen mådde jag förvånansvärt bra. Nat hade redan varit uppe och gjort unijobb ett par timmar, och gav mig en stor mugg med vatten och spelade lite ABBA tills Josh också kom inramlande i mitt rum och spenderade en liten stund liggande tvärsöver mig i min säng medan Nat spelade Voulez Vous och vi försökte hämta energi någonstans ifrån att göra oss i ordning och starta dagen.
 
Tog oss upp till sist, studerade the aftermath (som var rätt okej, faktiskt, förutom en miljard tomflaskor, en mängd askfat, spilld öl på golvet och ett litet färgmärke på väggen efter soffan som jag tror jag borde kunna tvätta bort om jag anstränger mig), och drog oss ut på nästa planerade anhalt - söndagsbrunch.
Det är alltid något lite halvromantiskt med att vakna i ett hus dagen efter en fest och se solen gå upp över tomflaskor och allmän oreda, ändå.
 
Gick till Wahaca's i Kentish Town och åt halvt ihjäl oss på en massa god mexicansk mat innan jag handlade ingredienser till att göra kladdkaka lite senare, och vi gick tillbaka till lägenheten, lite mer som människor efter att ha fått mat i magen men därmed också HELT slutkörda. Retirerade till soffan, där vi såg på det nya avsnittet av Dirk Gently's Holistic Detective Agency medan vi, återigen, låg i en hög i soffan (jag låg med huvudet i Nat's knä och Josh låg raklång ovanpå mig tills mina ben hade totalsomnat). Sånt optimalt mys. Det är ändå något speciellt med att tv-gosa i en stor oredig hög med en hel bunt med folk, ändå. Har saknat det. Har saknat Nat, rent allmänt.
 
Blev inte så många knop gjorda resten av dagen, direkt. Vi spelade lite mer tv-spel i några timmar (samma tv-spel som Josh och Nat spelat hela dagen igår så de var asbra och jag blev konstant överväldigad och dog konstant men det var still så orimligt jävla underhållande). Framemot kvällen var Nat tvungen att ta sig till sitt tåg hem till Stoke igen, och vi sa hejdå med en mängd gruppkramar och allmän sadness (hon ska komma hit igen om nästan exakt en månad så att vi kan ha husjul innan hon åker till Sverige över jul men en månad är ju så orimligt jäkla länge när jag brukade bo literally två steg ifrån henne y'know).
 
Jag och Josh fortsatte på tv-spelstemat, och spelade lite mer på Humans Fall, som är ett teamworkspel vi spelat ett par veckor nu. Alla karaktärerna rör sig jätteroligt, Joshs kontroller fungerar inte riktigt för att hans kontroll är urgammal, och jag är bara allmänt dålig på det, så det blir alltid helt hysteriskt. Vi skrattade båda två så vi grät flera gånger och jag fick ont i magen och fick pausa för att jag skrattade så jag inte kunde andas. God bless.
 
Gav upp när vi fastnade på en level i evigheter, och jag bakade kladdkaka medan Josh lagade kvällsmat och vi fortsatte se på Stranger Things (har bara ett avsnitt kvar på säsong 1 nu wooo) resten av kvällen. Borstade tänderna och pratade lite mer om vad jag ska spela för karaktär i D&D (den karaktären jag vill spela är inte riktigt som druider brukar vara så Josh kommer behöva customise den en hel del, och jag bara "does that mean he's gonna be a bit useless?" och Josh bara "jo fast alla i hela den D&D-gruppen är useless it's kind of their thing he'll fit right in" alltså god bless är så taggad), och så gick vi och la oss till sist.
 
Har varit en busy helg, as per usual, men så himla himla mysig. Var så fint att få återförenas med Nat igen och återskapa vår wholesome tid som flatmates allihop och se på tv i en hög och gruppkramas och ligga i en hög i sängen och lyssna på ABBA på morgnarna och allt sånt, och det var så himla najs att få ha fest för alla bra människor vi känner och bara spendera en hel kväll med att hänga med alla, och därutöver inte ens behöva pallra sig hem på någon nattbuss efteråt. Är jobbigt att vara host, men det har ju sina perks ändå.
Så mysigt.
 
Min själ känns helt fulladdad, även fast resten av mig är helt utmattad. Är himla tacksam att jag är ledig imorrn också, alltså. Ska inte göra speciellt mycket alls. Eller, well. Ska ju städa hela huset post-housewarming vilket är något av en röra, men därutöver ska jag bara äta massa kladdkaka, kanske baka något annat om jag pallar, och så ta världens jävla sovmorgon. Aaaah. Cannot wait.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress