Hej igen! Halva veckan har passerat, och även fast jag fortfarande är allmänt emotionellt utmattad och helst vill gräva ner mig någonstans tills allt är ordnat och jag kan pusta ut igen, så har det varit den första veckan på länge som inte känts alldeles hopplös.
 
Mitt och Joshs nya liv som ultrasambos har gått himla bra hittills i alla fall. Tvivlade visserligen aldrig på att det inte skulle gå bra, men det har varit rätt najs att mitt liv knappt känns alls mer krångligt bara för att vi bor i samma rum nu. Antar att jag spenderade varenda kväll inne hos Josh till att börja med, och den enda skillnaden nu är att jag inte går och lägger mig i min egen säng efteråt. Har blivit en vana att vi ligger vakna i mörkret och pratar alldeles för länge innan vi till sist somnar. Vaknade vid samma tid i tisdags, och jag låg och snusade i Joshs hår medan han scrollade igenom de roligaste tweetsen som postats under natten. Ultimat sätt att börja en dag ju. It's been great. Är ännu mer taggad på att flytta in i vår nya lägenhet nu.
 
Vi såg på gamla Community-avsnitt i måndags kväll, och när vi såg första avsnittet av tredje säsongen (som inleds med ett allmänt fantastiskt musikalnummer om hur alla karaktärernas liv till sist ska komma i ordning den här säsongen), insåg vi att den låten passar asbra in på oss nu - är en massa strofer om att we're gonna fix our state of mind, we're gonna finally be fine (vilket är vad vi hoppas på efter att båda ha haft konstant sammanbrott i en månad i sträck nu). Eftersom det var tredje säsongen finns det till och med en strof som går we're gonna have more fun and be less weird than the first two years combined, och Josh tittade på mig och bara "och VI har ju känt varandra i två år OCKSÅ this is PERFECT". Bestämde dock att vårt mål snarare skulle vara have more fun and be MORE weird than the first two years combined. Känns som ett mycket mer rimligt mål.
 
Anyhow. Jag inledde min lediga tisdag med att stiga upp, göra te, playa andra säsongen av Jane the Virgin på Joshs TV, och spenderade sedan more or less hela dagen ingosad i Joshs asmjuka säng invirad i alla våra täcken (vi har legit tre stycken i Joshs säng at the moment MAN KAN ALDRIG HA FÖR MÅNGA) och bara bingewatchade. Var det bästa någonsin, och verkligen precis vad jag behövde efter så ändlöst många veckor utan någon som helst paus alls.
 
Framemot kvällen hade vi lägenhetsvisningar. Var verkligen inte på humör för att inte bara behöva interagera med främlingar, utan även SÄLJA dem saker (aka min lägenhet), men oh well. Vad gör man inte.
Hade typ fem-sex visningar som gick bra allihop (framför allt gick de snabbt vilket var extra najs), och vi var klara framemot sjusnåret någon gång. Den första som kom och tittade på lägenheten var en asgullig brittisk tjej som blev allas vår favorit typ direkt, så jag hoppas att Darine och Fanny väljer henne till sist (vill tro att jag har ett bra öga för nya flatmates efter att ha personligen valt ut både Josh och Nat, men jag ska å andra sidan inte bo med vem det nu än blir så det spelar nog oavsett ingen roll to be honest). Efter det åkte jag hem till Marion since Josh skulle spela D&D i sitt rum på kvällen (och jag ville ge honom åtminstone en enda kväll i lugn och ro, även fast han hade offrat sig att inte spela alls och bara hang out istället vilket ju var fint).
 
Marion lagade kvällsmat åt mig och Karim (aka hennes rumskompis), vi pratade ikapp om senaste nytt, och spenderade sedan resten av kvällen med att se på den helt fantastiskt dåliga B-filmen Troll 2, som jag velat se hur länge som helst. Den var helt hysterisk, precis som väntat. 10/10 would recommend. Kom hem igen framemot midnatt, där Josh hade spelat klart och satt och väntade med ett fyrpack cider och det nya avsnittet av Rick & Morty. Så himla bra ledig dag, all in all, ändå.
 
Har inte hänt så himla mycket idag, direkt. Var tillbaka på jobbet, pratade ikapp med Olga, gjorde en massa leveranser och försökte ordna upp i barnavdelningen utan framgång innan jag kilade hem framemot eftermiddagen. Kom hem i literally samma sekund som den första lägenhetsvisningen dök upp. Vi har några få kvar ikväll, och sen ska Darine och Fanny hopefully bestämma sig för vem de vill ha ikväll så vi kan börja sätta fart. Hade ju varit himla najs, ju.
 
Väntar på den sista visningen nu, och därefter ska jag till The Diner, möta upp Marion, dricka alkoholhaltiga milkshakes, och sen gå till en gaybar och se drag queens och Amanda Palmer spela på en jätteliten vind. Är så himla taggad. Ett Amanda Palmer-gig är precis vad min själ behöver för tillfället.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress