Hej igen! Veckan som varit har varit busy busy, men himla lyckad all in all. I onsdags var jag, som bekant, värd för mitt första event på jobbet för en boksignering. Och guess what - det var vårt mest framgångsrika event någonsin!!! HELL YEAH. Inte jättemycket att göra med att jag är otroligt bra på att organisera events utan mer för att författaren som skulle signera hade typ 200 000 följare på instagram, men ya know. Ändå rätt najs. Alla gäster köpte massa böcker och gick hem precis i tid för att stänga, och jag och Olga firade med att dricka upp allt leftover vin och städa upp i affären innan vi tog med oss några överblivna flaskor hem som belöning för hard work well done. Himla najs.
 
Dagen efter spelade vi D&D, där min karaktär och Teds karaktär mest formade ett beautiful friendship (hans karaktär är en lejonman och min karaktär älskar djur så jag har essentially bara adopterat honom som min katt och det är väldigt wholesome allting), och därefter drack jag och Josh prompt upp allt vin jag tagit från eventet dagen innan och gick och la oss.
 
Fick vakna tidigt på fredagen även fast vi var lediga, since vårt tåg upp till Sheffield gick redan vid halv tio. Vi åkte i någolunda bra tid, men eftersom jag reste med eviga tidsoptimisten Josh lyckades vi såklart missa tåget vi skulle tagit (vi kom till St Pancras - som för övrigt är en ASSTOR station - och jag bara "hur långt är det tills tåget går?" och Josh bara "åtta minuter" och jag bara "THAT'S NOT ENOUGH TIME" och han bara, på klassiskt Josh-vis, "naaah it'll be fiiiine" och så, obviously, cut to när vi kom till perrongen precis när tåget gick och jag gav Josh världens längsta "I told you so"-blick). Det ordnade sig, såklart (nackdelen med att resa med Josh är att han är världens tidsoptimist, men fördelen är att allt oftast ordnar sig för honom ändå? Otroligt orättvist, men rätt smidigt när han är den jag trots allt reser med oftast), och vi kom till Sheffield bara någon halvtimme efter vi skulle varit där egentligen.
 
Gick upp till Maddys hus som låg precis runt hörnet från stationen (och som var ASFINT - man glömmer bort att det finns folk som bor i hela, stora hus för sig själva i resten av landet när allt man ser är London). Fikade och drack te, och det var essentially temat för resten av dagen. Åkte till brittiska landsbygden och drack flera koppar te i timmen och klappade höns (en av Maddys bridesmaids som också bodde i världens största finaste hus hade höns och hennes man frågade mig om jag ville hålla en och jag bara "........ OBVIOUSLY". Fick hönsfotsmärken på skjortan men var 100% worth it).
 
På kvällen efter en hel dag av diverse house tours av folks nyrenoverade hus åkte vi allihop till puben, där vi drack öl, åt asgod buffé, tog en massa fula bilder på Joshs fastrars kamera (som de blev adorably upprörda över och hela tiden sa "JOSHUA you NAUGHTY BOY" med såndär klassisk brittisk-faster-röst som är min favoritgrej i hela världen god bless).
 
Vi promenerade tillbaka till hotellet tillsammans med Joshs mamma efter midnatt någon gång, och ramlade i säng more or less omedelbart (hela bröllopet - aka ceremonin och middagen och festen och allting - var på samma hotell som vi bodde på vilket var så HIMLA smidigt och bra).
 
Lördagen startade rätt bright and early - jag och Josh pallrade oss upp från vår asmjuka hotellsäng (för övrigt sån lyx att bo på hotell? Bokar ju alltid Airbnb när jag åker bort nuförtiden så det kändes som en sån himla treat haha) och åt asgod hotellfrukost innan vi spenderade morgonen med att hjälpa till att göra i ordning inför bröllopsfesten innan vi gick upp och gjorde oss i ordning och samlades i ett stort rum i hotellet för bröllopsceremonin.
Det här var för övrigt min outfit för bröllopet. Hade för höga skor men kände mig som a million bucks i allmänhet. Eller "ridiculous", som var adjektivet Josh beskrev det som för sin mamma, which I assume att man får tolka som en komplimang förhoppningsvis.
 
Det var så himla fint alltihop - inte bara ceremonin men liksom allting? Var ett sånt himla ambitiöst projekt med ascoolt tema och uttänkta dekorationer och massa arts and craft in general. Joshs mamma hade till exempel vikt TUSEN origamitranor för att det tydligen är en japansk tradition som ska ge tur i kärlek? Liksom TUSEN TRANOR???? Som hon vikt HELT SJÄLV??? Helt galet.
Jacqui Stronachs foto.
Liksom TITTA ???? Var som en hel vägg???? Cannot comprehend.
 
Maddy och Joe gifte sig, allt var fint och solen sken, och vi drack Prosecco och tog bilder ute i solen (fotografen ropade ut att han skulle ta kort på brudparet och brudens familj och hela Joshs familj började redan ropa efter mig och bara "of course you should be in this you're family!!!" och även fast de har sagt det förut så var det ändå så himla fint jag blev alldeles rörd. Så himla fint att liksom ha blivit så helhjärtat välkomnad in i en helt ny familj bara sådär? Aaaa älskar Joshs familj så himla mycket alltså).
 
Åt asgod mat, lyssnade på allas tal (also alla som höll tal var så himla bra på det??? Jättekarismatiska och med glimten i ögat och ASROLIGA liksom ??? hur), och därefter gjorde de om halva rummet till ett dansgolv, och Maddy och Joe dansade sin första dans innan resten av gästerna anslöt sig (och jag och Josh blev genast en fara för omgivningen när vi, as per usual, genast försökte testa hur många piruetter vi kunde få varandra att göra på kortast tid).
En av bordsdekorationerna var att man fick ätpinnar som hade ens namn skrivet på japanska på vilket var typ coolaste bröllopssouveniren någonsin.
 
Resten av bröllopsfesten passerade efter det i en blur av konstanta turer till baren, dancebreaks (Maddy dansade surprisingly energetic med tanke på att hennes bröllopsklänning vägde typ en miljon kilo), och en hel massa karaoke (varenda gång jag tappade bort Josh under kvällen - vilket var ofta, since Josh under alkoholpåverkan får ännu kortare attentionspan än vanligtvis - gick jag alltid till karaokebåset och letade först för det var oftast där han var). Framemot småtimmarna började folk droppa av så småningom, och jag och Josh vinglade tillbaka till vårt rum framemot tvåsnåret och somnade helt och hållet ovaggade.
 
Josh och hans brother-in-law Tony upptäckte fotofilter på sina kameror, och hade därefter en tävling mellan sig själva vilka som kunde ta bilder med roligast filter. Det här guldet med Tony, Joshs faster Priscilla och mig är en personlig favorit.
Den här är också väldigt stark. (Älskar speciellt Priscillas uppgivna uttryck när hon insåg what was going down bless her)
Ännu en vacker bild från medan Josh fick i uppdrag att vakta brudbuketten medan Maddy var i badrummet.
Och denna - the one (1) good picture som togs på både mig och Josh på precis hela kvällen. Får se vad den inhyrda fotografen comes up with, men med tanke på vindimman vi båda befann oss i konstant efter detta togs, så känns även det rätt tveksamt.
 
Söndagen spenderades like you might assume. Lyckades vakna i tid för hotellfrukost, åt pannkakor och drack hinkvis med te, åkte till puben en sväng med de sista gästerna (var allmänt nervös innan vi åkte since typ alla på bröllopet förutom Joshs närmaste familj var folk jag aldrig träffat förut men så många jag träffade hade jag hört historier om och de kände igen mig också? Och bara "Oh you're Moa! It's so nice to finally meet you!" vilket var så himla gulligt) och åt klassisk brittisk köttpaj och drack klassisk brittisk öl innan vi sa hejdå till alla och åkte tillbaka till hotellet, där vi spenderade några timmar på Joshs föräldrars rum och såg på konstiga tv-program och drack te och halvslumrade tills det var dags för mig och Josh att hoppa på tåget hem till London igen. Hann med tåget med gott om tid, och spenderade den tre timmar långa färdresan med att läsa ut min bok (The Sea Beast Takes A Lover - som är en surrealistisk novellsamling för det är typ allt jag läser nu känns det som) och sova på Joshs axel.
 
Ellie var hemma hos oss när vi kom hem (since hon har lånat vår elektricitet och tvättmaskin medan hennes är trasiga), så vi såg på Arrested Development och visade henne alla bröllopsbilder innan vi called it a night och kollapsade.
 
Var himla skönt att inte behöva stiga upp och gå till jobbet i morse, definitivt. Tog sovmorgon, inledde dagen med att gå ner till Sainsbury's och köpa scones-ingredienser, gick hem igen, gjorde scones till frukost, såg på Youtubevideor, drack lite te, och spenderade resten av dagen med att lyssna på podcasts och städa lägenheten. Var jättestökigt av anledningar jag inte är helt hundra på (även fast Ellie hade städat undan det värsta i vardagsrummet medan vi var iväg som tack, bless her entire soul), så det var najs att få allt i ordning igen. Nu har jag settled in på soffan med nya avsnitt av både Rupaul's Drag Race och Jane the Virgin (aka de enda två programmen jag ser på utan Josh), och ska spendera resten av kvällen med att äta glass. Känns rimligt som en kvällsplan, tycker jag.
 
Veckan som kommer är dessutom rätt lugn! Ska bara spela D&D på onsdag, och därutöver försöka få lite skrivet och välja vilken bok jag ska börja på nu när jag läst ut min förra. Stay tuned för more of this riveting content, basically.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress